ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

07 August 2011

mismah gate...konsipirasi jahat boyfriend altantuya dan sepupu sotongnya....!!!

 

Dalam menghadapi penafian oleh Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) dan Jabatan Pendaftaran Negara(JPN) mengenai penyelewengan dalam pendaftaran pengundi dan pengeluaran kerakyatan kepada pendatang tanpa izin,S

Seseorang itu tertanya-tanya apakah yang akan terjadi jika tidak ada orang yang telah mengambil masa untuk menyemak senarai pendaftaran serta status kewarganegaraan orang-orang tertentu?

Apakah perkara-perkara luar daripada kebiasaan ini telah mendapat perhatian? Dan jika wujud amalan di luar kebiasaan ini - berapa lama ia telah dilakukan?

Apakah ini tidak berbau Projek IC yang terkenal di tahun 1990-an dulu?

Sekali lagi, ia dimulakan Umno

Projek IC adalah nama yang digunakan untuk menggambarkan dakwaan pemberian kerakyatan kepada pendatang (sama ada pendatang tanpa izin atau undang-undang) secara tersusun dengan memberikan mereka dokumen pengenalan yang dikenali sebagai IC (kad pengenalan), dan seterusnya, MyKad.

Projek ini merupakan suatu hal yang rumit melibatkan parti-parti politik tertentu serta pelbagai agensi kerajaan termasuk Suruhanjaya Pilihan Raya Malaysia, Jabatan Pendaftaran Negara dan Jabatan Imigresen, yang terletak di bawah bidang kuasa Kementerian Dalam Negeri.

Keraguan dan dakwaan-dakwaan di atas kewujudan Projek IC bermula sekitar pertengahan tahun 1990-an.

Projek tersebut, dalam bentuknya yang meluas dan intensif, disyaki telah bermula pada awal tahun 1990-an selepas kemasukan United Malays National Organisation (Umno) ke dalam politik Sabah.

Sepanjang tahun 1990-an, beberapa pegawai-pegawai kerajaan telah ditahan di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) kerana terlibat dalam Projek IC.

Jawatankuasa Pemilihan Parlimen mengenai Integriti telah ditubuhkan untuk mendengar keterangan beberapa tahanan pada Februari 2007. Jawatankuasa ini dipengerusikan oleh Ahli Parlimen Sabah Bernard Dompok.

Pada 16 Mei, 2007, Dompok meletakkan jawatan sebagai pengerusi jawatankuasa itu atas perbezaan pendapat mengenai fungsi dan skop jawatankuasa, khususnya, atas keengganan Jabatan Pendaftaran Negara untuk hadir di hadapan jawatankuasa itu.

Kemudian, penemuan jawatankuasa itu tidak pernah diumumkan kepada orang ramai.

Apakah Projek IC telah dilahirkan semula dalam bentuk yang baru dan menggunakan teknologi terkini untuk membantu?

Ada yang menunggu sepanjang hidupnya, ada juga yang hanya perlu 4 jam.

Dalam kes seorang individu yang dipanggil Mismah, yang dinaik taraf statusnya daripada Penduduk Tetap kepada Kewarganegaraan penuh dalam masa empat jam, Pengerusi SPR Abdul Aziz Yusof berkata ia berpunca akibat masalah kecuaian teknikal.

Elaborating on the issue, he said he had contacted the NRD and was told that its online database had not been updated alongside the Agency Link-Up System (ALIS).

Mengulas lanjut mengenai isu tersebut, dia berkata pihak JPN telah menghubunginya dan diberitahu bahawa pangkalan data dalam talian tidak dikemas kini bersama-sama Agency Link-Up System (ALIS).

"(Hanya) apabila saya menelefon (mereka) barulah mereka sedar mereka tidak mengemaskini nama dalam talian," tambah Abdul Aziz.

Pangkalan data dalam talian JPN - yang digunakan oleh orang awam untuk mengesahkan status dan butiran mereka - adalah berbeza dari ALIS, yang merupakan titik rujukan untuk SPR dalam mendaftarkan pengundi, katanya.

Jika JPN hanya tahu bahawa pangkalan data dalam talian mereka tidak dikemaskini apabila Pengerusi SPR memanggil mereka, apakah yang dilakukan oleh kakitangan ICT mereka dalam sepanjang tempoh masa sebelum panggilan telefon itu dibuat?

Dan penjelasan SPR tidak menjelaskan bagaimana Mismah boleh mempunyai perubahan status pada hari yang sama dalam jangka masa empat jam. Perubahan kepada status Mismah telah dibuat sebelum panggilan oleh pengerusi SPR kepada JPN.

Oleh itu, pasukan ICT mengemaskini rekod sebelum panggilan.

Adakah ini bermakna bahawa pangkalan data utama sudah mempunyai perubahan yang dibuat, dan dengan itu, pangkalan data ini mempunyai maklumat yang berbeza berbanding dengan pangkalan data dalam talian?

Berapa ramai lagi?

Dan berapa ramai lagi Mismah yang kita ada?

Rekod-rekod yang dipegang oleh JPN kini diperdebatkan?

Bagaimana kita pasti bahawa maklumat yang terkandung di dalam pangkalan data JPN boleh dipercayai dan benar?

Dan dengan menggunakan sistem biometrik yang akan berlaku oleh SPR, seseorang itu masih tertanya-tanya, bagaimana kita dapat pastikan bahawa maklumat biometrik tersebut datang dari pangkalan data yang betul dan cara yang betul data akan?

The legalisation of immigrants also uses biometrics as a means of registration, and this database of immigrants may be far more complete than the NRD or EC databases.

Yet, even this to is looked upon suspiciously. How sure are we that the records from the Immigration Department’s databases will not make its way into the NRD databases?

Sandiwara

Perlu diingat, SPR masih perlu mengumpul maklumat cetakan jari pengundi semasa dan yang telah sedia ada.

Kaedah yang paling mudah dengan meneroka ke dalam pangkalan data JPN tetapi tidak semua mereka yang berdaftar dalam pangkalan data JPN berdaftar sebagai pengundi.

Warga masih perlu mendaftar untuk mengundi dan proses tapisan masih banyak syarat yang mesti dipatuhi.

Oleh itu, akan ada banyak kegiatan untuk mengemas kini dan menyimpan semasa pangkalan data di bawah kawalan SPR, bagaimana kita pasti bahawa dalam tempoh aktiviti ini, maklumat tidak dimanipulasikan untuk dimasukkan ke dalam pengkalan data?

Dakwaan SPR bahawa segala-galanya telus dan bersih adalah sandiwara.

SPR kini perlu meyakinkan orang ramai bahawa hak mereka, sebagai rakyat Malaysia, tidak tercemar dan tidak diserahkan oleh keperluan kerajaan pemerintah yang terdesak untuk terus berkuasa dan sanggup berbuat apa-apa untuk menyelesaikan tugas tersebut - malah sehingga ke tahap menjual kewarganegaraan kepada pendatang tanpa izin

 

jalan pulang

penyapu sial

tak update...muakakaka...siapa mau percaya cakap penipu dan pembelit orang orang UMNOPORNO ini...tak payah la nak berdalih macam tu rakyat dah tak percaya...pakai aje dakwat kekal untuk PRU 13 nanti...dah terbukti sangat biometrik banyak cekadaknya...untung nya untuk kaki kaki penipu komplot SPR,JPN dan KDN...supaya Najib kekal berkuasa dan tidak di dakwa membunuh altantuya dan memakan komisen haram scorpene

No comments:

Post a Comment