ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

28 August 2010

kerajaan najib boros...kakitangan awam jadi mangsa,,,,so Kakitangan awam kata,No money?..No work!

Gurkah-gurkah politik di'port' kata yang kerajaan yang memerintah hari ini, semakin hari semakin teruk, sebab berita yang terkini ialah JPA sudah arahkan pembekuan kerja-kerja lebih masa atau kerja overtime kepada kakitangan-kakitangan kerajaan.

Ini disebabkan sudah timbul rasa tidak puas hati dikalangan kakitangan-kakitangan kerajaan yang mana mereka diarahkan untuk kerja over-time oleh Ketua Jabatan mereka tapi tak akan dapat bayaran sebab kantung kerajaan sudah kering, sudah tidak ada wang mau dibayar, akaun semua sudah jadi debit, akaun sudah jadi negatif, akaun sudah jadi tolak ..Kah..Kah..Kah..

Kena tunggu peruntukan tahun depan pula tengok macam mana dan kena tengok pula budget 2011, berapa jabatan akan dapat.

Setelah penat mendengar rungutan dan hamun dari kakitangan yang buat OT ini tapi tak dapat dibayar, Ketua Jabatan sudah datang idea ganti bayaran OT itu dengan cuti tahunan.

OT yang dibuat dan diganti dengan cuti ini pula hanya akan dibenarkan oleh Ketua Jabatan sekiranya benar-benar diperlukan seperti kerja-kerja kecemasan yang tidak boleh tunggu.

Hellooo ... kakitangan awam seperti pemandu dan buruh ini buat OT untuk dapat duit cash, nak tampong beban ekonomi mereka, bukan mahu cuti.

Apa pun gurkah-gurkah politik di'port' tumpang sedih sebab nasib kakitangan kerajaan yang jadi ahli kesatuan CUEPACS sudah dapat presiden yang tak dapat berfikir dengan panjang, yang langsung tak dapat membantu ahli-ahlinya dalam perkara ini.

Sepatutnya kerajaan yang kena jaga kakitangan ini, tetapi sudah terbalik pulak bila kakitangan ini pulak yang kena kerajaan, buat kerja free, buat kebajikan, tolong kerajaan.. Kah..Kah..Kah..

Kalau sampai buat OT pun tak mampu nak bayar, memang kerajaan Najib hari ini sudah teruk !


dollah yankee

No comments:

Post a Comment