ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

30 October 2009

satu lagi projek perabih duit rakyat kerajaan barisan najis....kali ni nak beli pesawat buruk jenis apa pulak...???

Jimat RM260j tamatkan MiG-29N



KHIDMAT pesawat pejuang MiG-29N untuk pasukan TUDM bakal ditamatkan pada 31 Disember 2010.

Kerajaan dijangka dapat menjimatkan sebanyak RM260 juta setahun hasil daripada penamatan perkhidmatan pesawat pejuang MiG-29N pada 31 Disember tahun hadapan.

Menteri Pertahanan, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi berkata, wang hasil penjimatan itu akan digunakan untuk penyenggaraan pesawat dan sistem-sistem lain yang masih beroperasi dalam Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM).

Katanya, pesawat pejuang itu akan ditamatkan perkhidmatannya atas dasar kesukaran penyenggaraan sesetengah komponen dan sistem pesawat yang telah usang.

"Proses senggaraan pesawat akan melibatkan kos yang tinggi sekali gus merugikan negara untuk jangka panjang.

"Persenjataan pesawat berkenaan telah sampai ke penghujung tempoh hayat di mana proses penyambungan hayat melibatkan kos yang tinggi dan tidak menguntungkan," katanya di Dewan Rakyat di sini semalam.

Ahmad Zahid berkata demikian sebagai menjawab soalan Datuk Abdul Rahman Dahlan (BN-Kota Belud) yang meminta penjelasan mengenai rasional kementerian memberhentikan perkhidmatan jet pejuang MiG-29N buatan Rusia. - Bernama

No comments:

Post a Comment