ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

14 July 2011

Skandal barang kemas betina pundek bini jantan dayus 1 malaysia dengan Jacob Pengusaha Barang Kemas berbangsa Yahudi...!!!

perhatikan gelang yang di pakai betina pundek 1 malaysia...nilai RM 1.65 juta...mana hang rebat duit buat pi beli gelang tu rosmah...???

Pengasas barangan mewah Jacob & Co didakwa menjadi tempat kegemaran Rosmah Mansor kerana dapat memenuhi citarasa pelanggan sepertinyanya yang penuh warna-warni.

Dikalangan selebriti luar, Yakub Arabo, seorang Yahudi kelahiran Uzbekistan, dimana namaya menyebabkan ramai orang yang berduyun-duyun ke rangkaian kedai-kedai mewahnya diantaranya seperti Beyonce Knowles dan David Beckham.

Individu-individu lain yang turut meminati Yakub ialah rappers terkenal 50 Cent, Diddy, Kanye West serta selebriti lain seperti Jennifer Lopez dan Naomi Campbell.

Arabo begitu popular dalam permainan video "Def Jam: Fight for NY" sebahagian daripada hadiah menanti penjahat yang mengumpul wang tunai terbanyak, dan mempunyai pilihan untuk membeli barangan kemas darinya. Selain dari itu, namanya juga kerap muncul dalam pelbagai lagu-lagu rap.

Terkenal dengan jam tangan mewah bertatahkan berlian dan barang kemas yang chunky, Jacob & Co memiliki 46 cawangan di seluruh negara, tentunya untuk mereka yang mempunyai poket yang 'sangat dalam'.

Arabo telah berhijrah ke Amerika Syarikat pada usia 14 tahun, dan telah keluar daripada sekolah menengah untuk mendaftar dalam kursus reka bentuk barang kemas selama enam bulan.

Ketika berusia 21 tahun, dia telah membuka kiosk di Kaplan Jewelry Exchange. Bermula pada tahun 1990-an, dia mula mereka bentuk barang kemas  untuk artis-artis hip-hop.

Rekod jenayah

Tetapi disebalik semua kilauan dan glamor, ada juga kisah gelap Arabo. Beliau telah dituduh terlibat dengan jenayah termasuk pengubahan wang haram dan memiliki harta curi.

Pada Jun 2006, dia telah ditangkap oleh FBI di atas dakwaan bahawa dia 'membersihkan' berjuta-juta wang untuk ahli-ahli geng dadah terkenal yang berpengkalan di Detroit, Black Mafia Family, dan dia juga didapati gagal melaporkan pembelian tunai yang besar kepada Perkhidmatan Hasil Dalam Negeri AS.

Arabo, yang juga mempunyai butik di kompleks membeli-belah mewah Bukit Bintang di sini, mula menjadi perhatian di Malaysia selepas beberapa penulis blog pro-pembangkang mendakwa Rosmah telah membeli sebentuk cincin berlian bernilai RM73 juta daripada salah satu butiknya di New York.

Apabila laporan itu disiarkan di FMT dan di kebanyakan blog, terdapat beberapa pengulas yang mendakwa bahawa laman web Jacob & Co telah membuang gambar Rosmah daripada senarai selebritinya, bagaimanapun ia tidak dapat disahkan.

Hari ini, lagi gambar-gambar Rosmah bersama set gelangnya yang menawan dan mirip dengan rekaan mewah Yakub "Zebra Safari" telah dikeluarkan oleh blogger, dan pakar-pakar turut mendakwa bahawa nilainya agak tinggi.

NGO pro-Pakatan Rakyat NGO Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) telah memfailkan laporan terhadap cincin berlian Rosmah kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia.

Rosmah, dan suaminya, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak, pada masa ini sedang berada di UK.

No comments:

Post a Comment