ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

20 August 2010

bangsawan melayu opera cina....Presiden MCA diminta hentikan tindakan 'ala DAP'

Ahli Majlis Tertinggi (MT) UMNO, Dr. Mohd. Puad Zakashi meminta Presiden MCA, Datuk Seri Dr. Chua Soi Lek untuk menghentikan tindakan yang bagaikan 'ala DAP' kerana ia hanya akan mencetuskan rasa sakit hati di kalangan kaum Melayu di negara ini.

Tuntutan Chua yang mencetuskan rasa sakit hati orang Melayu termasuklah tindakan yang mempersoalkan hak dan keistimewaan orang Melayu dan kaum Bumiputera dalam Perlembagaan Persekutuan itu.

Beliau berkata demikian dalam blognya setelah Chua mengeluarkan kenyataan kontroversi yang mencetuskan reaksi berbeza daripada pelbagai pihak. Dalam kenyataan Chua yang terbaru, beliau berkata MCA tidak takut untuk berkongsi pandangan yang sama dengan DAP demi memperjuangkan untuk kebaikan masyarakat Cina.



penyapu sial

UMNO-MCA

LAKONAN SEMATA-MATA

LEPAS KES LIWAT II DATUK SERI ANWAR IBRAHIM,

TAKKAN CERITA "OPERASI LALANG II" PULAK..??

TAKTIK DAH LAPUK DAN BUSUK,CUBA LAH CARA LAIN


Terdapat banyak agenda yang tersirat dalam Kenyataan yang dikeluarkan oleh Dr. Mohd. Puad Zakashi...

Secara langsung dia menambahkan kebencian rakyat khususnya kaum Melayu terhadap DAP. Kenyataannya cukup strategik dan DAP digambarkan sebagai parti yang mendahului carta menuntut hak bumiputera. UmnoAPCO semakin tenat dan Strategi ini dilihat boleh membantu sedikit sebanyak untuk menarik kembali sokongan rakyat terhadap UmnoAPCO.

Kenyataan Chua Soi Lek juga menjelaskan perkara yang sama dalam kenyataannya iaitu " tidak takut untuk berkongsi pandangan yang sama dengan DAP".... DAP dijadikan kambing hitam untuk meraih sokongan kaum cina yang semakin menjauhi MCA..

Adakah DAP beriya riya untuk menghapuskan hak2 istimewa orang melayu atau UmnoAPCO yang menafikan hak2 orang melayu selama ini ??

MCA dan UmnoAPCO cuba menunjukkan diri mereka sebagai pejuang dan juara kaum masing2.. Siapa membela siapa dan apakah yang akan ditunaikan.. There is nothing gonna happen finally.

Pada december 2009 DAP bersama PAS dan PKR telah menandatangani perjanjian dasar Pakatan Rakyat dimana sama-sama bersetuju untuk melindungi kedudukan istimewa orang Melayu dan kepentingan sah kaum-kaum lain sepertimana yang termaktub dalam Perkara 153.

Tuntutan MCA adalah dari dasar partinya sendiri dan tiada yang akan ditunaikan oleh Umno... Ketegangan ini hanya di besar besarkan oleh media demi kepentingan politik UmnoAPCO dan MCA... Sebenarnya ia adalah satu kerjasama erat antara UmnoAPCO dan MCA untuk meraih kembali sokongan kaum cina dan melayu kepada BN..( Win Win situation). Pergeseran antara mereka adalah satu pelan yang cukup bijak untuk menumbangkan PR pada PRU-13... Itu sahaja motif mereka..

Tidak lama lagi isu ini akan reda dan hilang terus.. Datangnya Hari Raya ini Chua Soi Lek akan menjadi tetamu pertama di rumah muhyiddin dan membincangkan satu lagi pelan pergeseran yang akan menguntungkan UmnoAPCO dan MCA..

Jangan mudah tertipu dengan sandiwara2 yang dilakonkan oleh UmnoAPCO, MCA dan puak2 komponen Bini Najip (BN).

Motif mereka adalah untuk menghancurkan PR dan terus berkuasa memperbodohkan rakyat. Rakyat harus peka dengan semua isu2 semasa mainan politik UmnoAPCO/BN dan harus fikir beratus kali jika ianya dipaparkan dalam media2 malaysia.

No comments:

Post a Comment