ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

26 January 2010

BE NATANG UMNO LAGI BIADAP DARI SULTAN MAMPOS....????

blogger Aduka Taruna ditahan polis kerana menyebut perkataan 'mampus' bagi merujuk kepada kemangkatan al-marhum Sultan Johor.

Tapi itu cerita Aduka dan al-marhum Sultan Johor. Di Terengganu pula lain ceritanya: Sultan pernah dipanggil natang (binatang) oleh puak Umno pada Mac 2008, tetapi hingga kini tiada siapa pernah dituduh di mahkamah kerana menghina Sultan walaupun laporan polis pernah dibuat mengenainya.







Apa bezanya 'mampus' dan 'binatang', bukankah kedua-duanya membawa maksud menghina? Tapi jika diteliti perkataan 'binatang' itu lebih teruk dan lebih biadab maksudnya berbanding 'mampus'. Sekurang-kurangnya mangkat, mati dan mampus membawa maksud yang sama. Jika tak percaya, cuba selak kamus, ketiga-tiganya diterjemahkan sebagai dead dan pass away dalam Bahasa Inggeris. Cuma tempat ia digunakan saja berbeza mengikut kehalusan budaya Melayu.

Tapi perkataan 'binatang' dan 'Tuanku' tidak membawa maksud yang sama dalam Bahasa Inggeris. Bezanya bagai langit denga bumi. Jika tidak percaya, bukalah kamus!

Tapi mengapa menyebut perkataan yang lebih berat penghinaannya itu tidak dihukum? Adakah kerana yang menyebut perkataan yang tersangat biadab itu ialah pengikut Umno, maka ia tidak dikenakan hukuman? Tak kan di negara 1Malaysia ni ada dua set undang-undang untuk pengikut Umno dan bukan pengikut Umno?

No comments:

Post a Comment