ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

08 August 2011

tak payah lah hadi awang ooiii...!!!....hassan ali tu wajar di pecat...sebab gagal BERSIHKAN JAIS dulu dari anasir UMNOPORNO....!!!



Ekoran kontroversi membabitkan serbuan ke atas sebuah gereja Rabu lalu, PAS menegaskan parti Islam itu tidak mempunyai sebarang masalah dengan Exco Kerajaan Negeri Selangor Datuk Dr Hasan Ali dan beliau akan kekal di jawatan itu.

Hasan merupakan pengerusi yang bertanggungjawab ke atas hal ehwal agama Islam.

Selain itu tegas Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang, pihaknya juga tidak mempunyai sebarang masalah dengan kerajaan negeri Selangor yang dipimpin Tan Sri Khalid Ibrahim sambil menyifatkan kontroversi yang berlaku adalah “masalah negeri.”

“Ia masalah negeri, kita juga sebahagian daripada negeri, kita tidak terima teori kemungkinan (masalah dengan Hasan)... kemungkian dah banyak, ada juga kemungkinan Tan Sri Muhyiddin Yassin akan menggantikan (Datuk Seri) Najib (Razak).

“Beliau (Hasan) akan terus jadi Exco, kita tidak bincang dalam mesyuarat,” katanya pada sidang media selepas mempengerusikan mesyuarat bulanan jawatankuasa kerja PAS pusat di sini.

Hasan juga merupakan salah seorang ahli jawatankuasa kerja PAS pusat.

Dalam mesyuarat itu, Hasan telah memberikan penjelasan berhubung tindakan Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) menyerbu satu majlis makan malam muhibah di Gereja Methodist Damansara Utama dekat Petaling Jaya, Rabu lalu.

Pada kejadian malam Rabu itu, kira-kira 30 anggota polis dan pihak berkuasa Jais memasuki premis Gereja Methodist Damansara Utama tanpa waran kira-kira 10 malam.

Bagaimanapun tindakan Jais itu mendapat kritikan banyak pihak.

Namun Hasan mempertahankan atas alasan ada bukti pihak terbabit mahu memurtadkan umat Islam.

Beliau menegaskan maklumat yang diterima menunjukkan terdapat kehadiran orang Islam pada majlis berbuka puasa di gereja berkenaan malam tadi.

Tambah beliau, pada majlis itu juga pihaknya dimaklumkan perkataan “al-Quran” dan “doa” diselitkan.

Hasan menambah seramai 12 orang beragama Islam telah menghadiri majlis tersebut tetapi tiada tangkapan dibuat. Mereka disiasat mengikut Seksyen 10 Enakmen Jenayah Syariah 1995.

Khalid memutuskan untuk menghadap Sultan Selangor bagi mendapatkan nasihat menyelesaikan perkara itu.

Hasan dalam laporan Mingguan Malaysia hari ini berkata, beliau sanggup dipecat demi mempertahankan Islam.



penyapu sial


Masaalah utama kerana jabatan yang bertanggung jawab keatas hasil zakat tidak menjalankan tugas membantu masyarakat Islam yang miskin dan daif sehingga mereka terpaksa menerima bantuan dari kumpulan bukan Islam.

Bila ini berlaku kita tidak boleh menyalahkan mereka serta kumpulan yang membantu mereka. Bukankah kemiskinan dekat kepada kufur? Oleh itu dalam Islam ada zakat keatas mereka yang berharta untuk membantu golongan yang kurang bernasib baik.

setan setan di pejabat agama wajib di halau keluar...duduk dalam pejabat yang empuk dengan segala kemewahan yang di rembat dari segala zakat orang islam yang di rompak secara tak bermaruah......saban hari di tekan kan zakat...

sewajarnya penekanan tentang segala aspek perundangan dan kehidupan tatacara islam wajar di tekankan..ini tidak pulusss masuk sibuk nak buat nak paksa umat islam supaya keluar zakat yang ntah kemana pergi di salurkan...

islam suruh urus zakat dengan baik ...usahakan cari penerima yang berkelayakan...ini tidak duit zakat di buat bermewah mewah untuk kepentingan diri...orang islam miskin yang memerlukan bantuan di layan macam peminda sedekah....karenah birokrasi...tak ada tandatangan JKKKK UMNOPORNO....jangan harap lah nak dapat bantuan...pejabat agama macam inikah.....

pejabat agama setan....agaknya....!!!

Masalah murtad bukan masalah negeri Selangor saja tetapi masalah ummah keseluruhannya. Takkan yang tu pun Tok Guru tak faham. Jangan cuba berdolak dalik. Nanti jadi ulamak setan bisu pula seperti mana yang selalu kutuk orang. ...jadi jangan tok guru sibuk nak bela penjilat jubor UMNOPORNO hassan ali ini...!!!