ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

27 November 2009

JIHAD MEMALI TETAP MEMBARA WALAU PUN DI FITNAH



Jika Allah memuliakan dan mengangkat tinggi martabat para syuhada dengan segala pujian dan keistimewaan, sewajarnya mereka yang memfitnah dan memburuk-burukkan para syuhada perlu dikutuk dan dicela serta dihadapkan dengan peringatan dan hukuman tegas.

Sebagaimana hidupnya roh para syuhada di sisi Allah, seperti itulah hidupnya roh perjuangan Islam di kalangan pendokong sejati PAS.

Lantaran tulisan dan kedegilan penulis Zulkifli Manzor dan majikannya akhbar Kosmo! kerana memfitnah para syuhada Memali dalam siaran mereka 26 Oktober lalu, majlis peringatan peristiwa Memali yang telah dua tahun tidak diadakan kerana halangan pihak tertentu, kembali diadakan.





Lanjutan tindakan pembelaan yang dilakukan para pendokong PAS melalui laporan polis, demonstrasi, kenyataan media dan penyerahan memorandum pada 26 dan 27 Oktober lalu, atas inisiatif Dewan Pemuda PAS Negeri Kedah, majLis tersebut telah diadakan semula pada tanggal peringatan peristiwa itu 19 November lalu.



Bermula dengan himpunan pemuda di pusara syuhada di Parit Panjang, di sini selepas solat Asar membacakan doa serta mendengar taujihat dari pimpinan Pemuda PAS Kedah, acara diteruskan dengan ‘Konvoi Syuhada’ yang disertai 30 buah kereta dan lebih 100 motosikal menuju ke Kampung Memali.






Konvoi pimpinan Ketua Pemuda PAS Kedah, Ustaz Ahmad Yahya yang ‘disambut’ dengan laungan azan Maghrib itu kemudiannya menyertai solat jamaah dan solat sunat serta bacaan tahlil dan yasin pimpinan Tuan Guru Salleh Musa di Madrasah Islahiah Diniah (MID), Kampung Memali.




Pada malamnya, ceramah yang dipenuhi kira-kira 10,000 hadirin bertemakan “Memali Difitnah Lagi” telah menampilkan para pemidato terdiri dari Ahli Jawatankuasa Kerja PAS Pusat, Mohamad Sabu; Ketua Pemuda PAS Pusat, Ustaz Nasarudin Hassan dan Timbalannya, Ustaz Azman Shafawi Abd Rani selain Pengerusi MID, Senator Muhamad Yusuf Husin dan Ustaz Ahmad Yahya.


Turut menyampaikan pidato ialah khatib cilik, Muhammad Fathillah Yusri, 7 tahun yang merupakan pelajar MID. Majlis juga turut diisi dengan persembahan nasyid syuhada oleh kumpulan nasyid anak-anak Memali dan juga penyampaian cenderahati kepada balu As-syahid Ustaz Ibrahim Mahmud, Solehah Husin.



selanjutnya

No comments:

Post a Comment