ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

25 October 2009

Anjing UBN...SPR bermain wayang......

Tian Chua masih anggota Parlimen Batu


































Pengarah Strategi Parti Keadilan Rakyat(PKR) Tian Chua masih kekal sebagai anggota Parlimen Batu selagi proses rayuan terhadap keputusan Mahkamah Majistret semalam, belum selesai.

Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusuf berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai kedudukan Tian Chua atau Chua Tian Chang yang dijatuhkan hukuman penjara enam bulan dan denda RM3,000 oleh Mahkamah Majistret setelah didapati bersalah menyebabkan kecederaan terhadap anggota polis dua tahun lepas.

"Saya difahamkan daripada media bahawa beliau akan memfailkan rayuan. Setakat yang kami tahu, proses (rayuan) itu belum muktamad. Jadi beliau masih kekal sebagai anggota Parlimen," katanya.

Keputusan mahkamah itu boleh menyebabkan Tian Chua kehilangan kerusi Parlimennya kerana mengikut Perkara 48 (1)(e) Perlembagaan Persekutuan bahawa seseorang itu hilang kelayakan menjadi Anggota Parlimen jika dia disabitkan atas suatu kesalahan oleh sesuatu mahkamah di Persekutuan (atau, sebelum Hari Malaysia, di wilayah yang termasuk dalam Negeri Sabah dan Sarawak atau di Singapura) dan dihukum penjara tidak kurang daripada satu tahun atau denda tidak kurang dari RM2,000 dan dia tidak mendapat pengampunan bebas.

Abdul Aziz berkata walaupun SPR memantau kes itu, ia akan hanya bertindak setelah menerima laporan rasmi daripada Speaker Parlimen mengenai perkara itu. BERNAMA

mstar

No comments:

Post a Comment