ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

08 May 2010

UMNO terlibat nak gulingkan sultan kelantan....????

UMNO Derhaka Pada Sultan Kelantan...????

Sultan Kelantan masih waras dan sedar. Namun, UMNO dengan jelas menghalang Sultan Kelantan terbang ke Singapura untuk mendapat rawatan lanjutan terhadap penyakit beliau.

Kalau Sultan Kelantan bukan Sultan pun, UMNO tiada hak menghalang Baginda mendapat rawatan yang dikehendaki. Kehendak Sultan Kelantan untuk terbang ke Singapura adalah kehendak Tuanku. Mengapa UMNO derhaka pada titah Tuanku?

Jelas, ini suatu tindakan "Mengata Dulang Paku Serpih". Konon berdemo menentang Zaid, tapi pada waktu yang sama melakukan derhaka terang-terang kepada kebawah Duli Tuanku Sultan Kelantan.

Lagi satu yang saya hairan adalah di mana PERKASA? Mengapa PERKASA diam apabila Raja Melayu terang-terang diperlakukan seperti sampah. Ku Anis terpaksa melarikan diri kerana dikasari pihak berkuasa milik UMNO.

Inikah dia sikap parti yang mengaku memperjuangkan Melayu dan Hak Melayu? Memperlakukan Raja Melayu seperti sampah. Kedua-dua PERKASA dan UMNO adalah munafik. Konon kata berjuang Melayu, tapi boleh layan Raja Melayu seperti sampah.

Kalau Sultan Kelantan UMNO boleh layan seperti sampah, apatah lagi Raja-Raja Melayu yang lain.

UMNO seperti mahu menghalang Sultan Kelantan dari sembuh. UMNO seperti mahu Tuanku Sultan Kelantan mangkat kerana tidak mendapat rawatan yang diperlukan Baginda


rujukan

Peguam: Sultan Kelantan masih waras, sedar Mei 7, 10 3:21pm


Peguam Gobind Singh Deo, seorang daripada enam peguam yang memfailkan satu writ habeas corpus hari ini atas penahanan Sultan Kelantan Tuanku Sultan Ismail Petra, menafikan laporan media bahawa baginda dalam keadaan kurang upaya.

“Setahu kami baginda masih sedar, waras dan mengetahui apa yang berlaku,” kata Gobind.

Ditanya sama ada Pemangku Raja,Tengku Muhammad Faris Petra akan dinamakan sebagai reponden, peguam kanan Raja Aziz Addruze menolaknya dan menuding tanggungjawab itu ke atas kerajaan persekutuan dan polis.

"Bagi kami, Pemangku Raja tidak relevan dalam perkara ini. Pihak yang aktif adalah polis dan kerajaan persekutuan - mereka adalah pihak yang menghalang sultan,” katanya.

Peguam Param Cumaraswamy, yang juga hadir pada sidang media itu berkata kerajaan persekutuan perlu menjawab banyak soalan.

Ditanya mengapa kerajaan persekutuan menahan sultan di Hospital Universiti Sains Malaysia in Kota Bahru, Gobind berkata, "Itu, anda perlu bertanya kepada mereka.


Kekanda sedih setiap kali Sultan Kelantan kata nak balik   May 07, 2010


KUALA LUMPUR, 7 Mei — Kekanda sulong Sultan Kelantan, Tengku Merjan Sultan Yahya Petra mendakwa Sultan Ismail Petra, yang mengalami tekanan darah tinggi sebelum ini, kini berada dalam keadaan stabil dan sihat.

“Tuanku sihat, keadaannya stabil,” kata Tengku Merjan.

“Tapi tekanan darahnya tak banyak beza, mungkin masih trauma dengan insiden baru-baru ini,” kata beliau ketika dihubungi The Malaysian Insider hari ini.

Tengku Merjan mengesyaki kesan tekanan darah berikutan kejutan insiden penahanan kenderaan baginda oleh pasukan Unit Tindakan Khas malam Selasa lalu.

“Siapa tidak terkejut main dengan bertopeng dan bersenjata begitu, kita orang sihat begini pun boleh naik darah,” katanya.

Hari ini, peguam yang mewakili Sultan Kelantan memfailkan writ habeas corpus bagi memohon kebenaran untuk membawa baginda keluar dari Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM) di mana baginda menerima rawatan sejak Selasa lepas.

Dalam kejadian Selasa lalu, kenderaan membawa Sultan Kelantan bersama Raja Perempuan, Tengku Anis Tengku Abdul Hamid serta anakanda ketiganya Tengku Temenggong Tengku Muhammad Fakhry ditahan di luar Istana Mahkota dalam perjalanan menuju lapangan terbang untuk ke Singapura.

Difahamkan Sultan Kelantan ke Singapura untuk mendapatkan rawatan susulan.

Sultan Kelantan sebelum ini dirawat di Hospital Mount Elizabeth, Singapura selama sembilan bulan sebelum pulang awal Mac lalu.

Tengku Merjan mengulangi perasaan dukacitanya terhadap pasukan pengawal keselamatan yang ditugas mengawal tuanku di hospital bertindak menafikan lawatan kerabat ke atas tuanku sepanjang berada di hospital.

“Saya sendiri tak faham kenapa mereka sanggup lakukan sedemikan rupa, pertikai rawatan tuanku di Singapura hingga sanggup mencetuskan satu situasi yang boleh menimbulkan persepsi bukan-bukan masyarakat di luar sana kepada istana.

“Lepas itu nafi pula lawatan kaum kerabat tuanku sendiri, apakah halnya ini?” soalnya.

Beliau yang sebak memberitahu Sultan Ismail kerap menghubunginya minta hadir di hospital.

“Hari-hari tuanku telefon saya, tengah hari ini pun telefon minta saya pergi hospital (jumpa tuanku), namun apa boleh buat, saya tak dibenarkan masuk.

“Saya beritahu masalah itu pada tuanku, memang tuanku pun amat sedih. Saya boleh rasa suara sedih semasa bercakap, dan saya cukup sedih sekali bila setiap kali saya dengar dia cakap nak balik,” katanya menahan sebak.

Sultan Kelantan masih berada di bawah kawalan perubatan HUSM.

Difahamkan HUSM masih dikawal rapi oleh anggota keselamatan, bagaimanapun jumlah kehadiran anggota polis sudah berkurangan berbanding dua hari lalu.

Ditanya perancangan untuk memindahkan Sultan Kelantan ke Hospital Kuala Lumpur (HKL), Tengku Merjan ada mendengar maklumat tersebut tetapi tidak dapat uruskan pemindahan itu memandangkan tekanan darah yang masih belum stabil.

Laporan awal semalam menyebut baginda dijangka dipindahkan ke HKL, namun ditangguh atasa alasan faktor kesihatan dan keselamatan.

Sehubungan itu Pengelola Istana Kelantan, Datuk Abdul Halim Hamad mengesahkan tuanku masih berada di HUSM.

Dalam pada itu, laporan Bernama menyebut sebuah panel dengan 10 pakar perubatan yang dilantik Kerajaan Negeri Kelantan hari ini memulakan pemeriksaan kesihatan ke atas Sultan Kelantan.

Abdul Halim berkata kesemua pakar perubatan itu tiba di sini pagi ini untuk menjalankan pemeriksaan rapi ke atas Sultan Kelantan.

Menurutnya pakar-pakar perubatan itu tiba di HUSM kira-kira 3 petang dengan menaiki kenderaan kerajaan negeri.

Bagaimanapun, Abdul Halim berkata pihaknya tidak pasti berapa lama pakar perubatan itu akan berada di HUSM.

Beliau berkata setelah siap, laporan itu akan diserahkan kepada Pemangku Raja Kelantan Tengku Muhammad Faris Petra.

No comments:

Post a Comment