ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

20 January 2010

Selangor tak boleh campur tangan urusan YBK – Khir

Bekas menteri besar, Datuk Seri Dr Mohd Khir Toyo menegaskan kerajaan negeri Selangor tidak boleh mencampuri urusan Yayasan Basmi Kemiskinan (YBK) kerana ianya tidak terletak di bawah kerajaan negeri tersebut. Beliau memaklumkan yayasan tersebut berdaftar dengan Pendaftar Pertubuhan (ROS). "Di bawah pentadbiran saya dahulu, saya bekerjasama dengan YBK. Ia didaftar dengan ROS dan aktivitinya dikawal oleh lembaga pemegang amanahnya," katanya.

Ianya berikutan kerajaan negeri Selangor mahu jawatan pengerusi yayasan tersebut dipegang oleh Menteri Besar, Tan Sri Khalid Ibrahim. Selain itu, kerajaan negeri turut mahu tiga orang lantikan mereka memegang jawatan ahli pemegang amanah YBK. Pengerusi YBK, Datuk Zainal Abidin Sakom menyatakan ianya bermakna kerajaan negeri mahu empat daripada enam jawatan ahli pemegang amanah yayasan itu. Beliau menegaskan yayasan tidak akan tunduk dengan ugutan pihak kerajaan negeri yang berhasrat menyekat segala kegiatan



penyapu sial


UMNO malunya aku, dah kalah tak yah nak menyebok2 nak jadi macam kerajaan pulak kat selangor. Bodoh betul UMNO ni. Paling bodoh bapak dia lah Khir Toyol

Tongong punya toyol. Apa yang dia takut sangat dengan kerajaan selangor sekarang ni. Atau ada udang disebalek mee. Yayasan basmi kemiskinan????? Tak ter capai kot. Yang pasti dia tambah kaya dan ada mahligai 24 juta. SPRM tak habis-habis lagi dengan siasat.

Macam mana ngan kilang penyapu ko orang?? Dah bangkrap ker kilang penyapu tu?? Patut la masih ada muka nak menyamun hak orang miskin.. Woi sedar la sikit, kamu bukan lagi menteri besar, serah saja kerajaan negeri selangor mengurus YBK, kalau bagi kamu pun, habis duit YBK kamu kebas. Kalau nak tolong org miskin, tolong la semasa kamu menjadi menteri besar selangor dulu, ni tak, kamu cuma pandai menghina orang bawahan dan orang miskin, semasa kamu jadi MB, nak jumpa kamu kalau kami pakai selipar, kami dihalau keluar macam anjing dari pejabat kamu. Bagi kami orang yg miskin, manalah ada duit nak beli kasut.


Jangan2 si Toyol ni terima bantuan rakyat miskin untuk membina mahligainya. Biasalah pemimpin UMNO/BN kalau tak songlap duit macamana nak bina rumah besar, kereta besar dan kumpul duit besar. Tidak msuathil duit YBK ni pun kena songlap oleh TOYOL yang tak tahu malu ini.

No comments:

Post a Comment