ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

17 January 2010

3 perkara utama UMNO/BN bakal terlungkup....

Tiga perkara utama adalah telah berada di mahkamah tinggi dan mahkamah persekutuan serta mahkamah rayuan atau dengan kata lain tiga kes tersebut dalam perbicaraan dalam mahkamah atau mahkamah krooner. Jika ketiga-tiga keputusan memihak kepada kerajaan BN dan UMNO... PRU 13 BN dan UMNO boleh menarik nafas lega.


Jika ketiga kes berkenaan tidak memihak kepada kerajaan BN dan UMNO peluang BN PRU 13 agak kelam sedikit.



Persoalanya bermain dibenak kepala rakyat Malaysia sanggupkah kerajaan BN dan UMNO membiarkan mahkamah membuat keputusan yang adil dan betul?. Jawapannya sungguh mudah kerajaan BN dan UMNO tidak akan membiarkan keputusan tiga kes besar dibicarakan dengan satu keadilan yang mutlak. Yang pasti setiap keputusan bakal dibuat mahkamah akan merujuk kepada perdana menteri Najib Razak melalui peguam negara.

Kita tertanya-tanya apa yang diakatakan tiga kes besar yang boleh merubah suasana politik di Malaysia jika ketiga-tiga kes besar tersebut tidak memihak kepada BN dan UMNO?. Jawapan telah berada ditangan Najib Razak walaupun kes berkenaan belum dibicara atau dalam perbicaraan.

Kes tersebut ialah perbicaraan menteri besar Perak. Sehingga kini tiada keputusan yang sah untuk mengesahkan Datuk Zambry sebagai menteri besar yang sah. Malah Zamri masih lagi menjadi menteri yang haram. Datuk Seri Nizar masih dianggap menteri besar yang sah. Keputusan perbicaraan pada 5.11.2009 sehingga kini belum ada jawapan. Jelas disini berlaku campur tangan UMNO dan Najib Razak. Jika keputusan memihak kepada Nizar menandakkan hayat UMNO dan BN Perak hancur. Dengan itu UMNO dan BN memastikan keputusan memihak kepada Zamry.

Kedua perbicaraan kes rasauh membabitkan satu kematian yang kejam. ia-itu kes pemnunuhan /kematian Hock Beng Teoh ditangan atau kawalan pegawai SPRM/ Suruhanjaya Pencegah Rasuah Malaysia. Kes Beng Hock masih dalam perpicaraan mahkamah krooner bagi menentukan punca kematian sebenar.

Namun rakyat Malaysia melihat kes Beng Hock adalah satu pembunuhan yang direbentuk oleh pemerintah BN. Ini berasakan satu sumber pakar forensik dari Thailand 80% mayat Beng Hock tercedera terlebih dahulu sebelum terbunuh atau dibunuh. Malah diduburnya ditusuk benda keras. Namun keputusan sebenar masih dalam penyiasatan. Dalam kes Beng Hock keputusan pasti tidak memihak kepada peguam Beng Hock. Jika keputusan perbicaraan memihak kepada peguam Beng Hock, UMNO dan BN kecundang dalam pilihanraya umum yang ke 13. Yang pasti Najib Razak akan campurtangan agar perbicaraan dan keputusan akan memberi impak yang baik pada UMNO dan BN.

Ketiga kes yang besar menentukan kekuatan dan sokongan Najib Razak dan UMNO/ BN ialah kes pertuduhan liwat Datuk Seri Anwar Ibrahim dengan Saiful. Dari kronologi proses perbicaraan Anwar selalu menghadapi jalan sukar. Najib Razak dan UMNO tidak akan memberi laluan mudah perbicaraan kes liwat Anwar. Rakyat Malaysia melihat kronologi kes pertuduhan liwat Anwar dengan Saiful direkabentuk oleh pemimpin UMNO yang bernama Najib Razak. Najib Razak akan membiarkan proses perbicaraan Anwar berlarutan sehingga Anwar gagal menjadi calun dalam pilihanraya umum ke 13. Atau mungkin Najib Razak akan menghukum Anwar dengan satu perbicaraan yang tidak telus agar Anwar disumbat penjara.

Jika umno tidak cermat dalam ketiga-tiga kes besar itu UMNO dan BN bakal menghadapi laluan yang sukar PRU ke 13. Sedikit kronik kes Anwar. Jika Anwar dipenjara mungkin timbul satu bantahan luar negara dan dalam negeri. Jika tidak dipenjara Anwar bergerak bebas berceramah dan keluar negara.

Sebaliknya jika Anwar dibiarkan bebas dan menghadapi proses perbicaraan boleh mengugatkan UMNO dan BN semasa PRU ke 13. Mungkin Anwar tidak perpengaruh dikalangan kaum melayu yang bebal politik dan keadaan semasa, tapi kaum China dan kaum Melayu serta kaum India yang ada sedikit minda cerdik tidak boleh diperdayakan oleh UMNO dan BN. Umno dan BN akan pastikan Anwar tidak akan berada dalam parlimen selepas PRU ke 13.

No comments:

Post a Comment