ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

25 November 2009

kaki fitnah NST Diperintah Bayar RM100K Kepada Anwar

Ketua Umum Pakatan Rakyat Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini memenango kes saman fitnah terhadap New Straits Times dan its bekas Ketua Pengarang akhbar berkenaan Tan Sri Abdullah Ahmad.

Anwar yang juga Ketua Pembangkang telah mengemukakan saman RM100 juta tetapi Mahkamah Tinggi hanya memutuskan ganti rugi RM100,000.

Hakim Harmindar Singh Dhaliwall menyifatkan tuntutan RM100 juta terlalu tinggi, jadi mahkamah “menghadiahkan” RM100,000 dan RM20,000 sebagai kos.

Kadar faedah lapan peratus juga dibenarkan oleh mahkamah.

Hakim Harmindar menyatakan rencana berkenaan dipertikaikan kebenarannya dan bukan "satu jurnalism yang bertanggungjwab" dan tidak dilaporkan di dalam bentuk yang adil, tidak berpihak dan tanpa berkepentingan.

Anwar telah menyaman NST berhubung satu rencana disiarkan tujuh tahun lalu, yang mengaitkannya dengan pelobi berpengaruh Amerika Syarikat Douglas H Paal.

Artikel itu diterbitkan di dalam akhbar New Straits Times pada March 2, 2002, dengan tajuk "Anwar’s link to US lobbyist".

1 comment:

  1. padan muke kena saman!!!!!!!!!!
    aku suke betul...patut mat smbab pun same2 kena gak!!!!!

    ReplyDelete