ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

09 March 2011

punya besar pukimak mufti perak nie...agaknya dah lama sangat makan najis babi dengan UMNO PUKIMAK sampai begitu angkuh menolak pelawaan TGNA...!!!

Saya tak perlu beri Nik Aziz penjelasan, kata Mufti Perak

Mufti Perak Tan Sri Harussani Zakaria menegaskan beliau tidak perlu membuat penjelasan kepada Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berhubung tulisan responsnya menyentuh isu “undi PAS masuk syurga”, Ahad lalu.

Ini kerana, jelas Harussani, sekiranya penjelasan diberikan kepada Nik Aziz, Menteri Besar Kelantan itu akan tetap mengeluarkan kenyaataan yang bercanggah dengan kehendak agama Islam.

Selain itu, Harussani percaya Nik Aziz akan tetap menggunakan hukum agama dalam politik yang boleh mengelirukan umat Islam.

“Saya tak perlu untuk buat penjelasan terhadap beliau (Nik Aziz), kalau saya jelaskan nanti sama juga apa yang akan beliau katakan.

“Saya tegaskan masalah Nik Aziz kerana mengaitkan hukum agama dalam politik, saya tahu dalam Islam politik dan agama memang tak boleh lari tapi masalahnya apabila ada pemimpin yang gunakan hukum Islam untuk raih undi,” katanya ketika dihubungi The Malaysian Insider.

Beliau berkata, Nik Aziz tidak layak untuk menentukan sama ada seseorang individu itu masuk syurga atau tidak.

“Syurga adalah hak Tuhan... bukan hak kita sebagai manusia untuk menentukanya.

“Bukan hak kita untuk cakap macam itu, ini adalah kuasa Tuhan,” tegasnya.

Nik Aziz telah menghantar surat rasmi memohon penjelasan Harussani ekoran penyataan “undi PAS masuk syurga” semalam.

Harussani baru-baru ini dilaporkan menasihatkan Nik Aziz, agar tidak menggunakan hukum agama untuk meraih undi kerana dibimbangi mengelirukan umat Islam.

Surat itu dihantar pagi semalam oleh pejabat Nik Aziz.

Mengenai hasrat Dewan Pemuda PAS Perak untuk menjadi orang tengah, Harussani berkata, beliau tidak memerlukan sesiapa untuk mengaturkan pertemuan dengan Nik Aziz.

Sebaliknya, beliau berkata sesiapa sahaja termasuk Nik Aziz jika ingin menemuinya boleh terus datang ke pejabat Mufti Perak.

“Siapa nak jumpa saya, datang jumpa di pejabat saya, saya tak perlu untuk jumpa mereka.

“Bukan saya yang berhasrat untuk mengadakan pertemuan,” kata Harussani.

Dalam satu kenyataan dikeluarkan kelmarin, Dewan Pemuda PAS Perak berkata pihaknya berhasrat menemukan Harussani dan Nik Aziz berhubung “perang kenyataan” menyentuh isu-isu Islam baru-baru ini.

Mereka menawarkan diri untuk menjadi orang tengah bagi merealisasikan pertemuan tersebut.

Menurut mereka, sudah tiba masanya untuk kedua-dua tokoh itu bersemuka dengan cara yang lebih terhormat dan beradab bagi menjernihkan keadaan dan menyelesaikan kemelut yang hanya merugikan umat Islam.

Mereka berpendapat, dengan menghormati ilmu Harussani, pihaknya merasakan kaedah itu adalah yang terbaik bagi menidakkan semua pandangan yang telah dikemukakan secara terbuka.



penyapu sial


Mufti Perak berilmu??? Cuba pergi dengan ceramah dia, bagi saya tidaklah menambahkan ilmu. Saya tidak mahu memperkecilkannya disebabkan beliau hanya berkelulusan Sijil Tinggi Kolej Islam Malaya berbanding TG Nik Aziz yang berkelulusan Sarjana Siyasah Shari'yah dari al-Azhar, tetapi dilihat daripada penulisan beliau dan pembentangan beliau memang ilmu beliau tidak setinggi mana. Semasa dapat anugerah Doktor Kehormat Shari'ah dari UM, biodata dari segi penerbitan buku dan artikel hampir tiada. Ramai lagi tokoh-tokoh ulama daripada Perak yang jauh berwibawa kelilmuannya, seperti Datuk Salleh Ahmad dan Datuk Hassan Ahmad (mufti Pulau Pinang). Kalaulah tidak kerana hubungan baiknya dengan istana beliau tidak layak menduduki kedudukan mufti tersebut.

Kalau TGNA didakwa mengelirukan orang Islam dengan fatwa atau kenyataannya yang dilkatakan bercanggah dengan Islam, kenapa tak tangkap dan dakwa sahaja TGNA macam mana pemimpin Al-Alqam?.

5 comments:

  1. salam tuan! saya melihat tuan seorang yan berjiwa besar, lemah lembut, berilmu dan juga berbudi-bahasa. sayangnya disini tuan telah merobah keperibadian tuan dengan maki-hamun, caci-nista dan sebagainya kerana amarah...itukah yang diajarkan oleh Tuan Guru atau PAS kepada tuan? apakah baiknya kita bersahabat dengan Syaitan atau Allah juga mencarut seperti yang disuarakan oleh Tuan Guru!
    sama-samalah kita menjadi muslim yang diredai oleh Allah.

    ReplyDelete
  2. org2 pas mmg gni...suka mencarut

    ReplyDelete
  3. walau apa pun kita rasa tak puas hati...jgn mencarut..mmg ini blog anda..ahka anda..tapi anda harus ingat..anda sedang membwa imej islam..saya bukan org UMNo..saya juga bukan org PAS..sebab saya sedar pilotik di malaysia sgt2 kotor..saya hany tahu saya org ISLAM..saya menyokong semua pemimpin yang membawa jaran ISLAM..tak kira apa partinya...sekali lagi saya ingtakan sebagai seorg islam dan muslim..anda tidakl layak untuk mencarut dan memaki hamun wlaupun ini blog anda..saya doakan anda berubah..amin

    ReplyDelete
  4. Dan katakanlah (wahai Muhammad) kepada hamba-hamba-Ku (yang beriman), supaya mereka berkata dengan kata-kata yang amat baik (kepada orang yang menentang kebenaran); sesungguhnya Syaitan itu sentiasa menghasut antara mereka (Yang mukmin dan yang menentang); sesungguhnya Syaitan itu adalah musuh yang amat nyata bagi manusia.'
    (Surah al-Israa':53)

    ReplyDelete
  5. elly ellyza....Dan katakanlah (wahai Muhammad) kepada hamba-hamba-Ku (yang beriman), supaya mereka berkata dengan kata-kata yang amat baik (kepada orang yang menentang kebenaran); sesungguhnya Syaitan itu sentiasa menghasut antara mereka (Yang mukmin dan yang menentang); sesungguhnya Syaitan itu adalah musuh yang amat nyata bagi manusia.'
    (Surah al-Israa':53)


    ayat ni sesuai untuk melayu pukimak UMNO aje...depa tu bapak syaitan yang terlebih kurang ajar...cubalah pergi blog dia orang...lagi dasyat dari aku...

    kepada mulu...aku bukan penyokong PAS...aku bebas nak kritik sape aje...aku peduli apa....

    ReplyDelete