ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

29 May 2010

iblis jala kata.... Malaysia bankrap 9 tahun lagi jika kekal subsidi

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Idris Jala memaklumkan Malaysia bakal berdepan risiko bankrap dalam tempoh beberapa tahun kecuali rakyat sanggup menghadapi kenaikkan harga petrol, makanan dan elektrik. Beliau yang juga merupakan ketua pegawai eksekutif Unit Penyampaian dan Pengurusan Prestasi (PEMANDU) memaklumkan bahawa hutang negara akan meningkat 100 peratus daripada keluaran dalam negara kasar pada tahun 2019 sekiranya pemberian subsidi dikekalkan.

Beliau berkata pada masa kini subsidi negara adalah 54 peratus daripada KDNK negara. Bagaimanapun cadangan pengurangan subsidi masih belum diluluskan kerajaan. "Kita tidak mahu menjadi seperti Greece, akhirnya," katanya


penyapu sial


KALAU WANG MASIH DI TANGAN BN LAGI CEPAT AKAN BANKRAP BAIK KASI SUBSIDI KPD RAKYAT.

Malaysia tak mungkin akan bangkrap hanya disebabkan pemberian subsidi kepada rakyat, tetapi Malaysia mungkin akan jatuh muflis jika sekiranya BN masih terus memegang tampuk pemerintahan. Banyak wang dihabiskan untuk perkara yang tak berfaedah, contohnya untuk membeli undi dan penyalahgunaan wang perbendaharaan secara tidak berhemah, itu yang kita tahu, yang kita tak tahu ?

sebabnya BN memang tak pandai menguruskan wang dan tiadanya ketelusan tetapi tiada sesiapa yang berani menyiasat kerana semua agensi yang berkenaan hanya mementingkan ketua mereka dan diri sendiri, contohnya setakat kewujudan SPRM tu cuma nama sahaja, bila PR yang terlibat cepat sangat mereka bertindak tapi bila yang terlibat tu anggota BN mesti buang kes atau tak cukup bukti. Tak nak jadi macam Greece konon, pandailah Pak Jala buat komen bodoh...

No comments:

Post a Comment