ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

31 January 2010

Semak-semak Yang Perlu Ditebas..

Assalammualaikum,


Amatlah malang bagi rakyat Malaysia yang cintakan keadilan pada hari ini apabila mengetahui harapan yang telah disandarkan mereka kepada calon2 pilihan telah mengkianati amanah setelah dipilih pada PRU ke 12 yang lalu. Setelah sahaja dipilih maka terserlahlah keberibadian calon2 tersebut. Harapan baru Untuk Malaysia seperti yang menjadi menifesto PKR hancur punah. Yang ada hanyalah kebobrokkan individu calun itu sendiri.


Maka terserlahlah keperibadian calun2 tersebut. Ada yang nampak alim dan zuhud tapi haprak.....jarang2 balik kekawasan tapi membuat kenyataan seolah olah sentiasa berada dikawasannya. Menyatakan semua masalah rakyat seperti pemotongan rumput, pembersihan kawasan dan masalah setempat telah diselesaikannya. Piiirah...janji sana janji sini lepas tu muka pun tak nampak. Boleh dikira dengan jari program turun kekawasan. Nasib baik ada blackberry. Kalau nak dibandingkan dengan MP lain yang bertanggung jawab cukuplah dibezakan dengan adanya Pusat Khidmat Ahli Parlimen. Ini apa pun tarak, takcaya buka blog Junjungan Mulia.

Bagai melepas batuk ditangga....tup2 selesai masalah sana masalah sini. Baru2 ni buat statmen menyatakan semua keputusan samada meletak jawatan atau melompat parti terletak ditangannya...betul, rakyat tak nafikan. Tapi yang memilih hang adalah rakyat, rakyat pula memilih bukan pasal hang tu bagus atau pun hang tu zuhud. Tapi rakyat memilih hang pasal hang bertanding atas tiket Parti. Sebab Pakatan Rakyat mencalunkan hang wakil jadi rakyat memangkah lah agar PKR dan Pakatan Rakyat menang. Hang kena ingat pengorbanan pemimpin dan penyokong parti yang membantu hang dengan duit ringgit dan peloh sendiri walau pun hang tak mengeluarkan duit, Apa ke JADAH manusia jenis tak mengenang jasa orang, spesis ni mai kot mana?..

Lepas ni hang bertanding atas nama individu kalau hang berani dan nak tengok langit tinggi ke rendah, nak dapat undi berapa banyak dan hilang wang pertaruhan. Kalau nak syok lagi hang minta bertanding atas tiket Ameno nak tengok Aziz Kadiaq bagi ke tak!!!. Lagi hang dok tulis lagi orang Kulim meluat kat hang. Lani macam jadi cerita lawak bila berbicara pasal hang. Tajuk pasai nama hang aje orang dok ketawa berdekah dekah tak kira di kedai kopi, surau atau Mesjid. Yang pasti semuanya mengeluarkan kalam menyesal memangkah dan memilih hang menjadi wakil rakyat Kulim Bandar Baharu...

Cerita di Parlimen Merbuk pun khabarnya sama aje. Ada Ahli Parlimen duduk di kawasan tapi yang peliknya taktahu Kampung2 dalam parlimennya. Jangan ke jalan tak tahu tapi nama kampung pun tak tahu juga. Nampak sangat tak pernah turun ke kawasan. Ada juga kedengaran nak melompat parti.

Mana taknya, dok kawan dengan pengkianat parti. Pusat khidmat Parlimen dok berjiran dengan kedai orang yang menjual parti untuk menjadi kaya. 30hb, baru ni siap tolong rasmikan majlis perasmian syarikat Nabba iaitu pusat kecantikan di Taman Tuanku Hamimah. Empunya syarikat adalah si Zamil Ibrahim yang membuat kerja-kerja kianat untuk menjatuhkan Kerajaan Pakatan Rakyat Kedah. Beliau lah yang menjadi orang tengah berjumpa dan membuat tawaran kepada Adun2 PKR agar berpaling tadah. Ada juga khabarnya 3 kroni MP merbuk ni yang dilantik menjadi ahli Majlis Sg. Petani hadir sama. Seolah olah meredhoi kerja buat si Zamil.

Kita tak la nak marah kalau atas nama persahabatan tapi apa pula PERSEPSI penyokong dan pendokong Pakatan Rakyat. Kawasan tersebut adalah kubu kuat PR. Kalau berakal adalah lebih baik dan afdal kalau berkecuali. Tak payah pi rasmi. Nampak bercelaru dan juga kekaburan yang ada selama ini makin ternampak jelas. Kerajaan PR hampir tumbang bila telah ada adun yang bersetuju untuk melompat dan projek ini terpaksa ditangguhkan dulu kerana masih ada Adun yang kuat semangatnya walau pun Adun tersebut orang susah tapi semangan perjuangannya kental. Umum juga tahu bahawa MP ini juga adalah calun pilihan Zamil and the gang tapi perlulah MP ini ingat bahawa berhidmat untuk rakyat adalah segala galanya dari termakan budi yang menyebabkan boleh rosakkan siasah dan perjuangan. Biarkanlah Zamil dengan kekayaan yang diperolehi dari menjual maruahnya tetapi MP tersebut kena teruskan berkhidmat untuk rakyat terbanyak.

Di Pulau Pinang juga ada cerita nak melompat parti. Kita sebagai penyokong Pakatan Rakyat dikhabarkan bahawa semua alasan untuk melompat adalah hilang kepercayaan kepada pimpinan PKR. Telah lari dari asas perjuangan...Nak tanya pembaca betul ke?????. Sebagai pemerhati bebas rakyat marhain yang tiada berkepentingan melihat dan menilai bahawa banyak bezanya antara pemerintahan PR dan UBN. Yang sebenar lari prinsip perjuangannya adalah UBN.

Hanya mengisi perut dan tembolok sendiri dan kroni. Cuma ada segelintir MP PR yang terikut ikut dengan rentak MP UBN. Dulu masa bejuang untuk rakyat naik teksi dan bas ekspress tapi kini dah beli Mercedes mata kacang siap dengan no plet yang ditender. Dulu dok rumah teres tapi kini dah beli banglow ratusan ribu ringgit. Kerana harta dunia ni lah yang menyebabkan kita lupa pada prinsip dan perjuangan. Dah lupa bumi yang dipijak dan lupa kepada rakyat yang perlu dibela. Tapi kesal juga bila Ketua Menteri PP ni pi biaq MPPP dok roboh gerai2 peniaga melayu ni buat apa!.

Dok bagi peluru kat musuh maka senang la musuh menembak balik kita. Sepatutnya Lim Guan Eng ni patut mengarahkan operasi peruntuhan tersebut ditangguhkan kerana beliau mempunyai kuasa. Panggil peniaga ni berbincang dengan mereka dan kalau perlu dibina gerai baru, bina untuk pendapatan harian mereka. Ini tidak dok biarkan MPPP bermaharaja lela seolah ada tangan2 ghaib yang mengarahkan kerja tersebut untuk memalukan kerajaan PR.

Kerana kita tahu bahawa ini semua adalah peninggalan kerajaan korup yang terdahulu. Tapi sekurang kurangnya berbincanglah terlebih dahulu dengan rakyat........!!!. Bagi negeri Pahang pula dah lama dulu ada juga kedengaran untuk melompat parti dari sumber2 geng Kelab Anti PKR ni. Rakyat rasa terkedu juga apabila tiada hujan dan ribut tiba2 MP Indera Mahkota ni membuat kenyataan akhbar meletakkan jawatan dalam PKR Negeri. Bagi saya yang dah dengar cerita dulu ni berasa apakah berjaya pula kerja buat Kelab Anti PKR ni....Semoga semua MP yang diatas menguatkan semangat perjuangan sekurang kurangnya sehingga PRU ke 13 akan datang.

Dalam Mingguan Malaysia hari ini muka depan dengan tajuk "Ramai lompat keluar bila PKR hanyut" dengan gambar Presiden Kelab Anti PKR. Akhbar propaganda ni pikir rakyat akan mempercayai tohmahan tersebut. Sepatutnya dia sebut Ramai yang lompat keluar bila UBN hanyut.....kerana yang teruknya adalah UBN sendiri. Mereka bertambah kronik dan barahnya dah sampai tahap empat iaitu boleh membawa maut dan tiada ubatnya. Hanya tunggu untuk dibaca surah Yassain sebelum dikafankan.

Dengan berlakunya berbagai peristiwa keji seperti kehilangan injen jet, kenaikan harga barangan dan tak lama lagi kenaikan harga minyak petrol dan disel. Rakyat terbeban dan tak mempercayai UBN lagi oleh kerana itu makin kuatlah propaganda menekan dan memburukkan PR. Lagi kuat ditekan dan dimainkan sentimen perpecahan PR bermakna sebenarnya semakin kronik UBN. Sehingga terpaksa membuat progran merekalah kononnya juara Rakyat......

Sebagai kesimpulannya untuk dimasa hadapan PKR perlulah memilih dan menilai calun2 yang akan diketengahkan sebagai calun dimasa dan waktu yang ada ini. PKR perlu menebas semua semak2 dan belukar yang ada agar rakyat yang menaruh harapan tinggi kepada PR tidak hampa dan menyesal untuk memilih sekali lagi. Memang Rakyat mengharapkan DSAI menjadi Perdana Menteri agar segala ketidak adilan dapat diatasi dan mengubah negara kearah yang lebih baik. Itulah harapan rakyat sebenarnya. DSAI perlu betegas dan tiada kompromi dalam soal ini.

Saya terkesan juga dengan tulisan Raja Petra dalam Malaysia Today dalam artikel terbaru beliau. Negara Malaysia ini kaya dengan hasil minyak dan hasil dari bumi. Rakyat mahukan sumber ini digunakan sepenuhnya untuk kebaikan rakyat. Malaysia tida kemarau teruk dan gempa bumi.Jadi tiada alasan unuk dikecapi nikmat dan rahmat ini bersama. Bagi MP diatas lupakan lah kerja2 busuk melompat parti. Teruskan kerja membela rakyat dengan sebenar benarnya. Jangan lah berlakun tulus mulus tapi tak turun kelapangan. Ingatlah kamu ada ikon yang menjadi perhatian rakyat. Kalau kamu berperangai begini elokbenarlah kamu digelarkan MP sepenggal. Kalau DSAI memilih juga kamu bermakna Zalim lah DSAI itu sendiri. Zalim kepada Rakyat........Berkata benarlah walaupun pahit..............

NEGARA DAN RAKYAT MALAYSIA SELAMAT TANPA UBN

No comments:

Post a Comment