ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

27 October 2009

Natijah....Satu Lagi Projek HARAMJADAH Kerajaan Barisan Nasional



Sehingga ini saya masih meragui jumlah sebenar yang terlibat dalam kejadian murid dikhuatiri hilang akibat dihanyutkan air deras apabila jambatan gantung yang mereka guna untuk menyeberang Sungai Kampar di Sekolah Kebangsaan Kuala Dipang dekat sini runtuh pada kira-kira 10.30 malam tadi. Mulanya secara meluas dan satu berita yang disahkan seramai 22 orang yang terlibat.

Malah jumlah itulah yang dilaporkan oleh teman akrab yang menalifon pagi tadi tertulis di papan kenyataan bilik gerakan sehingga pagi tadi.

Semacam sesuatu yang tidak kena bila tengahhari tadi ada penafian dari jumlah 22 yang diumumkan pada awalnya telah dinafikan dan diumumkan 19 pelajar terselamat manakala dua lagi masih hilang dalam kejadian jambatan gantung runtuh di Sungai Kampang, Kuala Dipang, runtuh, malam tadi, seperti yang diumumkan oleh polis Perak.

Polis mengesahkan hanya tiga murid yang dihanyutkan air deras dalam kejadian jambatan runtuh di Pusat Kokurikulum Pejabat Pelajaran Daerah Kinta Selatan di Kampar. Mayat seorang murid perempuan dikenal pasti sebagai Dina Deve a/p Nathan telah ditemui jam 8.40 pagi tadi.

Murid-murid terbabit adalah antara 298 murid dari 60 sekolah rendah dari Kampar, Tronoh dan Batu Gajah yang menyertai aktiviti kokurikulum Perkhemahan 1 Malaysia anjuran Pejabat Pelajaran Daerah (PPD) Kinta Selatan.

Sehingga awal pagi, usaha mencari dan menyelamat oleh polis, bomba dan penyelamat, Rela dan orang ramai dan media melaporkan masih belum menemui murid-murid yang hilang.

Bukan niat saya untuk mensensasikan jumlah yang jauh berbeza dari 22 susut kepad 3 sahaja, dan kalaulah benar pengiraannya silap kenapakah jumlahnya selsisih sehingga 19 orang?

Apapun sekiranya 19 orang itu benar-benar selamat saya bersyukur mereka telah terselamat dari musibah yang besar, namun jika sekiranya jumlah sebenar adalah seramai jumlah asal 22 orang yang diumumkan, saya mempersoalkan kenapakah berita ini semacam ingin dikecilkan ?

pemuda besut

No comments:

Post a Comment