ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

13 May 2010

CIBAI PUNYA NAJIB DAN APNO....Sekolah Cina Sibu perolehi RM18 juta ....sekolah agama...????

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak menyalurkan bantuan sebanyak RM18 juta kepada 65 sekolah Cina dan dua sekolah mubaligh di Sibu dalam usaha membangunkan sekolah terbabit. Bantuan tersebut meliputi RM10 juta untuk semua 60 Sekolah Rendah Jenis Kebangsaan Cina (SRJKC) di Sibu, lima sekolah menengah persendirian Cina Sibu (RM5 juta), Sekolah Kebangsaan St Mary Sibu (RM1 juta) dan Sekolah Menengah Kebangsaan Sacred Heart Sibu (RM2 juta).

"Kerajaan BN adalah sahabat sejati pendidikan sekolah Cina. Tetapi pada masa yang sama, anda akan perlukan bantuan kerajaan untuk pendidikan," katanya. Najib yang pernah memegang jawatan sebagai Menteri Pendidikan telah mengikuti jejak langkah bapanya untuk mengembangkan lagi sistem pendidikan negara dengan mencadangkan Akta Pendidikan dipinda untuk membolehkan sekolah rendah Cina ditukarkan menjadi sekolah jenis kebangsaan



penyapu sial

YA...SEK CINA DIBANTU ......SEK AGAMA RAKYAT DISEKAT BANTUAN DAN DIROBOH......DASAR BUTUHH !!!!!

baru sekarang mau beri bantuan. kenapa tak dari dulu time dia masih jadi menteri pendidikan? yang dia mampu buat cuma mencadangkan Akta Pendidikan dipinda untuk membolehkan sekolah rendah Cina ditukarkan menjadi sekolah jenis kebangsaan..tu je!! kenapa mau tunggu si Robert Snr mati, mau tunggu pilihanraya, konon2 nya mau sokong si Robert Jr sebab dia cina, baru mau beri bantuan? kalau si Robert Jr ni bangsa dayak, mau dia bantu sekolah cina?

jalan dan sekolah di pedalaman ada dia sebut2 mau bantu? sampai guru2 sekolah pun terpaksa tinggal d quarters usang. apa ni Najib??

Bila ada pilihanraya baru kerajaan Barua Negara akan nampak masalah rakyat.. Baru diberi peruntukkan dan bantuan untuk membantu lepas itu hilang terus dan nasib rakyat diabaikan... Jika ini lah trend umno maka rakyat malaysia pasti harap ada pilihanraya di tempat masing2 supaya boleh mengecapi pembangunan..

Sepatutnya kerajaan Bini Najip (BN) menyalurkan bantuan demi masa depan rakyat tanpa mengira masa dan situasi.. Bila kita lihat situasi di Hulu selangor dan sibu, Umno/APCO/BN hanya memberi bantuan dan pembangunan ketika pilihanraya dan ini menjelaskan pemberian itu bukannya ikhlas tetapi sekadar untuk kepentingan politik mereka sahaja... Rakyat harus menolak budaya ini supaya nasib dan masalah rakyat harus dibela pada setiap masa dan bukannya ketika pilihanraya sahaja... Jangan tertipu lagi...

lepas ni najib kata " HUTANG SAYA KAT ORANG CINA DI SIBU SUDAH SELESAI " hahaha
rupanya najib ni banyak hutang plak..mana peruntukan untuk sekolah lain..?
orang bukan tidak menghargai kalau peruntukan dibagi untuk kemudahan rakyat,tapi yang peliknya APABILA ADA ELECTION,DISITU "RASUAH" DATANG MELAMBAK-LAMBAK..
puihhhhh...


RM18 JUTA TU UMPAMA RASUAH
SPRM ( Suruhanjaya Penjaga Rasuah Menteri ) MEMANG TIDAK AKAN SIASAT PUNYA,

No comments:

Post a Comment