ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

01 March 2011

Jika kerajaan masih buat pekak babi....tunggulah tempias revolusi dari negara negara arab nanti....!!!!



Nampaknya, kebangkitan revolusi rakyat dinegara-negara arab akan merebak ke Malaysia dalam sedikit masa lagi jika kerajaan yang ada hari ini terus bersikap degil dan tidak ambil peduli tuntutan himpunan BERSIH yang pertama pada 10 November 2007 yang lalu.

kerajaan  di desak memberi perhatian serius terhadap beberapa tuntutan yang telah dibuat dalam himpunan BERSIH yang pertama yang lalu sebelum berlangsungnya pilihanraya umum ke 13 akan datang.

Antara tuntutan tersebut ialah :

  • Penggunaan Dakwat Kekal kepada pengundi
  • Pembersihan daftar Pemilih
  • Pemansuhan Undi POS
  • Kebebasan media
Perkembangan demokrasi dalam negara masih tidak benar - benar telus dan bebas dari sebarang manipulasi seperti undi pos yang masih diamalkan dalam sistem demokrasi negara. Malah undi pos benar - benar dijadikan tali hayat pihak pemerintah untuk mengekalkan survival kuasa mereka.

Kita  turut mempersoalkan penggunaan media elektronik dan cetak negara seperti RTM dan Utusan Malaysia serta Berita Harian diguna sepenuhnya secara tidak adil untuk berkempen sebelah pihak iaitu pihak UMNO dan BN sahaja.

Oleh kerana  itu kerajaan akan berkemungkinan besar berhadapan dengan satu lagi rally atau himpunan BERSIH 2 pada bulan June 2011 [ Sabtu ] jika sekiranya menjelang 1 Mei 2011 ini, kerajaan Umno/BN gagal memulihkan system demokrasi pincang tersebut.
Di yakini  sekurang - kurangnya setengah juta rakyat [500,000] akan bangkit secara aman untuk menuntut hak mereka sebagai rakyat yang merdeka.

No comments:

Post a Comment