ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

29 August 2011

Kalau Mahu Terima Zakat dgn Cepat...jangan jumpa hassan Ali dulu, Jumpa Gereja Dahulu

anjing UMNOPORNO dalam PAS

Hasan Ali telah mengisytiharkan penubuhan "Unit Selamatkan Akidah". Antara tujuan utama penubuhan unit ini adlaah supaya permohonan zakat dipercepatkan bagi orang Islam yang telah menerima bantuan dari gereja dan badan kebajikan kristian.

Kalau saya orang susah, dan selama ini saya diabaikan oleh Pusat Zakat Selangor, cara terbaik adalah dgn saya ke gereja terdekat dan meminta bantuan. Selepas itu, saya lapor pada Unit Selamat Akidah bahawa saya dalam bahaya murtad sbb saya dibantu gereja.

Dan barulah layanan menjadi laju.

Penubuhan unit ini menampakkan kebodohan Hasan Ali. Selama 3 tahun beliau pegang Exco Agama, beliau telah gagal reformasi Pusat Zakat Selangor. Ia juga menampakkan kegagalan 50 tahun UMNO berkuasa ke atas sistem zakat di Selangor. Pengagihan zakat sebegitu lemah dan korup menyebabkan ramai orang Islam yang miskin kesempitan dan terpaksa meminta pertolongan dari badan kebajikan Kristian.

HAsan Ali tidak mahu membetulkan sistem zakat yang telah hancur akibat pengaruh UMNO. HAsan Ali cuma mahu meneruskan propaganda UMNO kononnya ada usaha kristinisasi di Selangor.

Padahal, badan2 kebajikan Kristian ini hanya mahu membantu mereka2 yang susah kerana mereka ada banyak dana untuk membantu orang2 susah. Apabila bantuan2 sebegini diberikan, maka secara otomatik orang2 Islam yang lemah kefahaman Islam tertarik kepada agama Kristian.

Kelemahan sistem zakat di Malaysia adalah akibat pentadbiran UMNO yang anti ISlam selama lebih 50 tahun. Itu adalah HAKIKAT yang tidak dapat dinafikan lagi.

Bayangkan, Raja Najashi di Habshah yang bersimpati dengan Nabi SAW tapi tidak dapat masuk Islam kerana faktor tentangan dalaman yang begitu besar. Raja Najashi telah melayan rombongan yang Nabi SAW hantar dengan begitu baik dan mulia. Akibat dari baik hatinya Raja Najasyi, maka masuklah salah seorang sahabat Nabi kepada Kristian.

Jadi tak hairan lah orang2 Islam yang menerima bantuan dari badan kristian ini tertarik dgn agama mereka walaupun badan2 kristian ini tidak menyebarkan agama mereka. Cuma menyebarkan bantuan kepada yang perlu.

Bagi saya, kalau ada berlaku murtad adalah hasil kegagalan UMNO memastikan sistem zakat di Selangor adil dan saksama.

PENGALAMAN TULANG BESI

Oleh kerana kejadian DUMC ini berlaku dalam PAS KAwasan PJ Utara yang mana Tulang Besi pernah menjadi Ketua Penerangan, adalah Tulang Besi sedikit sebanyak pengalaman dengan orang-orang Islam yang susah di kawasan tersebut.

Semua kampung2 setinggan dalam PJ Utara telah Tulang Besi lawati seperti Kampung Lanun, Kampung Damansara Baru, Kampung Taman Aman, Kampung Sungai Way dsbnya.

Sepanjang Tulang Besi aktif di sana Tulang Besi berjumpa dengan ramai orang2 Islam yang susah dan merempat.

YANG HAIRANNYA adalah tak pernah sekali pun Tulang Besi berjumpa dengan seorang pun orang2 susah ini yang mendapat bantuan dari Pusat Zakat Selangor. TIDAK PERNAH SEKALI PUN.

Pusat Zakar Selangor ni perlu direformasi dan diletakkan dibawah pengawasan orang yang beriman dan beramal soleh. MAsanya umat Islam bangun dan memaksa Pusat Zakat Selangor ini mengikut lunas Islam. Kalau tidak sampai bilalah masalaah ini tidak selesai.

Perlu dihantar satu pasukan audit antarabangsa dan mengaudit Pusat Zakat Selangor bagi memastikan setiap sen wang zakat sampai pada yang berhak.

Laknat ALlah SWT kepada mereka yang mempermainkan wang zakat dan mereka yang tidak menyalurkan wang zakat kepada yang perlu dan layak.

Perlu diingat, zakat adalah HAK ORANG MISKIN bukannya ia satu bentuk minta sedekah. Dimanakah pungutan zakat yang berjumlah berjuta-juta setahun itu? Pernah Khir Toyo meluluskan peruntukan dari wang zakat untuk pertandingan golf. Baru2 ini wnag zakat digunakan oleh UMNO untuk mengagalkan percubaan Anwar Ibrahim membicarakan Saiful Al Kazzab di bawah tuduhan Qazaf di mahkamah syariah Wilayah Persekutuan.

Tulang Besi

No comments:

Post a Comment