ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

10 December 2009

kepimpinan melalui teladan....sebat najib dulu...!!!!

Sebat Kartika.. Sebat Najib!!




Kartika Sari Dewi Sukarno, seorang wanita Melayu yang telah ditangkap minum arak di Kuantan dan dijatuhi hukuman RM5,000 dan enam kali sebatan rotan, selepas disabitkan dengan kesalahan mengikut Seksyen 136 Enakmen Pentadbiran Agama Islam dan Adat Resam Melayu Pahang 1982, iaitu mengambil minuman keras.

Semua pihak menyangkakan yang dia akan membuat rayuan ke atas hukuman tersebut, tetapi terkejut apabila dia bertindak sebaliknya. Ramai yang membantah hukuman tersebut dengan alasan ia tidak adil, tidak saksama dan menindas wanita. Ada juga pemimpin negara meminta, memujuk dan mengesyorkan agar dia mengemukan rayuan tetapi dia enggan. Apakah mereka betul-betul ikhlas, bersimpati dengannya… atau ada udang di sebalik batu??

Malangnya, pihak berkuasa telah menangguhkan pelaksanaan hukuman tersebut dengan alasan, sistem yang ada, belum bersedia untuk melaksanakannya. Belum bersedia atau mengelak untuk melaksanakannya?? Biar orang lupa… lepas tu, terus diamkan saja??

Namun, hingga sekarang, kes Kartika tak ada khabar berita. Tak tahu apa kesudahannya. Atau… apakah ia akan terus lenyap begitu sahaja!!! Macam… lenyapnya si Bala dahulu??

Kartika dihukum kerana minum arak. Sekarang PM Satu Malaysia, Najib Razak dengan terang-terangan kelihatan sedang me’yamseng’kan minuman di tangannya, ketika bersama dengan PM Thailand ketika kunjungan rasminya ke Narathiwat baru-baru ini.

Memanglah dalam gambar, kita tak nampak dia minum… tapi apakah setelah ber’yamseng’ dia akan tuang dan buang minuman itu ke dalam longkang?? Pastinya, minuman tersebut akan ditonggangnya ke dalam mulutnya. Menjamu tetamu dengan arak sudah menjadi budaya bagi negara bukan Islam. So, bukankah Najib ini glokal?? Semestinya! Sebab itu, kalau masuk kandang lembu… dia pasti akan menguak dan kalau masuk kandang kambing pula, dia akan mengembek…

Kartika minum arak…. timbul polemik. Najib minum arak?? Semuanya lembik!! Mana dia ulamak UMNO?? Mana dia suara para mufti?? Hello…. Harussani!! Hello…. Noh Gadut!! Mengapa membisu?? Ular-ular dalam semak ni, sudah lembik kena katuk, kot??

Sekiranya Najib ditangkap minum minuman keras di Malaysia, apakah pihak berkuasa di sini berani menangkap dan mengheretnya ke mahkamah. Apakah dia juga akan disebat seperti apa yang berlaku pada Kartika??

Sepatutnya, begitulah. Kartika kena sebat…. Najib pun mesti kena sebat juga. Aha… cuba bayangkan, suasana Najib menghadapi hukuman sebat di khalayak ramai. Pasti dapat publisiti Satu Dunia. Fuiyoo…. PM Satu Malaysia kena sebat, sebab minum arak. Sudah pasti media terkenal dari seluruh pelusuk dunia akan berkerumun di Malaysia. Maka.. dengan sendirinya, ia dapat mempromosikan konsep Satu Malaysia ke seantero dunia!!

Tapi… jangan haraplah ia akan terjadi begitu pada Najib. Tak mana beraninya, penguatkuasa agama kita nak mencekup Najib. Tambah pulak sekarang, dia PM. Ada kuasa beb!! Ingat peristiwa manis dia di Port Dickson, semasa dia jadi menteri dulu?? Kes itu senyap… sebab ada cover-up. Tidak ada khabar berita selepas itu. Tak dengar pun kes itu dibicarakan di Mahkamah Syariah??

Keduanya… Najib mana ada guts macam Kartika. Berani buat… tetapi, nak tanggung akibatnya?? Eleehhh… tak berani tanggung punya!!! Yang dia berani buat ialah minta pihak berkuasa melindunginya. Lembu-lembu kenyang ni pulak… akan patuh tanpa banyak soal. Your wish is my command TUAN!!

Inilah Malaysia. Sistem perundangannya sudah hilang integriti dan kredibilitinya. Penangkapan… penyiasatan… pendakwaan…. hukuman, semuanya selektif!! Double standard!!! Orang yang kaya dan punya kuasa… pasti akan bebas begitu saja tetapi orang biasa seperti Kartika…. pasti akan kena punya!!

Hassan Ali, bagaimana pula?? Pemimpin UMNO Melayu-Islam ini… pegang gelas arak dan cheers…..!!! Tak mau komen apa-apa?? Bukankah Hassan Ali yang beriya-iya mahu membanteras penjualan arak di premis-premis perniagaan yang bermajoriti Melayu. Isu arak menjadi prioriti dia sebagai pemimpin muslim. Alhamdulillah… cantik sangatlah tu.

Tetapi… buatlah dengan cara yang lebih berhemah dan dengan penuh persefahaman… tanpa menafikan hak kaum lain. Kita masyarakat majmuk dan kaum-kaum lain juga, ada hak mereka, yang kita kena ambil kira. Musyawarahlah dulu dengan rakan kongsi… Itu etika dan adat berkawan. Takkan pakar motivasi tak tahu kot??

Oleh sebab… dia sangat mengambil berat tentang penggunaan arak di kalangan kaum Melayu-Islam, mengapa dia membisu tanpa apa-apa komen, apabila pemimpin Melayu-Islam ini, minum arak secara openly?? Bukankah parti Melayu-Islam yang dipimpin oleh pemimpin Melayu-Islam ini, yang dia dan gang UGnya hadapkan sangat untuk mereka adakan kerjasama…. dalam sebuah gagasan yang dikenali sebagai Kerajaan Perpaduan?? Apabila ada pilihan raya…. ada pulak isu dan kenyataan sensasi daripadanya. Elehh…. say something ler!!

Najib… Najib… pemimin Islam parti Melayu-Islam tapi minum arak. Inilah dia satu contoh, para pemimpin UMNO, yang gagal ditarbiahkan oleh ‘agama’ yang bernama Islam Hadhari, bawaan Dolah Badawi. Islam Hadhari…. arak haram… minum arak tak haram??? Islam Hadhari, satu kegagalan. Kegagalan itu, mungkin menjadi sebab, mengapa Islam Hadhari selepas Dolah Badawi…. sudah hampir mati.

Ha ha ha…. entah-entah dah mati pun kot??


perakexpress

No comments:

Post a Comment