ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

28 October 2009

Awie...artis PUKIDA benggang dengan kritikan Akhil Hayy.....

Bengang dengan kritikan Akhil Hayy, penyanyi rock, Ahmad Azhar Othman atau Awie, 42, mahu penceramah itu tutup mulut dan mencermin diri sendiri sebelum cuba mentarbiah artis yang kononnya terpengaruh dengan ajaran sesat.

Malah, penyanyi kumpulan Wings itu mengakui telinganya ‘panas’ apabila mendengar nama artis berkenaan dan memberi amaran kepada Akhil supaya tidak lagi bercakap mengenai dunia artis atau mengaitkan golongan itu dengan sebarang bentuk ajaran sesat.

Awie mendakwa gelaran ‘ustaz’ yang diberikan masyarakat terhadap Akhil tidak wajar kerana penceramah itu sepatutnya mencerminkan kredibiliti dirinya terlebih dulu.

Tanpa berselindung, Awie mempertikaikan kewibawaan Akhil untuk mentarbiah golongan artis berdasarkan kredibiliti kehidupan rumah tangganya yang boleh dipertikaikan bukan saja di kalangan penggiat seni, malah masyarakat umum.

“Jangan ingat golongan artis tidak mengetahui kehidupan dunia dan akhirat.

“Apa saja yang dilakukan manusia di bumi ini hanya Allah yang tahu, tidak salah untuk ingat-mengingati,” katanya, semalam.

Awie yang popular dengan lagu Sejati mengulas dakwaan Akhil Hayy bahawa ada segelintir artis yang sudah ada nama menggunakan kedudukan mereka mempengaruhi artis lain supaya melakukan maksiat selain mempermudahkan Islam.

Malah, penceramah muda dan pengacara sebuah rancangan ilmiah itu turut mengakui ada artis membenarkan gejala bersekedudukan dan berzina dengan alasan apa yang dilakukan sudah ditentukan Allah selain manusia (artis) mempunyai ruang dan masa untuk bertaubat.

Akhil turut menyentuh mengenai ajaran sesat artis terbabit yang dipercayai menjadi pegangan melalui ajaran pelik dipercayai diperoleh daripada ‘guru ghaib’ yang sukar untuk dikesan.

Mengulas lanjut isu berkenaan, Awie berkata Akhil perlu mencermin dirinya dulu yang sebelum ini turut terpalit dengan dunia glamor.

Awie berkata, kehidupan artis yang menjadi ‘public figure’ memang sentiasa disuluh lampu terang yang semestinya mahu memperlihatkan kecantikan yang dimiliki dalam sinaran cahaya berkenaan.

Sumber:metro


penyapu sial

mangkuk samseng pukida ni kata..“Jangan ingat golongan artis tidak mengetahui kehidupan dunia dan akhirat.....kah kah kah...sape yang hang maksudkan...aku nak tanya berapa kerat artis yang tau pasal tu...cuba cakap dgn aku...setitis habuk aku pun rase yang tau pasal tu...kalau tau pun ...tapi tak di amalkan buat apa...buat perabih boreh aje...kalau artis itu tau dan memahami dunia dan akhirat....dia orang tak akan tercebur dunia artis sekarang yang penuh dengan segala jenis bentuk maksiat dan kejahatan...

camon lah awie...hang tu kena cermin kan diri sendiri dulu...dari dulu zaman bujang sampi la ni dah berumahtangga tak kan lah buat buat tak tau apa kejahatan kamu..semua orang dah tau...aku memang tau...mase hang bujang ...hang terlibat minum arak dan berkhalwat bukan...bila dah berumah tangga..masih tak tinggal arak bukan...tu pasal main kat kelab malam aje...mcm tak ada rumahtangga...la ni asik carik gaduh dengan orang apa kehelnya...bape banyak kes gaduh ko dah sampai kat tangan pulis...mentang2 la ko geng samseng melayu 1 malaysia PUKIDA...ko nak tunjuk lagak...sikit kena sindir dah terasa...pooodah...

aku tak la nyokong akil haiyyy 100 %...dia tu pun manusia biasa dan ada kelemahannya...tapi ko ni teruk nauzubillahhhh...sedar sedar diri dengan mencerminkan diri selalu....ingat golongan artis haprak sentiasa menjadi perhatian masyarakat....terutama dari persektif negatif budaya hidup yang ko orang amalkan...ada fahammmmm!!!!

No comments:

Post a Comment