ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

24 January 2010

dah biasa hina orang kot..!!!....media prima kata almarhum sultan johor mesra alam.....

Bila Media Prima Hina Al-Marhum Sultan...



Hari ini hampir semua TV kita - RTM1, TV3 dan TV9 menyiarkan secara langsung upacara pengkebumian Almarhum Sultan Johor Sultan Iskandar yang mangkat malam tadi. Hari ini saya tiada ke mana-mana. Selain dari menghadiri kenduri arwah di rumah jiran, kebanyakan masa saya di rumah membuat kerja-kerja rumah yang terbengkalai, sambil sekali sekala mata dan telinga memberi tumpuan kepada siaran langsung TV.

Dalam keghairahan memberi ulasan itu, rupanya ada pengacara kita yang kurang buat kerja rumah. Ini saya sedari kerana ada fakta mengenai al-marhum dan penggantinya yang tidak tepat.

Satu saluran TV pula merujuk al-marhum Sultan Iskandar sebagai Sultan 'Mesra Alam'! Setahu saya 'mesra alam' hanya dirujuk untuk objek dan bukannya manusia.

Saya tahu pengacara muda wanita itu tersasul kerana maksud sebenarnya ialah 'mesra rakyat'. Malangnya tiada sesiapa di stesen milik Media Prima itu cuba membetulkan kesilapannya dan memohon maaf.

Bagi mereka yang sensatif mungkin ingat pengacara itu telah menghina al-marhum Sultan.


~ pendikar gunung kriang

No comments:

Post a Comment