ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

03 March 2011

penduduk Merlimau kena kencing dengan UMNO pukimak....!!!



Tidak kurang 700 penduduk di kawasan Dun Merlimau, di sini, kini telah menjadi mangsa penipuan pemimpin Umno BN, apabila mereka dijanjikan pinjaman Tekun berjumlah RM3,000 tetapi kemudian mulai menjauhkan diri daripada mereka.

Lebih menyedihkan lagi, mereka turut dikenakan bayaran RM25 setiap seorang, tetapi tidak pula dikeluarkan resit bayaran sehingga menyebabkan mereka terasa jelas tertipu kemudiannya.

Seorang penduduk di kawasan itu, Ismail Abdul Rahman, 77, menjelaskan, perkara itu telah berlaku sejak 26 Februari lalu sebaik selesai proses penamaan calon bagi PRK Dun Merlimau yang akan berlangsung 6 Mac ini.

Menurut beliau, pemimpin Umno itu sememangnya dikenali oleh mereka yang terbabit dan mereka tidak menyangka akan ditipu sedemikian mudah, lebih-lebih lagi ketika Umno BN sedang terdesak untuk mendapat undi daripada orang ramai pada pilihanraya itu nanti.

Katanya, setelah mengutip wang itu, pemimpin Umno terbabit kini sudah amat jarang kelihatan, malah mereka seperti melarikan diri daripada mereka yang terbabit, manakala pinjaman Tekun sebanyak RM3000 yang dijanjikan itu pula tidak diperolehi oleh mereka.

"Sehubungan itu, mereka yang terbabit bercadang untuk membuat laporan polis sekiranya pemimpin Umno itu tidak memulangkan kembali wang RM25 yang dikutip daripada mereka itu," katanya ketika ditemui.

Bayaran RM25 itu, menurut Ismail, dikenakan kononnya sebagai bayaran perkhidmatan untuk memudahkan proses mendapatkan pinjaman Tekun.

Mereka yang berhajat untuk mendapatkan pinjaman itu tanpa teragak-agak terus memberikannya, walaupun ia tidak dikeluarkan resit.

"Tindakan pemimpin Umno terbabit jelas menyalahi undang-undang kerana mengikut undang-undang, setiap bayaran yang diterima oleh setiap pihak mestilah disertakan resit bayaran dan penerimaannya," katanya.

Beliau yang juga salah seorang pengundi di kawasan itu amat kesal dengan perbuatan tidak bertanggungjawab pemimpin Umno terbabit.

"Jadi maknanya, selain melakukan dosa kerana rasuah politik, pemimpin Umno BN juga sebenarnya turut mengambil kesempatan untuk mengaut keuntungan dengan menipu orang ramai sempena pilihanraya, khususnya PRK Dun Merlimau 6 Mac ini.

"Ini jelas membuktikan sikap sebenar pemimpin Umno BN yang tidak boleh dipercayai. Jika mereka menolong pun, mereka bukannya ikhlas hendak menolong, tetapi ada muslihat lain di sebaliknya untuk kepentingan mereka," katanya.

Berhubung dengan bantuan jalan tar hingga ke hadapan rumah yang diberikan oleh pemimpin Umno BN sempena PRK Dun Merlimau, beliau berkata, ketidakikhlasan pemimpin Umno BN dalam hal itu amat jelas kelihatan.

"Sesetengah mereka yang diberikan bantuan itu mendapat jalan tar sepenuhnya di hadapan rumah, tetapi banyak juga antara mereka yang hanya diberikan bantuan jalan tar separuh-separuh sahaja.

"Menurut pemimpin Umno BN, jalan tar yang baru diberikan separuh sahaja dulu itu akan dipenuhkan kemudiannnya, tetapi orang ramai tak yakin jalan itu akan diberikan sepenuhnya nanti," jelasnya.

Sebaliknya, beliau yakin bantuan jalan tar tersebut pasti hanya setakat itu sahaja dan ia pasti akan turut berakhir apabila selesainya PRK Dun Merlimau 6 Mac ini.

"Itu semua hanyalah gula-gula pilihanraya oleh para pemimpin Umno BN. Jadi kepada orang ramai, janganlah sekali-kali tertipu dengan sandiwara para pemimpin Umno BN itu," tegasnya.

No comments:

Post a Comment