ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

29 September 2009

Selcat Kekal......PAS Selangor Bising Yang Lebih...dan hampalah angan angan UMNO...!!!


Mesyuarat khas tiga penjuru selama dua jam malam tadi memutuskan status-quo Jawatankuasa Pilihan Khas Mengenai Keupayaan, Kebertanggungjawaban dan Ketelusan DUN Selangor (Selcat) dikekalkan walaupun tatacaranya dipertikaikan keras oleh Pesuruhjaya PAS Selangor dan pegawai-pegawai daerah negeri itu sejak lebih dua minggu lalu.

Justeru, Selcat akan menjalankan sesi inkuiri secara terbuka manakala keanggotaannya yang kini terdiri daripada Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) kekal, tidak akan dirombak untuk disertai mereka yang bukan merupakan wakil rakyat.

Selcat yang ditubuhkan oleh kerajaan negeri Pakatan Rakyat susulan pilihan raya umum tahun 2008 tidak akan dibubarkan sama sekali, kata Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim.

"Kita mendapat persefahaman bahawa isu ini boleh diselesaikan antara kita dan mengambil langkah-langkah memperbetulkan, mesti diperbetulkan, yang lain terus dikendalikan secara terbuka dan mempunyai akauntabliti yang dipertanggungjawabkan," kata Khalid selepas mempengerusikan mesyuarat itu.

"Ia akan (tetap) berfungsi (mengendalikan soal siasat) secara terbuka," kata beliau ketika ditemui di Bangunan SUK di sini.

Mesyuarat tiga penjuru ini dihadiri oleh anggota Selcat, Exco Kerajaan Negeri Selangor dan pegawai-pegawai kanan kerajaan negeri termasuk ketua majlis pihak berkuasa tempatan (PBT).

Bagaimanapun Khalid memberitahu, pihaknya mengambil kira teguran dan beberapa cadangan yang membolehkan supaya terdapat komunikasi teratur antara pihak-pihak yang mengendalikan Selcat dan juga pegawai-pegawai kerajaan.

"Tidak ada, Selcat tidak akan dibubarkan," katanya.

"Selcat adalah satu badan yang ditubuhkan di bawah Dewan Undangan Negeri. Oleh itu, apa-apa perubahan tentang pertanggungjawaban Selcat jika perlu, jika perlu akan kita bawa untuk perbincangan di Dewan Undangan Negeri.

"Pada masa ini tiada perbincangan untuk dibawa ke Dewan Undangan Negeri," katanya.

Ketika ditanya sama ada terdapat cadangan untuk mengubah keanggotaannya, Khalid berkata:

"Tidak ada... Selcat ini ketetapannya (keanggotaan) ialah seperti mana yang kita telah persetujui, seperti yang telah diputuskan dalam Dewan Undangan Negeri," katanya.

No comments:

Post a Comment