ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

18 November 2009

Karpal sahut cabaran dakwa Lingam jika A-G benarkan

Karpal Singh secara terbuka menawarkan khidmatnya untuk mendakwa peguam Datuk V.K. Lingam yang dikaitkan dengan skandal melobi dan mempengaruhi urusan pelantikan hakim-hakim, jika Peguam Negara memberikan kuasa untuk berbuat demikian.

Pengerusi DAP itu menjelaskan menjadi amalan biasa di England bagi kerajaan membolehkan pengamal perundangan swasta untuk mendakwa seseorang bagi pihak peguam diraja.

"Di negara ini ada peruntukan undang-undang Peguam Negara perlu mengeluarkan sijil untuk mendakwa seseorang.

"Oleh itu, saya meminta agar Datuk Seri Nazri Aziz supaya menasihatkan Peguam Negara mengeluarkan surat perintah bagi tujuan untuk mendakwa Lingam," kata Karpal pada sidang media di bangunan Parlimen hari ini.

Beliau mengulas kenyataan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Nazri Aziz semalam bahawa Ahli Parlimen Bukit Gelugor itu boleh mewakili Peguam Negara untuk mendakwa Lingam jika mahu.

"Jika Karpal bersedia untuk mewakili Peguam Negara, saya akan memujuk Peguam Negara untuk mendapatkan khidmat beliau bagi pihak kerajaan," kata Nazri.

Jumaat lalu, Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata terpulang kepada Peguam Negara berhubung hasrat Panel Penilaian Operasi (PPO) Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) yang mahu meneliti kes pita rakaman peguam Lingam.

Panel Penilaian Operasi itu memutuskan untuk mendapatkan kelulusan Peguam Negara untuk meneliti kes tersebut ekoran reaksi tidak puas hati pelbagai pihak.

Laporan sebelum ini menyebut Lingam didapati tidak melanggar sebarang undang-undang kerana melobi pelantikan hakim walaupun dipaparkan cuba berbuat demikian dalam satu klip video.

Baru-baru ini Dewan Rakyat diberitahu bahawa kerajaan telah melihat kes berkenaan daripada pelbagai segi tetapi mendapati tiada mana-mana akta di negara ini yang boleh mensabitkan Lingam melakukan salah guna kuasa dalam isu pelantikan hakim.

No comments:

Post a Comment