ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

23 August 2010

babi dan pukimak punya UMNO....yang di bawah nie boleh pulak.....!!!!



Dasar hipokrit Umno memang tak pernah sudah. Masa nak hentam Pakatan Rakyat (PR), tanpa fikir panjang, main redah je. Apakah puak-puak yang takdak maruah ni dah lupa ketika PRK Hulu Selangor tahun lepas?

Apakah kamu dah lupa, Umno menganjurkan ‘Majlis Bacaan Yassin dan Solat Hajat’ untuk kemenangan calon BN, P. Kamalanathan?

Islam ke P. Kamalanathan tu? Kalau ikut pemimpin Umno, Kamalanathan adalah calon 1Malaysia sebab pada nama ‘Kamalanathan’ tu ada nama untuk semua kaum. Ada ‘Kamal’, ada ‘Alan’ dan ada ‘Nathan’. Kelakau.

Tergelak jugak aku bila isu khatib membaca doa hidayah untuk Lim Guan Eng dalam khutbahnya, ada pencacai Umno yang berlagak pandai dalam hal agama, konon tak boleh orang Islam berdoa untuk bukan Islam. Bila masa puak-puak Umno reti hal-hal agama?

Berdoa terhadap orang bukan Islam supaya Allah beri hidayah kepadanya tidaklah menjadi kesalahan.

Tapi orang Umno main hentam kromo aje, tak boleh doa untuk orang bukan Islam. Ntah-ntah puak-puak ni faham ke tak apa dia doa tu.

Tapi dah lupa yang dia buat solat hajat lagi untuk kemenangan calon bukan Islam di Hulu Selangor.

Malaysian Insider melaporkan, bekas mufti Perlis kelahiran Pulau Pinang, Dr Mohd Asri Zainul Abidin menganggap membaca doa untuk Lim Guan Eng selaku Ketua Menteri atau seabgai ketua kerajaan negeri adalah perkara kecil.

"Saya tidak memihak kepada mana-mana pihak... kita (sebenarnya) ada banyak perkara besar untuk dilakukan bagi rakyat negara ini... isu ini (membaca doa kesejahteraan) bukanlah besar sangat pun," kata Asri.

Doa pertama menurut beliau, meminta seseorang pemimpin diberikan petunjuk atau hidayah manakala yang kedua berharap agar seseorang pemimpin itu bersikap adil atau bersimpati dengan nasib rakyat.
"Doa ini boleh dibacakan ke atas pemimpin sama ada mereka itu Islam atau bukan Islam," kata bekas mufti Perlis itu lagi.

"Dua doa yang lain ialah kita mendoakan kesejahteraan seseorang pemimpin itu walaupun dia berlaku tidak adil, seolah-olah kita bersetuju dengan kezaliman dia, dan satu lagi ialah berdoa memuji kepimpinan, seolah-olah doa penghias kepimpinan)... kedua-dua ini tidak boleh dilakukan," tambah Asri.

Asri juga membangkitkan persoalan mengapa isu doa dijadikan sebagai satu isu besar sekarang sedangkan ada parti-parti politik yang pernah berdoa agar membawa kemenangan seseorang calon bukan Islam yang diletakkan dalam pilihan raya.

Katanya, jika doa kemenangan dibolehkan ke atas calon bukan Islam, mengapa doa kesejahteraan pemimpin bukan Islam tidak boleh demi menunjukkan hidayah atau petunjuk dan agar berlaku adil kepada rakyat.

"Saya tidak mahu menyebut parti mana yang berbuat demikian, tetapi jangan mempolitikkan isu doa sekarang... pernah ada parti yang membacakan doa agar membawa kemenangan kepada calon mereka yang bukan Islam, mengapa dulu boleh tetapi sekarang tidak boleh, jadi ada doa yang boleh dan ada doa yang tidak boleh... doa untuk kebaikan kita boleh lakukan," jelas Asri lagi.


Kepada ‘ulamak muda’ Umno tak nak komen ke? Diam je…. Katakan benar walau ianya pahit.

Alang-alang dah masuk dalam Umno, tolong-tolonglah tengok hangpa punya ahli tu. Ajarlah serba sedikit tentang agama kat dia orang tu. Kesian aku tengok pencacai bawahan Umno yang duk report polis tu. Semuanya kerana dendam atau kerana Islam?

No comments:

Post a Comment