ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

23 November 2009

siapakah yang sebenarnya benar benar sayangkan tok guru nik aziz...!!!

SIAPA YANG SAYANG TOK GURU?


Siapa yang tidak kenal Tuan guru nik abdul aziz. Satu tokoh yang bukan sekadar dikenali di alam malaysia, tetapi kemasyhuranya telah menjangkaui sehingga disebut rakyat barat dan timur.

Beliau dikenali, kerana politik bersih yang diamalkan. Anti kezaliman dan menuntut keadilan yang berasaskan islam menjadi pasak kukuh dalam lapangan politik yang diamalkan oleh beliau.

Lebih 19 tahun beliau memerintah kelantan sebagai menteri besar, tidak pernah sekali kedengaran sebarang penyelewengan. Masakan penyelewengan, berita separa penyelewengan pun tidak sekali bertiup. Ini menyebabkan tuan guru semakin dihormati oleh kawan, terutama digeruni oleh lawan.

Anwar Ibrahim pernah mengungkap, "Kita sukar untuk melupakan tok guru (nik Abdul aziz) dalam berpolitik di malaysia". Di dakwa, ungkapan Anwar Ibrahim ini terpancul keluar ketika beliau masih lagi memegang jawatan timbalan perdana menteri lagi.

Sedihnya, kebelakangan ini kedengaran berita tentang isu yang melibatkan menantu beliau, IR Ariffahmi setelah dilantik sebagai COO PMBI-MBI. Waima setahun jagung terlibat dengan pentadbiran kerajaan negeri kelantan, masakan berita angin, malahan tsunami besar menimpa kerajaan negeri.

Tidak diketui kisah sebenar yang menimpa kerajaan pimpinan Tuan Guru yang berumur lebih 19 tahun itu. Tetapi sejak kehadiran menantunya itu angin kencang berkencangkan, sehingga berjaya mengkencangkan keadaan kerajaan, yang sudah pasti memberi imej kurang sihat keadaan keperibadian Tuan Guru sendiri.

Jika benar arif sebagai menantu yang ingin menjaga reputasi mertuanya sebagai seorang Tuan Guru dan menteri besar, sepatutnya di kala rakyat sedang berbicara tentang penyelewengan yang kononnya melibatkan diri beliau, sudah pasti beliau akan bertindak meletakkan jawatan.

Tetapi sedihnya, tindakan sedemikian tidak dilakukan oleh si menantu, seakan-akan merelakan mertua mendapat tempelan persepsi buruk dari rakyat. Juga, sanggup membiarkan kepercayaan rakyat luntur terhadap mertua yang merupakan mentor rakyat dalam usaha melakukan perubahan dalam politik melaysia pada hari ini.

Yang lebih memelikkan lagi, di saat kedegilan si menantu dari menarik diri yang boleh melahirkan persepsi buruk kepada si mertua, seorang exco yang tidak mempunyai hubungan kekeluargaan pun dengan Tuan Guru, menarik diri dalam pentadbiran. Walhal, exco tersebut tidak pernah membuat onar dalam pertadbiran sejak sekian lama, jika dibandingkan dengan menantu yang bernama arif.

Mengapa perkara ini terjadi? Siapa sebenarnya yang sayangkan mertua arif itu?

Jika aku, bukan kerana dia mertua, aku menyayangi Tuan Guru, tetapi memandangkan beliau tokoh ketaqwaan aku menyayangi Tuan Guru.

Aku tidak mahu, ketaqwaan yang semakin hari teserlah dalam malaysia yang banyak terbukti menerusi tuan guru digadaikan begitu sahaja.

Sekian

P/S : tulisan ini, mungkin saudaraku IR arifffahmi tidak selesa, tetapi ini yang ingin aku ungkapkan. Maaf...

Wallahu 'Allah

Al-Bakistani

No comments:

Post a Comment