ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

17 May 2010

DAP Menang, Dacing Tipu !!!

"Tahniah DAP. Syabas PAS. Syabas PKR. Syabas semua peulis di blog yang menyokong Pakatan Rakyat tanpa henti walaupun kalah di Hulu Selangor kerana amalan rasuah yang berluasa oleh UMNO-BN. Kedudukan sekarang ialah 8 - 2.

Kemenangan ini bermakna janji Najib berbentuk rasuah yang terselit di dalamnya ugutan sebanyak RM5 juta tidak diterima oleh pengundi Cina. Dakwaan Shafie Afdal bahawa semua projek mi segera di Sibu merupakan peruntukan dalam NKRA diterima oleh pengundi Sibu atas dasar UMNO-BN menjalankan tanggungjawabnya sebagai kerajaan hanya ketika diadakan pilihan raya. Begitu jugalah dengan peruntukan yang melimpah-ruah Mahyuddin kepada sekolah-sekolah di Sibu.

Rakyat sememangnya sudah jelak dengan perangai buruk UMNO-BN yang tidak bermaruah itu. Mereka geli-geleman melihat PM tanpa segan silu mengeluaran kata, "Awak tolong saya, saya tolong awak." Untuk pertama kalinya PM terperangkap hidup-hidup dalam jala rasuah yang dipasang sendiri.

Rakyat Malaysia yang beragama Kristian marahkan UMNO yang menentang keputusan mahkamah tentang penggunaan kalimah Allah. Mereka bertindak menyokong Pakatan Rakyat yang menunjukkan toleransi yang tulen dalam beragama.

Pengundi-pengundi Sibu tidak termakan dengan isu negara Islam dan ugutan kehilangan hidangan mi orang Foo Chao. Mereka sudah dapat menghayati usaha Pakatan Rakyat memperjuangkan keadilan sosial dan merakyatkan kekayaan negara. UMNO tidak boleh tidur nyenyak melihat keakraban PAS dan DAP di Sibu. Sesuatu yang selama ini mereka ejek dan caci telah menjadi kenyataan. Di samping itu, herdikan Mahyuddin terhadap PKR sebagai Parti Kian Runtuh telah memakan dirinya sendiri. Dia telah terpaksa pulang awal ke Kuala Lumpur dengan membawa kekecewaan sebagai Pengarah Pilihan Raya Sibu yang kecundang.

Kebolehan dan kemanpuan UMNO-BN untuk menjanjikan peruntukan wang pada masa ini nampaknya semakin menurun jumlahnya. Untuk belia yang jumlahnya berjuta-juta orang di Malaysia hanya RM10 juta. Untuk orang orang Cina di Sibu hanya RM5 juta. Kita tidak tahu berapa jumlah yang diperuntukkan kepada usahawan Melayu di Pulau Pinang!!!

Situasi ini menunjukkan kedudukan kewangan negara tidaklah begitu baik seperti yang diuar-uarkan. Jika demikian keadaannya, politik hulur akan mendapat tamparan hebat seandainya ada lagi PRK selepas ini. Di mana lagi UMNO-BN nak korek duit untuk merasuah pengundi?

Pakatan Rakyat berada di landasan yang betul ketika ini. Kerjasama tulen perlu lebih dipereratkan untuk memberi ancaman serius kepada UMNO-BN. Kita biarkan Presiden BN tidak senang duduk apabila ada PRK di mana-mana sekalipun. Kalau dia terpaksa turun naik di Hulu Selangor dan Sibu, kita bagi dia terhencut-hencut dan tercungap-cungap di tempat lain. Kegelabahan PM di Hulu Selangor dan Sibu perlu diberi tekanan yang semaksimum mungkin jika Pakatan Rakyat berhasrat mengambil Sarawak dan berada di mercu Putrajaya. Jangan berasa kecewa dengan pemergian katak-katak yang tidak berguna satu sen pun itu.

No comments:

Post a Comment