ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

25 July 2011

tiba tiba bapak anjing 1 malaysia berkokok untuk bersubahat dengan suruhanjaya penipu rakyat menggunakan biometrik dalam PRU....

Tiba-tiba, Dato' Najib Tun Razak menyatakan kesediaan beliau untuk membantu SPR mengimplementasi sistem biometrik. Kesediaan ini sekaligus menolak penggunaan dakwat kekal dalam proses pilihanraya di Malaysia.

Sungguh menghairankan apabila Perdana Menteri Malaysia begitu beriye-iye mahu mengimplementasi sistem Biometrik sedangkan sistem dakwat kekal lebih praktikal dan jauh lebih murah.

Yang kita  nampak adalah sistem biometrik ini memerlukan hubungan dengan sistem "database" yang dikawal oleh Kerajaan melalui SPR dan Jabatan Pendaftaran Negara. Dengan kata lain, sistem Biometrik masih membolehkan Barisan Nasional mempunyai kawalan terhadap data dan maklumat.

Manakala sistem dakwat kekal menyebabkan kerajaan Barisan Nasional hilang kawalan sama sekali terhadap proses pembuangan undi.

Biometrik = Masih boleh dimanipulasi UMNO/BN

Dakwat Kekal = TIADA RUANG UNTUK MANIPULASI.

Tak hairanlah Najib beriye-iye mahu

PEGAWAI SPR PUN BERKOKOK MAHU BIOMETRIK

Timbalan Pengerusi SPR, Wan Ahmad Wan Hashim juga menolak penggunaan dakwat kekal. Hujahnya adalah dakwat kekal ini terlampau kuno dan terkebelakangan. Hanya layak digunakan oleh negara-negara yang tidak membangun ataupun negara dunia ketiga seperti Zimbabwe, Afghanistan, Indonesia dsbnya.

Timbalan Pengerusi SPR, Wan Ahmad Wan Hashim, dilaporkan berkata:

Jelasnya, SPR juga akan memperkenalkan sistem biometrik kerana  tidak mahu pusing balik sejarah untuk calit dakwat," kata Wan Ahmad lagi.

Pengerusi SPR pula system biometrik yang digunakan oleh Kementrian Dalam Negeri (pimpinan Hishamuddin Tun Hussein) akan digunakan oleh SPR. Beliau menerangkan serba sedikit tentang bagaimana sistem itu akan digunakan SPR:

“Pemegang kad pengenalan perlu meletakkan jarinya pada alat biometrik dan maklumat yang tertera pada skrin akan sama dengan kad pengenalan yang dibawa. Sebaik disahkan, SPR akan memeriksa sama ada nama pembawa kad pengenalan itu disenaraikan dalam daftar pemilih.

“Jika namanya ada dalam senarai, barulah kita berikan kertas undi. Mereka yang sudah mengundi tidak boleh lagi mengundi di tempat lain kerana nama mereka sudah ditanda dalam bank data,” katanya pada sidang media, di sini semalam.

jangan lupa....ini merupakan ...

Helah Guna Biometrik Tolak Dakwat Kekal hanyalah semata mata hendak menipu pilihanraya bagi mengekalkan kuasa...!!!!

 

malah tak berkesan kerana mudah di manupulasi...tengok nie


No comments:

Post a Comment