ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

29 May 2010

Umno tak mungkin berubah Dulu, Kini dan Selamanya

Antara slogan Presiden Umno, Najib Razak untuk memulihkan imej parti itu ialah ‘Umno Mampu Berubah’, namun sehingga kini parti itu terus dilihat amat akrab dengan imej rasuah, judi dan arak dan terus dilihat sebagai parti yang sukar untuk berubah dulu, kini dan selamanya.

Seorang pemuda Umno di daerah ini yang menemui erapakatan.com memberitahu, semasa pemilihan pemuda Umno yang lalu, beliau dijanjikan pelbagai imbuhan jika bosnya itu menang dalam pemilihan itu.

Menurutnya, bosnya itu akan memenuhi apa jua permintaannya kerana apa yang penting ialah memenangkan dulu dirinya.

“Semasa pemilihan itu, kedua-dua calon yang bertanding menjanjikan kami pelbagai habuan termasuklah membaiki rumah kami yang sedang usang. Malangnya, selepas menang, bukan sahaja janji itu gagal ditunaikan malah hendak belanja makan dan bersalam pun sukar terutamnya dalam majlis-majlis rasmi. Mereka hanya mengutamakan Yang Berhormat dan pemimpin atasan sedangkan kami yang mengundi beliau semasa pemilihan dipinggirkan. Apa yang kami kesalkan ialah kami hanya diperlukan jika mahu mengumpulkan orang ramai yang melibatkan majlisnya untuk berucap selepas itu kami terus dipinggirkan. Kalau begitu, katanya, parti Umno hanyalah parti lakonan dan pastinya sukar berubah samapi bila-bila,” katanya yang enggan identitinya dikenali.

Beliau turut memberitahu, bahawa Umno di negeri Sabah terutamnya yang bergelar Yang Berhormat harus dikurangkan majoritinya dalam Pilihan Raya Umum (PRU) akan datang bagi memastikan mereka sedar dan turun padang menyelesaikan masalah rakyat.

Mengulas lanjut katanya, dengan majoriti yang terlalu besar membuatkan mereka lalai dan angkuh dengan jawatan yang disandangnya.

Ditanya pandangannya berhubung Pakatan Rakyat di daerah ini, beliau yang juga pimpinan pemuda menjelaskan, gabungan PAS, PKR dan DAP di daerah itu perlu bekerja dengan lebih keras untuk menang. Jika tidak katanya, PR mungkin memerlukan 10 tahun lagi di mana ketika itu golongan muda semakin ramai dan menjadi tunjang kepada kekuatan ketiga-tiga komponen parti itu.

“Pakatan ada peluang, tetapi lama lagi lagilah, mungkin 10 tahun kerana apa yang saya lihat cawangan mereka pun sukar dilihat di mana-mana kampung di daerah ini dan kalau pun ada, aktiviti mereka jarang-jarang diketahui umum,” katanya jujur.

Ketika ini, daerah Tawau, memiliki dua kerusi Parlimen dan enam kerusi Dun yang masing-masing dikuasai oleh Umno (Dun Tanjung Batu, Dun Sebatik, Dun Apas, Dun Balung dan Parlimen Kalabakan), LDP (Dun Merotai), SAPP (Parlimen Tawau) dan DAP (Dun Sri Tanjung). Beberapa hari lalu, tercetus krisis Barisan Nasional di daerah ini apabila Umno menuntut kerusi Merotai diserahkan kepada parti itu. Rekod menunjukkan, LDP ialah sekutu BN yang tertua dan lebih awal bertapak di Sabah sebelum kedatangan Umno di negeri itu.



erapakatan

No comments:

Post a Comment