ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

19 May 2010

2 Adun Pakatan Sarawak digantung setahun

Dominique Ng (PKR-Padungan) dan Chong Chieng Jien (DAP-Kota Sentosa) digantung daripada menghadiri persidangan DUN Sarawak selama 12 bulan selepas didapati menghina dewan. Keputusan yang dibuat oleh Speaker Dewan Datuk Seri Mohamad Asfia Awang Nassar adalah selepas ADUN mengundi menyokong tindakan dengan hanya beberapa yang menolak.

Ng digantung kerana menggunakan istilah "mahkamah kangaru" dengan berkata "Ini mahkamah kangaru. Mari kita kira jumlah kangarunya. Lompatlah, lompat, lompat."Sementara itu Chong dikatakan mempertikai dan mencabar keputusannya berhubung tindakan Parti Rakyat Bersatu Sarawak (SUPP) yang menggunakan khidmat pakar dari China dalam menjalankan kajian projek tebatan banjir



penyapu sial


Jelas, rasa tidak puas hati dengan kemenangan PR di Sibu ditunjukkan terhadap 2 adun PR.. Ini adalah satu unsur ugutan yang cuba disampaikan oleh BN kepada rakyat sarawak.. BN cuba menyampaikan mesej bahawa siapa yang menentang akan menerima nasib yang sama.. Adun boleh digantung tapi rakyat macam mana? Peruntukkan dan pembangunan akan disekat, rakyat akan dibiarkan menderita dan akan dipulaukan jika menentang mereka2 yang gila kuasa dalam BN..

Contohnya kelantan yang sehingga kini Umno/BN melayan rakyat kelantan lebih teruk dari melayan mat2 bangla dan nepal bila masa hak rakyat kelantan dinafikan dan kelantan dibiarkan mundur dengan mengurangkan peruntukkan untuk pembangunan..

No comments:

Post a Comment