ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

30 October 2009

RM 3 trillion tu yang nampak mata kasar beb....

UMNO/BN melarikan RM3 Trillion saja...

Isu membolot wang rakyat dan perbendaharaan negara antara satu hingga tiga trillion ringgit oleh pemimpin-pemimpin Umno dan Barisan Nasional sejak lebih dua dekad lalu dijangka menjadi topik perbahasan pada sesi persidangan Dewan Rakyat yang bermula 19 Oktobe lalu.

Suara keadilan difahamkan pendedahan oleh pemimpin Pakatan Rakyat di Parlimen akan “menggegarkan” seluruh rakyat Malaysia dengan penyelewengan yang jauh lebih serius bebanding skandal PKFZ.

Menurut sumber-sumber, pemimpin Umno dan BN tertentu telah mengumpulkan kekayaan melalui pelbagai tipu helah dan cara yang haram untuk memperkayakan diri, keluarga serta jaringan kroni masing-masing dan memindahkan wang itu ke luar negara.

Sejumlah besar dana itu disimpan di sebuah bank milik Zionis di Singapura.

Dana haram itu diperolehi secara licik engan membolot kontark-kontrak besar kerajaan yang nilainya sengaja ditambah berlipat ganda dan ditawarkan menerusi sistem tender yang tidak telus.

Kroni-kroni turut di anugerah projek penswastaaan yang dibiayai dengan suntikan modal awal daripada kerajaan sebelum diserahkan kembali kepada kerajaan setelah syarikat-syarikat itu “diperah secukupnya”.

Antara syarikat yang disasarkan pengendali sisitem transit aliran ringan, MAS, dan Indah Water.

Modus operandi juga melibatkan khidmat-khidmat syarikat tempatan dan luar pesisiran pantai yang dimanfaatkan untuk tujuan penyaluran wang ke luar negara atas alasan aktiviti perdagangan dan perniagaan.

Wang haram yang terkumpul kemudiannya disimpan di akaun luar negara seperti Switzerland dan Singapura.

Selain akaun simpanan tetap wang tersebut juga disembunyikan dalam pelbagai bentuk termasuk bon dan jaminan kertas kerajaan, ketulan emas dan logam berharga, hartanah dan pelaburan strategic dalam sector perbankan dan ekonomi negara asing.

Difahamkan Switzerland menjadi pilihan utama menyorokkan wang rakyat yang dibolot oleh kroni Umno-BN.

Disebabkan tahap keselamatan maklumat bank yang begitu ketat, negara itu menjadi tumpuan kebanyakan dictator dan pemimpin korup negara Asia, Eropah dan Afrika bagi melindungi kekayaan negara yang diambil dari khazanah negara mereka.

Semasa pilihan raya umum ke 10 pada 1999, blok pembangkang ketika itu, Barisan Alternatif, telah mendedahkan dalam sebuah laman web reformasi yang popular puluhan akaun bank di Switzerland yang dimiliki oleh anggota cabinet termasuk Dr Mahathir dan isteri beliau.

Maklumat mengenai identiti bank dan butiran pemilik akaun serta jumlah yang disimpan dalam setiap akaun dalam bank berkenaan dijangka didedahkan pada sesi Parlimen kali ini.

Beberapa anggota cabinet Najib Razak dan bekas menteri dipercayai terbabit dalam menyorok simpanan mereka dalam akaun-akaun luar negara.



Suara KeAdilan

No comments:

Post a Comment