ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

27 October 2009

subsidi petrol...subsidi politik busuk najib...???

Antara perkara yang menarik perhatian saya dalam bajet Najib ialah kisah subsidi minyak, kerana maklumlah setiap hari kita menelan minyak berliter-liter. Kata Najib, kerajaan akan melaksanakan satu sistem pengurusan subsidi minyak pada awal 2010 bagi memastikan ianya hanya dinikmati oleh kumpulan sasar.

Tak adil, katanya minyak bersubsidi kini dinikmati oleh semua pengguna kenderaan termasuk pemilik kereta mewah dan rakyat asing. Oleh itu kerajaan akan memperkenalkan satu sistem subsidi bagi memastikan hanya kumpulan sasar yang berkelayakan saja menikmati subsidi minyak.

Menurut Najib, sistem yang mesra rakyat itu, akan mengguna pakai Mykad dan infrastruktur sedia ada.Bagaimanapun cara bagaimana ia dilaksanakan, cara bagaimana untuk menentukan hanya kumpulan sasar yang berkelayakan saja menikamati subsidi ini tidak pula diterangkannya. Ini yang suspens nih!

Bukan apa, saya khuatir apa yang jadi dengan beberapa pemberian subsidi dan bantuan itu ini sebelum ini berulang dalam pemberian subsidi petrol yang bakal dilaksanakan itu. Seperti cerita baja subsidi, yang banyak dapat ialah penyokong parti cap dacing, penyokong parti cap-cap bukan dacing atau tak ada cap dinafikan hak mereka, walaupun menepati syarat. Begitu juga rumah PPRT, projek jalan kampung, bantuan niaga dan sebagainya, kumpulan sasaran cap dacing saja yang banyak mendapatnya. Malah mereka yang bukan dalam kumpulan sasaran, asalkan penyokong cap dacing tiba-tiba tersasar dan layak menerima segala kemudahan itu.

Harap-harap perkara itu tidak berulang dalam pemberian subsidi petrol ini. Biarlah 1Malaysia 1Subsidi - semua yang layak, berhak mendapatnya. Jangan ada elemen politik busuk dalam pemberian subsidi petrol !

No comments:

Post a Comment