ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

28 September 2009

nak bela melayu korupsi balaci UMNO ke atau nak bela islam sejati...cakap bior jelas nawaitu perjuangan politik yang kunun berlandaskan islam...!!

Hasan Ali Kata Beliau Naikkan Isu SELCAT Kerana Hendak Membela Melayu

Itulah alasan yang diberikan oleh Hasan Ali sewaktu Mesyuarat Khas bagi menyokong tindakan beliau baru2 ini di dalam isu SELCAT. Malahan, Hasan Ali member amaran bahawa terdapat banyak lagi isu Melayu yang beliau hendak dedahkan selepas ini yang berkaitan dengan pentadbiran kerajaan Negeri Selangor.


Itulah sebenarnya motivasi Hasan Ali di dalam membawa isu SELCAT ini, yakni untuk membela Melayu dan hak orang Melayu dalam pentadbiran kerajaan negeri. Tetapi, yang hairannya, Hasan Ali tidak bagitau apa hak orang Melayu yang telah terhakis di dalam isu SELCAT ini?

Apakah membela pegawai2 yang terlibat dalam korupsi UMNO dan Barisan Nasional itu satu bentuk pembelaan orang Melayu? Adakah membela tindakan UMNO/BN menggunakan wang rakyat sewenangnya dalam kempen pilihanraya mereka sebagai satu bentuk perjuangan Melayu?

Tapi itulah sebenarnya asas kepada tindakan Hasan Ali mengikut Hasan Ali sendiri tentang sebab mussabab beliau mempersoalkan SELCAT. Ertinya Hasan Ali menyokong korupsi dan salah guna kuasa yang dilakukan oleh pegawai2 lantikan UMNO ini hanya kerana mereka adalah melayu.

Begitu bengap Hasan Ali dan begitu bodohnya PAS mempunyai pimpinan seperti Hasan Ali ini. Sejak bila Islam mengizinkan umatnya mempertahankan orang-orang yang melakukan kefasadan dan kemungkaran seperti ini? Sejak bila Islam mengizinkan umatnya meletakkan kepentingan bangsa di atas agama?

Alasan lain yang diberikan oleh Hasan Ali adalah kononnya DAP memperjuangkan hak kaum Cina. Apa salahnya beliau memperjuangkan hak Melayu? Soalnya sekarang, bilakah DAP memperjuangkan hak kaum CIna sepanjang wujudnya kerajaan Pakatan Rakyat di Selangor? Apa bukti DAP memperjuangkan hak kaum Cina?

Setahu saya, kaum Cina di Selangor hanya mahukan apa yang menjadi hak mereka sebagai rakyat Selangor. Itu sahaja. Mereka tidak meminta apa-apa kelebihan berbanding rakyat Selangor yang lain

Memperjuangkan Korupsi Dianggap Memperjuangkan Hak Melayu oleh Hasan Ali

Semua ini adalah cerita karut yang yang dipercayai bulat-bulat oleh Hasan Ali dari perjumpaan "Promis" yang sering diadakan di rumah beliau. Oleh kerana pegawai kerajaan yang disoal itu adalah Melayu, dan Pengerusi SELCAT adalah Teng Chang Kim, seorang berbangsa Cina, maka tindakan SELCAT ini dianggap sebagai tindakan menentang hak Melayu.

Padahal pemikiran macam ini adalah pemikiran UMNO 100%!!!! Pegawai2 ini telah bersubahat memberikan UMNO wang yang banyak dari kantung wang rakyat untuk kegunaan kempen mereka yang mana kempen mereka telah menyebabkan lebih 15 calon PAS kalah dalam pilihanraya baru-baru ini.

Begitu dunggukah Hasan Ali apabila beliau tidak sedar bahawa yang menjadi mangsa utama kerakusan dan nafsu binatang UMNO ini adalah PAS dan bukannya parti2 lain dalam komponen Pakatan Rakyat?

Bantuan dari D.O. ini menjadikan PAS sebagai mangsa utama kerana parti2 lain menang dengan gemilang di Selangor? Sanggup Hasan Ali mengkhianati PAS itu sendiri?

Wala' Dicanangkan Lagi, Walaupun Hasan Ali Itu Terbukti Tidak Maksum


Ada juga beberapa YDP lain yang bersuara kononnya perlunya wala’ (ketaatan) kepada pimpinan. Soalnya sekarang, bolehkah kita memberi ketaatan kepada pimpinan yang tidak menghormati keputusan Muktamar di Ipoh dan Shah Alam?

Dan Hasan Ali dalam kenyataan selepas mesyuarat khas semalam menyatakan bahawa beliau mendapat dokongan padu. PAdahal terdapat suara yang ramai mengkritik serta menentang tindakan Hasan Ali baru2 ini.

Malahan, YDP2 yang menyokong Hasan Ali pun jumlahnya tidak banyak dan YDP yang menentang Hasan Ali lebih ramai. Bagaimana HAsan Ali boleh mendakwa beliau mendapat sokongan dan dokongan padu dari mesyuarat tersebut?

Kita semua mesti bersedia kerana selepas ini Hasan Ali akan terus membuat kenyataan yang berlawanan serta bertentangan dengan semangat Pakatan Rakyat demi untuk membela “Melayu”. Tapi, seperti dalam isu SELCAT ini, Hasan Ali tidak ada bukti menunjukkan bahawa hak Melayu terhakis atau Melayu dikesampingkan Yang adanya hanyalah pegawai2 pro UMNO berpeluh kerana terpaksa membela parti mereka yang sudah semakin rapuh dan bocor itu.

Alasan “wala” juga amat kita kesali kerana adakah semua pimpinan dalam PAS ini maksum? Ada YDP yang tak faham beza “maksum” dengan “wala”? Wala’ tidak bermakna kita kena taat senantiasa. Wala’ bermakna kita mesti menegur pimpinan apabila mereka melakukan kesalahan. Itu yang diajar oleh para sahabat selepas Nabi SAW wafat.

Adakah Saidatina Aisyah berdosa besar kerana menubuhkan bala tentera menentang Ali dalam Perang Jamal? Adakah Saidatina Aisyah tidak mengerti maksud Wala’?
PAS seluruh Selangor wajib bangun kerana kalau tidak PAS akan kalah dalam PRU yang akan datang. Akan kalah teruk.

Hanya kerana impian Pesuruhjaya mereka mahu menjadi MB di Selangor, maka PAS Selangor terpaksa menurut kehendak beliau mengikut apa yang UMNO kehendaki? Adakah itu taraf PAS Selangor, menjadi balachi kepada mereka yang mempunyai kepentingan pribadi dan poket semata-mata?

Tulang Besi

No comments:

Post a Comment