ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

20 May 2010

PAK JAMIL.NIE..MABUK RUPANYA.....ADAKAH KERANA DIA BERAGAMA ISLAM ...KESUCIAN ISLAM TERPELIHARA....SEDANGKAN YANG MENGAKU ISLAM PUN BOLEH HALALKAN JUDI,YAHUDI,ZINA DAN ARAK....

Jamil: Peguam syarie mesti beragama Islam

Syarat untuk seseorang itu menjadi peguam syarie di Mahkamah Syariah dalam negara ini mestilah seorang yang beragama Islam.

Utusan Malaysia Online memetik Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Jamil Khir Baharom berkata, perkara itu termaktub di dalam undang-undang dan enakmen Mahkamah Syariah yang menetapkan sedemikian.

"Kita bercakap soal peraturan. Perkara ini bukan boleh buat suka-suka. Peraturan menetapkan peguam syarie mesti beragama Islam,'' katanya.

Jumaat lalu, Hakim Datuk Mohd. Zawawi Salleh membenarkan Victoria Jayaseele Martin mendapatkan semakan kehakiman untuk satu perintah mandamus (untuk memaksa kerajaan mematuhi perintah mahkamah) bagi mendesak Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan (MAIWP)menerimanya sebagai peguam syarie tanpa mengambil kira beliau bukan orang Islam.

Kes itu merupakan yang pertama di negara ini apabila seorang peguam bukan Islam diberi kebenaran untuk mencabar keputusan tersebut.

Di Wilayah Persekutuan, Kuala Lumpur, syarat sebelum seseorang boleh menjadi peguam syarie adalah dia mesti merupakan seorang Islam.

Di negeri-negeri lain, bukan Islam dibenarkan menjadi peguam syarie.

Bagaimanapun, Selangor baru-baru menarik balik kekecualian itu dan hanya peguam Islam yang dibenarkan di mahkamah syariah di negeri itu.

No comments:

Post a Comment