ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

06 August 2011

Hassan ali kepala pembuntut geng perpaduang dan JAIS bantu propaganda UMNOPORNO sabotaj kerajaan negeri dan PAS

 

Ini pundek  Dato Hasan Ali mengatakan ada bukti berlaku percubaan memurtadkan umat Islam.

Masaalahnya, kalau ada bukti, mengapa tiada tangkapan dibuat. Dikhabarkan pihak Polis pun terlibat dan tiada peserta yang dapat melarikan diri dari majlis itu.

Cuma yang hairannya, pada malam itu, tiada seorang peserta yang ditangkap. Kalau dirujuk kepada serbuan-serbuan jabatan agama sebelum ini, setiap kali serbuan pasti ada tangkapan.

Juga, kalau ada bukti nescaya JAIS mampu mendapatkan waran untuk menggeledah premis gereja tersebut. Atas sebab tiada buktilah maka JAIS tidak mendapat waran.

Hairan, sungguh hairan.

Mengapa boleh berlaku percanggahan antara tindakan JAIS dan kata-kata Hasan Ali yang mempertahankan JAIS?

Mengapa pula pihak Polis terlibat sama sedangkan Polis berada di bawah Hishamuddin Tun Hussein. Boleh pula Hishamuddin terlibat dalam usaha macam ni?

 

TINDAKAN SABOTAJ KERAJAAN NEGERI dan PAS...

Jelas, serbuan tanpa waran dan tanpa bukti serta dengan penglibatan pihak Polis (yang berada di bawah Hishamuddin Tun Hussein) adalah satu usaha sabotaj.

Sokongan HAsan Ali kepada usaha JAIS ini juga tidak mengejutkan lantaran Hasan Ali adalah pemimpin kepada GENG PERPADUANG di dalam PAS. Sikap pro UMNO Hasan Ali ini terserlah dan sudah menjadi maklumat umum.

Serbuan JAIS ini adalah untuk mencipta isu yang akan menguntungkan UMNO. Tujuan utama adalah untuk memalukan PAS.

Jikalau PAS dilihat menyokong serbuan JAIS, maka PAS akan dilihat sebagai belot kepada pengundi bukan Islam. Maka, hasilnya Pakatan Rakyat akan lemah.

Jikalau PAS dilihat menentang serbuan JAIS, maka PAS akan dilabel sebagai menggadaikan prinsip serta menyokong murtad.

Maka, tindakan JAIS adalah selaras dengan program propaganda UMNO dan Barisan Nasional. Tidak lebih dari itu.

Jangan kita semua tertipu dengan tipu daya JAIS ini.

 

Hasan Ali pertahan Jais, dakwa ada usaha murtadkan Muslim

 

KUALA LUMPUR, 4 Ogos — Exco Kerajaan Negeri Selangor Datuk Dr Hasan Ali mempertahankan tindakan Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) yang menyerbu majlis makan malam Gereja Methodist Damansara Utama semalam atas alasan ada bukti mahu memurtadkan umat Islam.
Hasan menegaskan maklumat yang diterima menunjukkan terdapat kehadiran orang Islam pada majlis berbuka puasa di gereja berkenaan malam tadi.

Tambah beliau, pada majlis itu juga pihaknya dimaklumkan perkataan “Quran” dan “pray” diselitkan pada ucapan di majlis itu.

Hasan (gambar) menambah seramai 12 orang beragama Islam telah menghadri majlis tersebut tetapi tiada tangkapan dibuat.

Mereka disiasat mengikut Seksyen 10 Enakmen Jenayah Syariah 1995.

“Sebaliknya pemeriksaan dilakukan hanya selepas rundingan dengan pihak penganjur diadakan,” kata beliau menerusi kenyataan akhbar petang ini.

Bekas pesuruhjaya PAS Selangor itu menambah anggota penguat kuasa Jais dan polis telah menjalankan pemeriksaan di bangunan gereja itu walaupun cuba dihalang oleh pihak penganjur.

“Penganjur utama yang dipercayai beragama Islam telah berunding selama hampir satu jam bersama ketua operasi agar pemeriksaan ke atas tempat dan individu tidak dilakukan sehingga majlis tersebut selesai,” kata Hasan lagi.

Jelas beliau, apabila majlis hampir tamat, Jais dan polis telah membuat pemeriksaan meskipun terdapat cubaan bagi menghalang pemeriksaan dan melupuskan bahan bukti.

“Pegawai pengua kuasa Jais dan polis mendapati ada percubaan di kalangan peserta untuk melarikan diri melalui pintu belakang premis tetapi berjaya dihalang,” katanya.

Kenyataan itu berkata kesemua 12 mereka telah diarah untuk menghadirkan diri di Jais untuk siasatan lanjut.

Terdahulu dalam satu kenyataan, Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata, kerajaan negeri Selangor memandang serius tindakan Jais dan polis menyerbu majlis makan malam muhibbah itu malam tadi.

Khalid berkata beliau secara peribadi telah menghubungi Pastor Daniel Ho dan menyatakan kekesalan pihak kerajaan negeri berhubung insiden tersebut.

“Saya memberitahu beliau bahawa saya telah minta Jais menyediakan laporan penuh mengenai insiden ini, termasuk sebab-sebab terperinci serbuan tersebut dilakukan.

“Saya berharap dapat berjumpa dengan Pastor Daniel Ho sebaik sahaja laporan lengkap ini diterima,” kata beliau.

Sehubungan itu, Khalid menegaskan, kerajaan Selangor selalu menghormati kebebasan beragama dan hak semua pihak untuk meraikan kebudayaan dan kepercayaan mereka.

Beliau juga mengulangi bahawa kerajaan negeri sentiasa terbuka kepada perbincangan dan dialog mengenai keharmonian dan toleransi di kalangan rakyat yang pelbagai agama serta amat menghargai usaha-usaha meningkatkan kefahaman antara agama sekali gus menyatupadukan rakyat.

Ho berkata, kira-kira 30 anggota polis dan pihak berkuasa Jais memasuki premis gereja itu tanpa waran kira-kira 10 malam tadi.

Majlis itu dihadiri antara 100 hingga 120 orang dari pelbagai kaum.

“Ini adalah majlis makan malam bagi orang ramai datang atas semangat 1 Malaysia. Kebanyakannya beragama Kristian... ada juga (hadirin), kira-kira 15 orang Melayu,” katanya lagi.

Pihak berkuasa berkenaan menyoal siasat hadirin tetapi tiada sesiapa pun yang ditahan.

penyapu sial

Akidah orang melayu ni terlalu lemah ke, hingga jemputan orang berugama lain pun kena tolak? Beramah dan berjiran adalah seruan Islam. Anak anak muda kita yang berada dan balek dari luar negara berduyun duyun masuk rumah orang bukan Islam atau Gereja, tidak terdengar pun mereka beramai ramai masuk Kristian. Saya rasa hanya orang melayu yang duduk bawah tempurong sahaja yang melatah termasuk lah si mangkok ayun Hasan tu