ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

04 June 2011

Kontrak IPP dirahsiakan bagi menyamun rakyat untuk di berikan kepada kroni



Dakwaan kerajaan BN bahawa “mereka tidak berkuasa” bagi mendedahkan perjanjian pembelian tenaga (PPA) yang dimeterai antara Tenaga Nasional Bhd (TNB) dengan pengeluar tenaga bebas (IPP) adalah menggelirukan..Sebaliknya,, kerajaan sebenarnya mempunyai kepentingan bagi merahsiakan perjanjian berkenaan.


Sikap kerajaan BN yang lesu apabila diminta menyah-rahsia dan merundingkan semula PPA jelas bercanggah dengan semangat berkobar-kobar mereka ketika memastikan IPP menikmati keuntungan lumayan.Sekarang, mereka tidak mahu rakyat mengetahui apa yang pernah mereka lakukan itu, hakikatnya kerajaan yang mengutamakan keuntungan lumayan IPP ini dan menyebabkan rakyat menanggung beban itu.

Menteri Tenaga, Teknologi Hijau dan Air Datuk Peter Chin (kiri) sebelum ini berkata kerajaan tidak mempunyai kuasa untuk mendedahkan PPA kerana perjanjian yang dimeterai itu membabitkan entiti swasta.Apabila diajukan soalan itu, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak tidak memberikan jawapan yang terus terang dan hanya berkata pihaknya akan mengkaji perkara itu dan menambah IPP tidak meraih sebarang keuntungan berikutan keputusan kerajaan mengurangkan subsidi gas.

Keengganan kerajaan mendedahkan PPA dengan mendakwa mereka tidak mempunyai kuasa hanya membuktikan mereka cuba menolak ketepi kepentingan orang ramai.

No comments:

Post a Comment