ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

19 November 2009

sokongan tidak berbelah bahagi kepada tok guru nik aziz....!!!!

Mengapa Saya Berdiam Diri Sewaktu Kontroversi PMBK, Kickdefella, Arifahmi dan Kepimpinan Kelantan?

Dahulu waktu saya pernah aktif membantu pejabat Ustaz Nasaruddin Mat Isa (yakni pejabat SU Agung), saya diberitahu oleh salah seorang pembantu Ustaz Nasa bahawa keunikan Kelantan adalah mereka mampu menyelesaikan apa-apa masaalah yang berlaku dalam PAS Negeri tersebut. PAda kebiasaannya masaalah dalam PAS Kelantan tidak pernah di “escalate” ke PAS Pusat.

Inilah sebenarnya kelebihan Tok Guru Nik Aziz. Beliau adalah pemimpin yang benar2 asli. Beliau bukan sahaja ulama, tetapi juga “statesmen” dan seorang pemimpin yang ulung. Apa masalaah dalam PAS Kelantan, apabila sampai ke beliau, inshaalah selesai. Ini track record Tok Guru dan ini adalah rahsia kenapa Tok Guru dapat memimpin PAS Kelantan dan mengekalkan kerusi MB selama 19 tahun.

Sepanjang serangan Kickdefella terhadap Arifahmi, sepanjang media memainkan isu tajaan haji kepada Tok Guru, sepanjang blogger-blogger UMNO berpesta menyerang Tok Guru yang mereka benci (seperti Akramsyah Sanusi yang menulis bunyi orang pandai tetapi boleh kena chong dengan Hasan Ali) saya mengambil keputusan untuk menutup mulut saya.

Saya berbuat demikian kerana saya tahu rahsia PAS Kelate dan saya tahu kehebatan Tok Guru Nik Aziz serta “track record” beliau. Saya tahu Tok Guru tidak akan membuat keputusan yang merugikan PAS dan merugikan Islam.

Kita kena sedar. Tok Guru bukan Nabi dan bukan Rasul. Ertinya Tok Guru bukan maksum dan bukan suci dari kesilapan. Beliau mungkin boleh tersilap dalam perkiraan atau terlupa. Namun, Tok Guru bukan juga seorang yang egois atau mudah diperkotak-katikan.

Sikap beliau yang sentiasa memperjuangkan kebenaran menjadikan beliau dihormati dan disegani. Malahan kalau sesiapa belajar di ITM dulu, adik beliau, Ustaz Nik Radzi juga AMAT dihormati di ITM Shah Alam. Begitu hebat nya manusia bernama Nik Aziz ni.
Walaupun Tok Guru boleh berbuat kesilapan, namun beliau tidak segan dan silu untuk membetulkan kesilapan beliau. Saya teringat ucapan John F. Kennedy satu masa dahulu yang berkata:

“ An error does not have to be a mistake unless you choose not to correct it”

Ia bererti Tok Guru Nik Aziz ni seorang pemimpin bertahap Presiden Amerika Syarikat kerana beliau bersikap seperti “statemen” yang bertaraf antarabangsa.
Alhamdulillah, setelah mendengar “input” serta penerangan dari berbagai pihak, maka Tok Guru telah pun mengarahkan menantu beliau meletakkan jawatan sebagai CEO PMBK.

Tok Guru seorang yang bersih dan tidak korup. Beliau tidak akan berkompromi dengan mana-mana amalan korupsi serta salah guna kuasa dalam apa bentuk sekalipun. Ini menandakan bahawa masaalah ini akan bakal selesai.

Sekarang ni kita berharap Presiden PAS mengikut jejak langkah serta contoh tauladan yang telah ditunjukkan oleh Mursyidul Am dengan memecat 3 nama yang telah dinamakan oleh Tok Guru Nik Aziz sebelum ini.

Tulang Besi

No comments:

Post a Comment