ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

20 November 2009

staff SPRM menopause overtime.....mahkamah kanggaroo sendiri tak berpengalaman atau tidak memahami kerja tak senonohnya lepas waktu pejabat




mStar melaporkan Mahkamah Tinggi hari ini memutuskan Suruhanjaya Pencegah Rasuah Malaysia (SPRM) tidak dibenarkan lagi menyoal siasat saksi semalaman seperti amalan sekarang. Sebaliknya soal siasat hanya boleh dilakukan semasa waktu pejabat, iaitu dari jam 8.30 pagi hingga 5 petang.

Aduhai, ia berita buruk untuk anggota SPRM. Pertama, waktu bekerja yang paling seronok ialah waktu dinihari selepas jam 12.00 tengah malam, kerana ketika itu tiada gangguan telefon, tiada gangguan dari boss untuk buat itu buat ini dan tiada meeting yang kadang-kadang sekadar untuk menghabiskan gula dan teh itu.

Soal siasat lepas jam 12.00 malam juga kerap menjanjikan penghasilan terbaik kerana ketika itu orang yang kena siasat sudah letih fizikal dan mental dan justru lebih mudah mendapatkan pengakuan bersalah dari mereka dalam keadaan begitu.

Selain itu, kerja lepas jam 12.00 malam memudahkan anggota untuk menununtut kerja lebih masa (overtime) untuk membayar hutang kereta, hutang karpet, hutang TV plasma dan hutang-hutang lain termasuk hutang untuk mengadakan kenduri kahwin dulu.

Tapi kini Mahkamah Tinggi sudah membuat keputusan yang tidak membantu anggota SPRM tersenyum. Tapi apa nak kata, itu keputusan mahkamah, mahkamah yang tidak memahami masalah SPRM, mahkamah yang tidak berpengalaman buat kerja tak senonoh di waktu malam.


~ pendikar gunung kriang

No comments:

Post a Comment