ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

30 November 2009

kenyataan Najib ..PeeeMmmmm paling banggang...di CHOGM...!!!!

Kenyataan Paling Bangang Najib Yg Memecahkan Perut Peserta CHOGM!!




















Port of Spain...cantik, tapi PM kita buat kenyataan tidak cantik dari sana

Ketika diminta mengulas isu doa TG Nik Aziz terhadapnya, maka berkatalah Datuk Seri Najib yang kini sedang menghadiri sidang CHOGM di Port of Spain:

"Apa juga nama yang diberi, royalti atau wang ihsan, jumlahnya tetap sama. Dan rakyat Kelantan yang akan terima, bukan kita akan guna untuk tujuan lain."

Saya tergelak besar apabila membaca kenyataan Najib itu. Maksud Najib, nama sama ada royalti atau ihsan tidak penting, kerana jumlah yang diberi tetap sama! Jadi jika boss saya kata, 'oooi mat...hang ambiklah duit sepuluh ribu ni, ikut suka hang lah, nak ambil terus tak apa, nak bayar balik pun tak apa, sebab jumlahnya sama saja', apakah saya akan angguk kepala macam orang bodoh atau rasa sangsi dan tanya dia balik, 'boss...betulkah apa yang boss cakap tu?'

Saya kira jika kenyataan Najib ini dikeluarkan di depan ketua-ketua negara asing dalam sidang CHOGM, pasti ramai yang ketawa hingga boleh gugur lampu-lampu cantik yang sedang menyinari bilik persidangan. Itu pasti dicatat CHOGM sebagai kenyataan paling bangang dari seorang PM paling bangang di dunia!

Najib pasti tahu, malah amat tahu apa perbezaan antara wang ihsan dan royalti. Amaun memang satu isu, tapi namanya juga adalah satu isu yang lebih besar. Malah kebanyakan rakyat Malaysia yang tidak buta huruf pun tahu apa bezanya antara wang ihsan dan royalti. Sebab itu saya tidak ingin menerangkan sesuatu yang sudah jelas lagi bersuluh itu dalam blog ini.

Jadi maksud Najib nama tidak penting, sama ada namanya wang ihsan atau royalti. Cuba tanya Saiful yang pernah jumpa Najib minta wang biasiswa itu, antara wang biasiswa dan wang pinjaman, mana dia hendak? Tentulah jawabnya wang biasiswa, kecuali Saiful itu terlalu bangang dia akan menjawab dia mahu pinjaman. Itu jawapan yang boleh dijangkakan dari Saiful yang mengaji tidak habis itu, jika tanya orang yang mengaji habis, pasti jawapannya lebih cerdik!

Sekarang jika Najib betul-betul hendak menegakkan pendapatnya bahawa nama royalti dan ihsan tidak penting kerana jumlahnya sama, cuba beliau beritahu kerajaan negeri Sabah dan Sarawak bahawa wang royalti yang mereka terima akan diganti dengan wang ihsan. Lepas itu lihat apa reaksi kerajaan-kerajaan negeri itu - sama ada mereka setuju atau melompat setinggi Gunung Kinabalu? Silap-silap haribulan jika Najib berkata begitu bukan saja Gunung Kinabalu pun bakal retak, tapi hubungan Sabah dan Sarawak dengan Kerajaan Pusat pun bakal retak! Ini kerana yang menjadi isu bukan sangat jumlahnya, tapi bagaimana peruntukan itu disalur dan digunakan menerusi mekanisme wang ihsan dan royalti yang sangat jauh berbeza itu.

Lagi pun jika wang royalti dan ihsan itu sama saja, mengapa Najib sukar hendak menukarkan wang ihsan kepada royalti? Jika nama ihsan itu tidak penting, justru tukarkanlah kepada royalti, apa susahnya?

Aduhai Najib, apabila buat kenyataan dari Port of Spain itu, janganlah buat kenyataan bagai orang mabuk anggur masam yang banyak di jual di kedai-kedai tepi jalan bandar peranginan Trinidad & Tobago itu. Takut nanti ketua-ketua negara Komanwel tergelak besar dan pecah perut kerana nampak anak Tun Razak itu sebagai PM Komanwel paling bangang dengan kenyataannya yang paling bangang!

~ pendikar gunung kriang

No comments:

Post a Comment