ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

05 August 2011

JPN benar-benar telus bersekongkol dengan SPR jadi anjing UMNOPORNO....!!!

 

Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) hari ini menjelaskan dakwaan seorang penduduk tetap (PR) yang memegang kad MyPR merah tetapi didaftarkan sebagai pengundi baru, dan kemudiannya diberikan taraf kewarganegaraan dalam tempoh empat jam, sebenarnya tidak benar.

Ketua pengarahnya, Datin Jariah Mohd Said berkata rekod JPN menunjukkan dalam kes Mismah, individu itu sebenarnya telah mendapat taraf penduduk tetap pada 17 Julai 1982.

“Beliau telah diluluskan taraf kewarganegaraan Malaysia pada 31 Januari 2011 di bawah Perkara 19 Perlembagaan Persekutuan selepas 29 tahun memegang taraf penduduk tetap Malaysia,” katanya dalam satu kenyataan media hari ini. - Mkini.

Betul atau tak betul penjelasan dari JPN berkaitan isu warganegara Mismah tu bukan lagi persoalan yang penting pasainya semakin ramai yang dah semakin tak percaya kepada jabatan kerajaan termasuk JPN yang dilihat seolah-seolah bersekongkol dengan SPR untuk jadi 'si anjing Umno'.

wa sendiri pun 1000%  tak percaya dengan penjelasan JPN tu. Pasainya, kita takdak kaedah atau cara untuk pastikan apa yang pengarah JPN kata tu betul atau tipu. JPN berkuasa penuh dengan database depa dan kalaupun penjelasan tu semata-mata tipu, JPN memang boleh kalau nak buat bukti.

Kalau pun JPN boleh keluarkan video pengakuan dari Mismah sendiri, aku tetap tak percaya. Boleh saja Mismah diugut untuk bercakap menggunakan skrip yang JPN sendiri bagi.

Macam satu frasa yang polular sedikit masa dulu, "kita bukan saja kena bersih tapi mesti dilihat bersih". Macsm tu jugak JPN, bukan saja kena telus tapi mesti dilihat telus.

Isu 'warganegara Mismah' ni sebenarnya tambahan bukti kerja-kerja kotor 'si anjing Umno' dalam JPN untuk memenangkan Umno BN semenjak isu MyKad di Sabah lama dulu.

Realitinya, dalam isu skandal "Mismah Gate" ni, JPN benar-benar dilihat telus, telus dalam bersekongkol dengan SPR untuk mengujudkan 'pengundi hantu'.

JPN benar-benar Amanah, Cekap dan Mesra kepada Umno BN.