ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

15 May 2010

SPRM TAMBAH KOLEKSI TANGKAPAN KRONI KM SABAH

SPRM Tambah Satu Lagi Koleksi Kroni MUSA AMAN?


SURUHANJAYA Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) sebentar tadi menambah satu lagi koleksi tangkapan bersejarah apabila kroni Ketua Menteri Sabah, Datuk Seri Musa Aman iaitu CEO Java Incorporated Bhd, Dato' Admond Looh Chai Boon, menjadikan kesemuanya empat orang dalam tempoh tidak sampai satu minggu.


Terdahulu daripada ini, Andrew Lim Nyuk Foh, Freedy Lim Nyuk Sang dan CL Tan yang diberkas beberapa hari lalu telah ditahan reman selama lima hari sejak kelmarin setelah SPRM berjaya memperolehi perintah tahanan reman daripada Mahkamah Majistret Putrajaya pagi kelmarin; bagi membolehkan mereka menjalankan siasatan di bawah Akta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah berhubung aktiviti Penggubahan Wang Haram dan Membiayai Keganasan yang mempunyai hubungan langsung dengan Ketua Menteri Sabah, Datuk Seri Musa Aman.

Admond Looh, adalah kroni Musa Aman yang ke 4 yang diberkas di Kota Kinabalu dan telah diterbangkan ke Putrajaya. Adalah dipercayai Admond Looh telah membayar sejumlah besar USD 300 juta wang ‘cucian’ kepada Richard Barnes dan Hafiz Musa di Singapura. Wang cucian tersebut telah didepositkan ke akaun Hafiz Musa di Credit Suisse, Singapura dan Richard Barnes di UBS AG, Hong Kong.

Pembayaran USD 100 juta oleh Admond Looh kepada Datuk Nasir Yeo, pemegang amanah Musa Aman telah membolehkan Admond Looh melalui Innokinta Sdn Bhd mendapat konsesi YK1/01, YK1/02, YK1/03, YK1/04, YK1/05, YK1/06, YK1/07, YK1/08, YK2/07(1) dan YK2/07(2) di Keningau telah menjadikan Admond Looh ‘Taiko’ balak di Keningau dan seterusnya menguasai Java Berhad (Aokam Perdana) dan Kilang Papan Lapis di Keningau.

Bukti Konsesi di Keningau telah disuntik ke Java Bhd boleh dilihat dalam pengumuman Bursa Saham Kuala Lumpur (BSKL) seperti sedutan berikut;

Sejumlah besar wang pendapatan ‘Public Income’ dari Java Berhad juga telah ‘dicuci’ dan dibolot Admond Looh yang telah ‘mencuri wang awam’ dan melakukan Jenayah Pecah Amanah atau ‘CBT’.

Selepas Keningau, Tawau menjadi daerah sasaran kedua Admond Looh setelah mendapat Konsesi YT305/1, YT305/2, YT3/04 seluas 15,000 hektar dianugerahkan kepada Hafiz Musa oleh Musa Aman (Bapa kepada Anak).

Begitu juga dengan konsesi YT305/1, YT305/2 dan YT3/04 yang telah Musa berikan kepada Admond Looh untuk mendapatkan wang rasuah berjumlah USD 100 juta dicuci oleh Admond Looh dan kemudian dideposit ke Credit Suisse, Singapura.

Konsesi YT3/05/1, YT3/05/2 dan YT3/04 tersebut seterusnya dijual kepada Simon Ling Ding Ding seorang pembalak dari Sarawak. Simon Ling, kemudiannya telah melakukan jenayah alam sekitar dengan membotakkan ketiga-tiga kup YT3/05/1, YT3/05/2 dan YT3/04 dengan menyapu bersih semua kayu balak termasuk di bawah garis pusat 25 sentimeter.

Walaupun lesen membalak dikeluarkan hanya untuk menebang kayu balak ukur lilit 60 sentimeter ke atas namun dipercayai kesemua kawasan cenuram (tanah tinggi), simpanan repairian dan spesis larangan turut dibalak, dibotak dan dicuri oleh Simon Ling. Kedua dua ‘Alien’ Sarawak (Simon Ling) dan Negeri Sembilan (Admond Loo) telah ‘menawan’ semua harta milik rakyat Sabah!

Sebagai imbalan, adalah dipercayai Admond Looh telah membayar USD 100juta kepada Hafiz Musa di Singapura.

Selepas pembayaran USD 100 juta kepada Hafiz Aman, Musa aman juga telah mengarahkan Datuk Sam Mannan dan Datuk Masidi supaya Jabatan Perhutanan Sabah dan Jabatan Alam Sekitar mencari jalan dan tidak membantah kawasan pembalakan di Maliau Basin Buffer 1?.


SHAKILA AMIR HASSIM

No comments:

Post a Comment