ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

31 October 2009

Tok Guru Nik Aziz .... Segala Telahan Mu Benar Belaka.

Tiada kata lagi yang dapat diucapkan. Hanya mampu tersenyum memanjang. Sementara kusut belum pun terlerai, tembelang lain makin terbungkai.

Satu demi satu keluar cerita pasal mamat tiga ekor ni. Itulah dah kata dah mesyuarat tempoh hari sepatutnya dijadikan garisan penamat kepada semua permasalahan yang ditimbulkan Nik Aziz.

Sebaliknya ia dijadikan garisan permulaan kepada pelbagai permasalahan baru yang ditimbulkan oleh yang dituduh. Bermula dengan perjumpaan dengan blogger ternama, keluar pulak cerita Harakah yang sudah menjadi nadi propaganda SU Agong dengan wartawan Suhaimi Pro Umnonya pulak.

Tup tap tup tap keluar pulak pasal larangan mendedahkan rakaman perjumpaan Pas Selangor dengan Pesuruhjayanya pulak. Lepas ni apa pulak?

Ingatkan Najib Tun Razak saja yang dicucuk hidung oleh Mahathir, rupanya dalam Pas ada juga yang diikat dan ditarik dengan ser… huh nasib lah labu…

Senyumlah Tok Guru Nik Aziz, tanggungjawab sudah disampaikan, orang ada mata tak nak tengok, orang ada telinga tak dengar. Habis macam mana kita nak ajak rakyat kaya TAK NAK pada BN?

Kita sendiri pun macam nak tak nak je. Apa nak buat, masing-masing ada cita-cita. Tok Guru Nik Aziz kekalkanlah dengan perjuangan.




Jelas kini , hasrat Tuan Guru Nik Aziz dan dan orang-orang PAS yang ramai ; mahu melihat operasi pemutihan dalam PAS tidak kesampaian.

Hasrat TGNA supaya diadakan satu Muktamar Khas gagal ditunaikan. Sebelum ini Pada jun 20, 2009, Ust Ahmad Awang juga minta diadakan satu ‘Muktamar Khas’ melalui blognya yang saya salin di sini:

“maka perlulah pimpinan tertinggi dari peringkat syura dan kepimpinan organisasi peringkat pusat dan negeri mengadakan perhimpunan khas bagi membincangkan cara-cara yang terbaik untuk menangani isu ini berlandaskan kaedah dan cara terbaik mengikut lunas-lunas Islam.”

Begitu juga Datuk Harun Taib ,pernah turut menggesa supaya diadakan Muktamar Khas di sini

Kali ini, TGNA telah secara jelas menamakan tiga orang yang perlu diambil tindakan iaitu, Hasan Ali, Nasarudin Mat Isa dan Mustaffa Ali.Tetapi anehnya, ketiga-tiga orang tersebut yang sepatutnya diambil tindakan telah diselamatkan pula oleh Tuan Guru Presiden.

Nampaknya PAS terlalu phobia untuk mengadakan Muktamar Khas setelah sekelian kali gesaan dibuat oleh pemimpin kanan parti itu sendiri. Kenapa ? PAS dilihat lebih suka menyapu sampah sampah kebawah tikar. Maka PAS akan berterusan dengan sindrom ‘ghok-ghak’ nya sepertimana kata TGNA :

“Tidak boleh jadi ni, kita duk ‘ghok-ghak’ (kacau) begini. Orang boleh terima atau tak boleh terima, bawa ke Muktamar Khaslah; senang cerita. Biar tentu sah, nak ikut yang mana. Kita nak kekal yang mana dan buang yang mana,"

Tindakan menghadapkan Selangor kepada JK Disiplin nampaknya sudah tersasar dari tujuan asal gesaan TGNA.Tindakan ini tidak akan mengubah persepsi orang ramai yang mahu melihat perubahan dalam PAS sebagaimana yang telah digesa oleh TGNA dalam blognya tempohari.

PAS gagal untuk bertindak wajar dalam menghadapi isu tersebut.Percayalah; isu tiga orang yang perlu diambil tindakan itu tidak akan tamat begitu sahaja.Yang pastinya, tindakan sebegini tidak akan dapat mengembalikan kepercayaan orang ramai terhadap PAS itu sendiri kerana PAS dilihat telah gagal untuk membersihkan dirinya daripada anasir-anasir sepertimana yang disebut sebagai Fraksi Umno atau "boneka Umno" dalam PAS.

PAS harus berani menyambut gesaan TGNA yang mahukan Muktamar khas diadakan.Ini adalah penting supaya persepsi orang ramai terhadap PAS dapat dipulihkan semula.

“ Biarlah kita ambil mandat baru sekali lagi. Mesyuarat biar ringkas;ambil sehari penuh atau dua hari penuh misalnya tetapi prosesnya mesti ringkas, dan keputusannya adil, telus, tepat, terus dan jelas. Undi perlulah sulit dan dilakukan di atas kertas,” Kata TGNA

Sebelum TGNA menggesa supaya tindakan diambil keatas tiga orang itu, jangan lupa TGNA pernah menyatakan bahawa :

“ Lidah Mustafa boleh dikatakan sudah menjadi lidah Umno. Kita kena faham bahawa lidah ini adalah jurubahasa kepada hati. Jika begitu keadaannya apa yang ada dalam hati, maka lebih baik terang-terang sokong Umno.

Kelangsungan PAS hari ini adalah semata-mata atas adanya pemimpin seperti TGNA dan beberapa yang lain.Jika tidak berlaku perubahan yang drastik sebagaiman gesaan TGNA, adalah dikhuatirkan PAS akan kembali semula klepada statusnya di tahun 2003 lalu.
TGNA telah melaksanakan tanggung jawabnya dengan berkata :

“Jika ramai yang tak setuju Muktamar Agung Khas (EGM) tak apa... saya keluarkan fikiran saya, kalau setuju, Alhamdulillah," jelas Nik Aziz.



penyapu sial


aku rasa 3 ekor tu..kena TAWARAN istimewa…kalau tak mungkin UGUTAN ISTIMEWA dari musuh durjana…Ini ujian IMAN sama seperti Nabi Muhammad SAW yang dirawarkan HARTA WANITA dan TAHTA…3 TA…jadi pandai2 lah bawak diri…jangan libatkan jemaah PAS…Aku tetap TABEK spring kepada TG Nik Aziz …ULAMAK TERLAMA dalam PAS…dan ULAMAK TAK PERNAH KALAH dalam pilihanraya..Dr. Mahated pun keluar masuk parti dan kalah pilihan raya….itu pun orang PAS BUTA ke…

SILA BACA HARAKAH KELUARAN JUMAAT 30/10/09

ADA ARTICLE YANG MEMBURUKKAN NIK AZIZ

http://manjongmari.blogspot.com/2009/10/harakah-cuba-berusaha-nak-jatuhkan.html



saya pelik, APA MAKSUD HARAKAH menyiarkan 2 berita yg bertentangan mengenai Tok Guru Nik Aziz begitu jika tidak lain daripada hendak memburukkan tok guru. Untuk membuatkan orang MEMPERSOALKAN INTEGRITI Tok Guru....dan kita semua ada  tahu dalam lembaga pengarah HARAKAH ...terdapat barua pembuntut UMNO...jangan panggil dia cikgu PA...orang ini tak layak di hormati...dan orang ini lah yang punya angkara...tok guru nik aziz tak di hormati...iblis dan syaitan yang dia dekati....get out and go to hell ...3 jahanam

ni kerana nafsu benci & agaenda sendiri, puak2 pro-UG ini sanggup jahanamkan PAS dengan cara MEMBUNUH ICON pas sendiri iaitu nik aziz. depa tak peduli & tak ambil kira yg tanpa nik aziz, sapa lagi yg boleh jadi icon PAS yg boleh diterima oleh semua parti & rakyat.

yang BODOHNYA adalah AHLI PAS itu sendiri. dah termakan pil WALA..WALA..sampai tak boleh fikir sendiri & bertindak. ikut je membabi buta. Kalau Allah nak manusia ni ikut je arahan, baik Dia buat robot je untuk menjadi khalifah dibumi ini tetapi ALLAH letakkan manusia yang boleh berfikir dibumi ini. takkan itupun tak paham kerana apa.

lepas ini PAS bolehlah bersiapkan diri untuk KALAH dalam PR13 ni ye. kami rakyat yang hina dina ni dah MENYAMPAH denagn perangai pas ni. nanti bila itu berlaku, JANGANLAH SALAHKAN TAKDIR….sebenarnya, HANGPA SEMUA YANG BODOH!!!!


Kadang-kadang rasa lemas dibuatnya. Apa tidaknya, kita sebagai ahli sudah nampak, sudah terang lagi bersuluh, tentang mamat-mamat perosak yang disebut TGNA.

Tapi sayangnya seolah-olah tidak ada apa-apa yang boleh dilakukan, mamat-mamat tu macam sudah ‘menderem’ semua orang.

kepada ahli PAS, kita mesti LAKUKAN SESUATU sebelum parah membawa rebah!

PARTI ISLAM AKAN MENANG, APABILA ISLAM MENANG

Kefahamanku tentang kewujudan parti Islam adalah bertujuan untuk memenangkan islam. Apabila islam menang, maka itulah tujuan keberadaan parti Islam. Jika Islam boleh menang tanpa wujud parti Islam, maka tidak perlu ditubuhkan parti Islam.

Jika dibaca pada Hadis Huzaifah yang Nabi SAW menyuruh beriltizam dengan jemaah islam ; ia tidak bersifat mutlak, sebaliknya ia bersifat muqayyad, iaitu dikala berlakunya fitnah. Bermakna, tanpa wujudnya fitnah, maka tidak perlu beriltizam dengan jemaah islam.

Apabila disebut Islam, sudah pasti kelihatan keadilan, kesaksamaan, kebajikan, kasih sayang dan sebagainya. Kezaliman, penindasan, penyelewengan dan sebagainya merupakan fitnah, yang ia sangat-sangat ditentang oleh islam.

Keadilan Islam, tidak difokuskan atas nama bangsa, juga atas nama agama. Waima berbeda agama, hak keadilan tetap diberikan. Begitujuga, penyelewengan yang berlaku, sudah pasti tidak akan ‘diberi muka’ oleh Islam, waima dilakukan oleh golongan agamawan.

Apa yang penting difahami, islam adalah matlamat. Adapun parti islam, ia sekadar wadah, atau bekas dalam membawa atau memimpin manusia kepada Islam. parti tidak perlu diperjuangkan, tetapi islam perlu dijadikan asas perjuangan. Parti tidak perlu dijaga, tetapi Islam adalah asas yang perlu dijaga.

Justeru, kewujudan parti islam adalah untuk menyerang fitnah, seperti penyelewengan, kezaliman, ketidak-adilan, rasuah dan sebagainya. pemimpin-pemimpin sesuatu gerakan islam – parti islam adalah pemimpin yang akan berusaha untuk menghapuskan segala fitnah-fitnah yang menimpa ini.

Pada hari ini, ramai manusia bercakap ‘mahu menjaga parti’, tetapi mereka tidak bertindak untuk menjaga Islam. Penyelewengan yang merupakan perkara yang diharamkan oleh islam; apabila dilakukan oleh seseorang pimpinan politik, ia seakan-akan dibenarkan, dan wajib dipertahankan atas nama ‘jaga parti’.

Ekoran itu, apabila wujud sebarang kesalahan yang dilakukan oleh seseorang pemimpin politik, pasti akan wujud manusia yang mempertahankannya atas nama ‘jaga parti’, waima tindakan pimpinan politik tersebut kadang-kala bercanggah dengan kehendak syariah secara qatii.

Jika keadaan ini berlaku, sudah pasti maqasid sebalik penubuhan parti Islam yang dikehendaki oleh Allah adalah amat bercanggah, seterusnya tersasar dari apa yang disabdakan oleh Nabi SAW.

KARL MARX

Jika dibaca sejarah karl Marx, kita akan dapati bagaimana golongan paderi Kristian pada zamannya menjadikan agama sebagai cara untuk mendapat kekayaan.

Di zaman itu, agama seperti barang dagangan, ataupun modal yang paling penting dalam mengaut keuntungan. Golongan paderi sanggup menggunakan hujjah-hujjah agama, dalam mengaut keuntungan dan kekayaan bagi dirinya sendiri.

Apabila sampai satu tahap yang meruncing; iaitu sehingga ada dari kalangan paderi yang sanggup menindas dan melakukan penyelewengan atas nama agama, menyebabkan lahirnya golongan penentang. Penentangan demi penetangan dilakukan, sehingga para paderi ketika itu sanggup melebelkan ‘kufur’ kepada penentang.

Keadaan ini berlaku dihadapan mata Karl Marx, menyebabkan beliau telah mengeluarkan satu pepatah yang menjadi kontroversi di seluruh dunia, iaitu katanya, ‘agama adalan candu’.

Jika difikirkan balik, mungkin karl Marx tidak akan mengungkapkan pepatah sedemikian, sekiranya beliau berjumpa dengan Nabi Muhammad SAW. Mungkin juga, beliau tidak akan mengatakan sedemikian, jika beliau membaca konsep keadilan yang wujud di dalam islam.

JANGAN CANDUKAN WALA

Jika karl Marx melihat paderi-paderi Kristian di zaman beliau, menggunakan agama sebagai cara untuk mengaut keuntungan, menindas golongan rendah dan sebagainya, menyebabkan beliau menyebut ‘agama adalah candu’. Makanya, Tidak hairan, akan wujud pepatah ‘wala adalah candu’, dikala wujud sebilangan pimpinan PAS yang menggunakan perkataan wala untuk mempertahankan kesalahan mereka.

Kebelakangan ini, kita dapat melihat bagaimana istilah wala’ dijadikan mainan mulut bagi sebilangan pimpinan PAS yang mahu mempertahankan sesuatu tindakan mereka yang salah. Waima mereka menipu, lalu ditentang oleh sebilangan ahli, ataupun rakyat, pasti istilah wala’ akan kedengaran.

Dalam islam, Wala’ bermakna taat setia yang diberikan kepada seseorang pemimpin disertai wujud kesiqahan dan kasih sayang. Tanpa kasih sayang dan kesiqahan, wala’ tidak akan berlaku. Perkara ini amat terperinci dikupas oleh Imam Al-Fakhr Ar-Razi dalam Kitab At-Tafsir Al-Kabir.

Kewujudan wala’ apabila wujudnya siqah. Tanpa siqah, wala’ tidak akan berlaku. Seseorang pemimpin yang mempunyai kesiqahan, baru diberikan wala’. Justeru, seseorang pemimpin yang mahu diberikan wala’, hendaklah menjaga siqah.

Menipu merupakan antara punca seseorang pemimpin hilang kesiqahan. Apabila keadaan ini berlaku, tidak hairan akan hilang wala’ terhadap pemimpin tersebut. Lebih-lebih lagi, menipu yang dilakukan demi menjaga keuntungan diri.

Seseorang arahan yang bercanggah dengan kehendak Islam, tidak perlu diberikan wala’, lebih-lebih lagi, apabila ia akan melahirkan mudharat pada Islam, ataupun terhadap dakwah islamiyyah.

Dalam hadis Bukhari ada menukilkan hadis, bahawa Nabi SAW pernah mengakui kebenaran tindakan para tentera yang tidak memberi wala’ kepada panglima perang yang dilantik oleh Nabi SAW sendiri. Ini kerana, panglima perang tersebut telah mengarahkan agar para tenteranya terjun dalam parit yang dinyalakan api.

Dari ini, amat nyata bahawa wala’ yang hendak diberikan kepada seseorang pemimpin bukan bersifat mutlak. Ia perlu diperhatikan terlebih dahulu, apakah memberi keuntungan kepada Islam dan dakwah, ataupun merugikannya. Jika terbukti menghasilkan kerugian, maka tidak perlu wala’ diberikan kepada pemimpin terbabit.

Justeru, apa yang dapat dipelajari, wala’ yang bersifat mutlak hanya terhadap Allah dan Nabi Muhammad SAW. Adapun selainnya, ia tidak bersifat mutlak, bahkan hendaklah diperhatikan terlebih dahulu sebelum wala’ diberikan.

Sebagai pemimpin, jangan candukan wala’. Sebelum istilah wala’ ingin ditekankan kepada ahli dan rakyat, hendaklah membina kesiqahan diri terlebih dahulu. Sebarang tindakan yang meragukan ahli, ataupun rakyat, hendaklah dihindari terlebih dahulu, kerana semua ini adalah tindakan-tindakan yang boleh mencarik kesiqahan yang seterusnya wala’ tidak akan terhasil.

Sekian

p/s : mengapa sebilangan pimpinan PAS tertentu takut sangat dengan rakaman ucapan tertutup mereka sampai ke tangan Tuan Guru Nik Abdul Aziz? Yang peliknya, apabila rakaman itu sampai ke tangan Tuan Guru Nik Abdul Aziz, orang yang memberi rakaman itu dituduh sebagai tidak wala’. Persoalannya, apa yang mereka faham tentang wala? Ataupun, wala’ yang mereka canang itu adalah sama seperti wala’ yang dilakukan oleh paderi-paderi di zaman karl Marx dahulu? .... nampaknya, orang yang memberi rakaman kepada tok guru Nik Abdul Aziz pun dituduh tidak wala'. Makanya, sebarang penyelewengan pimpinan tertentu, jangan diberikan kepada mana-mana pemimpin tertinggi, sebaliknya tunggu sehingga diminta. mungkin itu sifir yang mereka pakai?

Wallahu ’Alam


Al-Bakistani

MIC dan MCA tidak setuju sekolah satu aliran

MIC dan MCA menentang cadangan melaksanakan sistem pendidikan satu aliran, dengan mengatakan bahawa sekolah jenis kebangsaan yang ada sekarang tidak akan menghalang usaha ke arah mewujudkan perpaduan nasional.

Presiden MIC, Datuk Seri S. Samy Vellu hari ini berkata, sekiranya cadangan itu dikemukakan dalam usaha menjalin perpaduan kaum, ada banyak cara lain lagi untuk melakukannya dan bukan melalui sistem pendidikan satu aliran.

"Bagi sekolah Tamil, pelajar (India) akan berpeluang bergaul dengan kanak-kanak daripada kaum lain apabila mereka memasuki sekolah menengah,” katanya kepada pemberita sebelum menyerahkan cek bernilai RM1 juta kepada lebih 50 kuil Hindu di sini.

Sementara itu, Ketua Pemuda MCA, Datuk Dr. Wee Ka Siong berpendapat sistem persekolahan pelbagai aliran patut diteruskan kerana ia tidak akan menjejaskan perpaduan di kalangan masyarakat majmuk negara ini.

"Ia bukan penghalang kepada perpaduan nasional, sebaliknya bantu menerapkan semangat bersatu padu di kalangan masyarakat majmuk,” kata Wee kepada pemberita selepas mesyuarat Jawatankuasa Pemuda MCA di Wisma MCA hari ini.
Dr. Wee yang juga Timbalan Menteri Pelajaran berkata, walaupun bahasa pengantar di sekolah pelbagai aliran bukannya bahasa kebangsaan namun ia tidak menggugat pelajar untuk menghayati konsep 1Malaysia.


penyapu sial

SRJK (C) ataupu SRJK (T) yang ada sekarang tidak menghalang perpaduan nasional kerana sukatan yang digunakan ditetapkan oleh Kementerian Pendidikan dan bukan ditulis oleh Ketua PKM Chin Ping. Sebaliknya UMNO yang menjadi batu halangan perpaduan rakyat. Dalam kursus BTN yang dianjurkan, kaum bukan Melayu dihina dan dipaksa menyanjung idea ketuanan Melayu. Kaum bukan Melayu dipanggil pendatang dan ditegur supaya menghormati dan mengenang budi orang-orang Melayu.

Dengan pemimpin yang ada sekarang seperti Naji, Kerismudin, Mooohydin, Zambry Mamak, IGP, AG, MACC dan sebagainya, how do you expect me to respect these Melayu? On the other hand, I have a very high respect for TGNA, Nizar, Zaid and MB Selangor Khalid.

Jangan sekali-kali menggunakan SRJK (C) ataupu SRJK (T)sebagai alasan. Anjing putih yang curi makan, anjing hitam pula yang dihukum.

geng penyamun tak puas hati....kunun kepala penyamun membuli ahlinya....

Demo Pemuda Gerakan kecam MP Seri Gading

Kira-kira 50 anggota Pemuda Gerakan berdemonstrasi membantah kenyataan ahli parlimen BN Seri Gading Datuk Mohamad Aziz yang meminta presiden parti itu Tan sri Koh Tsu Koon berundur daripada kabinet atas alasan gagal menunjukkan prestasi yang baik.

Diketuai timbalannya, Oh Teong Keong, mereka berkumpul di lobi bangunan PGRM di Cheras - tempat Gerakan mengadakan persidangan tahunannya.

Mereka turut membawa beberapa sepanduk dan kain rentang, selain melaungkan jeritan anti-Mohamad.

Kumpulan itu menuntut BN supaya mengambil tindakan tegas terhadap Mohamad kerana didakwa membuat kekacauaan dalam parti sendiri.

UMNO BN Guna Taktik Kotor

Barisan Nasional (BN) didakwa menggunakan taktik kotor untuk kembali memerintah di negeri yang ditawan pembangkang pada pilihan raya umum lalu dengan ‘memancing’ Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pakatan Rakyat (PR), demikian lapor Sinar Harian.

Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Mustaffa Kamil Ayub berkata, antara strategi yang digunakan ialah menyalurkan peruntukan kepada bekas pemimpin PR yang menjadi wakil rakyat Bebas dan menyokong (BN).

Menurutnya, strategi itu digunakan terhadap ADUN Pelabuhan Klang Badrul Hisham Abdullah yang mengisytihar dirinya wakil rakyat Bebas yang menyokong BN berkuat kuasa serta merta, kelmarin.

“Itu baru strategi awal, banyak lagi strategi yang dirangka oleh BN. Dalam situasi Badrul ini, BN bermurah hati beri bantuan. Selepas itu berusaha memerangkap Badrul masuk BN. Bila terperangkap, mereka akan ambil satu demi satu kerusi PR," katanya.

Beliau berkata demikian mengulas kenyataan Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Selangor, Datuk Seri Noh Omar bahawa BN bersedia memberikan bantuan atas sokongan beliau (Badrul) kepada BN bagi membangunkan secara bersama-sama kawasan yang diwakili Badrul.

Menurut Mustaffa Kamil, situasi yang sama tutut berlaku terhadap tiga ADUN di Perak iaitu ADUN Behrang, Jamaluddin Mohd Radzi dan ADUN Changkat Jering, Kapten (B) Mohd. Osman Jailu daripada Parti Keadilan Rakyat serta ADUN Jelapang, Hee Yit Foong (DAP) yang menjadi wakil rakyat Bebas dan beri sokongan kepada BN.

Katanya, PKR akan tetap berjalan seperti biasa kerana keputusan Badrul keluar parti bukanlah perkara mengejutkan.

Sementara itu Ketua Penerangan UMNO, Datuk Ahmad Maslan menafikan dakwaan berkenaan berkata, BN tidak pernah menggunakan taktik kotor sebaliknya mereka berbuat demikian kerana sudah hilang kepercayaan terhadap pucuk pimpinan parti.

“Mereka sendiri yang menyokong, bukan paksaan atau ‘taktik kotor’ BN. Kita sentiasa mengalu-alukan sokongan mereka itu yang menyedari bahawa BN banyak berjasa dalam pelbagai bidang,” katanya.



penyapu sial


malaun ni kata...
Ketua Penerangan UMNO, Datuk Ahmad Maslan menafikan dakwaan berkenaan berkata, BN tidak pernah menggunakan taktik kotor sebaliknya mereka berbuat demikian kerana sudah hilang kepercayaan terhadap pucuk pimpinan parti.
“Mereka sendiri yang menyokong, bukan paksaan atau ‘taktik kotor’ BN.

pencuri  mana nak mengaku yang dia mencuri...sesuai dengan motto BN...barisan najis....barisan neraka...kerja  kerja haram memang dah sebati dengan jiwa karat mereka...budaya menafikan adalah budaya
sejati dia...tak ada apa yang boleh di percayai dari kerabat kerabat mangkuk ni bila dia bercakap...
menangguk di air keruh sambil  mengumpan habuan yang lumayan...itulah kerjanya...BN kalau tak ada wang ...lagi cepat mampos....sbb tak ada wang sape mau ikut dia terjun bersama sama dalam kolam najis...!!!

PAS Selangor haramkan "ayat ayat syaitan" rakaman bisik bisik pembuntut pembuntut UMNO dalam PAS dari di siarkan...

"The Satanic Verses" versi Selangor

Saya tak perlu cerita apa-apa tentang "The Satanic Verses" tulisan Salman Rushdie. Banyak peristiwa yang berlaku di dalam dunia umat Islam kerana tulisan kurang ajar oleh penulis kurang ajar itu. Barat mengangkat buku itu sebagai karya sastera yang tidak wajar disekat (tetapi makanan dan ubat boleh pula disekat dalam kebejatan embargo mereka).

Di kalangan umat Islam, ramai yang juga yang menjadi peguam tanpa bayaran kepada Rushdie. Bagi mereka, kebebasan berkreatif tidak sepatutnya disekat (bagaimana kalau kita berkreatif maki dan fitnahkan mak bapak depa?). Memfitnahkan Nabi Muhammad pun tak mengapa.

Ada juga pak yet-pak yet di kalangan umat Islam yang memberikan kredit yang tinggi kepada Rushdie. Datuk Seri Anwar Ibrahim menyifatkan Rushdie "a profound writer". Kepala hotak hang!

Oleh kerana bantahan yang kuat dari majoriti besar dunia Islam terhadap luahan kreativiti syaitan itu, Malaysia tumpang sekaki mengharamkan buku itu. Tak pa la tu.

Beberapa hari lalu di Selangor, sama seperti kerajaan Malaysia mengharamkan "Ayat-Ayat Syaitan" yang lebih jijik dari taik babi itu, beberapa pemimpin PAS negeri itu mengharamkan rakaman-rakaman berikut:

1. Ucapan Pesuruhjaya PAS Selangor, Datuk Dr Hassan Mohamed Ali dalam satu pertemuan dengan Pemuda PAS negeri itu.

2. Ucapan Timbalan Presiden PAS, Ustaz Nasharudin Mat Isa dan Hassan dalam satu pertemuan dengan beberapa blogger, antaranya orang-orang Umno yang kalau hampa rendam dalam ayaq acaq pun depa tetap Umno. Tak payahlah kutuk depa. Itu pendirian dan hak demokratik depa.

Beberapa persoalan berbangkit dari pengharaman itu:

1. Mengapa pemimpin-pemimpin PAS Selangor berkenaan takut sangat rakaman tersebut tersebar? Ahli dan penyokong PAS pun teringin jugak nak dengar ucapan pemimpin-pemimpin tertinggi PAS.

2. Jika rakaman dalam pertemuan dengan Pemuda PAS Selangor boleh dikategorikan sebagai urusan dalaman PAS dan tidak wajar didengar oleh orang yang tidak menjadi ahli PAS termasuk bakaq a.k.a. ~penarik beca, adakah rakaman dalam pertemuan dengan beberapa blogger termasuk blogger Umno itu (malah kalau ada blogger komunis pun dijemput juga) termasuk dalam kategori urusan dalaman PAS juga? Jika tidak, mengapa orang seperti saya tak boleh tumpang dengar ucapan pemimpin-pemimpin PAS? Tumpang dengar ja...

3. Apakah kandungan rakaman dalam pertemuan dengan blogger-blogger tersebut?

4. Apakah yang diucapkan oleh Nasharudin dan Hassan dalam pertemuan itu?

5. Adakah ucapan-ucapan itu bersifat "prejudicial to PAS interest"? Jika tidak, mengapa ia menjadi bahan yang disorok? (Teringat pulak kempen anti sorok yang dilancarkan oleh kerajaan sekitar tahun 1974 dulu)

6. Jika terdapat ucapan yang bertentangan dengan prinsip maslahah jamaah kepada PAS, siapa yang mengucapkannya? (Saya hanya penyokong Fasal 3, 4 dan 5 Perlembagaan PAS. Tetapi, saya tak lupa janji saya dalam posting bertajuk "Tok Guru Mursyidul Am kena "ISA"?!!" - saya tak akan ambil maklumat dari Ahli-Ahli Jawatankuasa PAS Pusat untuk ditulis dalam blog ini. Saya tak nak mereka menjadi mangsa witch hunting. Sebab itulah saya kata, sebabnya mudah sahaja - bila orang suruh saya bersumpah "waLlahi, wabiLlahi, wataLlahi" bahawa maklumat itu bukan dari mereka, saya tidak teragak-agak untuk bersumpah).

7. Adakah terdapat ucapan yang bersifat "prejudicial to Selangor government interest"?

8. Jika terdapat ucapan yang bersifat "prejudicial to Selangor government interest" yang dibuat oleh pemimpin kerajaan negeri itu, adakah beliau tidak tahu "the principle of collective responsibility"?

9. Jika mustahil beliau tidak tahu "the principle of collective responsibility," mengapa beliau melanggarnya?

10. Adakah berlaku apa yang Orang Putih panggil "conduct unbecoming" sebagai pemimpin PAS atau sebagai pemimpin kerajaan Selangor dalam ucapan Nasharudin dan Hassan ketika pertemuan dengan blogger-blogger tersebut? Jika tidak berlaku, mengapakah rakaman tersebut menjadi bahan yang disorok?

Oleh kerana dah sampai kepada bab "conduct unbecoming," cukup la dulu 10 soalan. Saya tanya ja walaupun saya tahu mereka tak akan jawab (Insya Allah, selepas ini saya akan tulis mengenai "Conduct unbecoming - bercakap bohong").

tulang besi

Dilema dalam hala tuju PAS

Pandangan ke 3 Dr Aziz Bari tentang PAS. Di Malaysia jarang sangat cendiakiawan khasnya orang biasa atau kuat undang-undang memberi pandangan pada parti pembangkang khasnya PAS atau parti islam. Minat yang ditunjukkan oleh Dr Aziz Bari adalah suatu minat yang cukup mendalam dan amat bermakna.

Justeru komen pandangan Dr Aziz Bari hendaklah para penjawat dan pendokong PAS tidak melatah dan terlatah dengan cadangan, sangahan, kritikan tajam kerana itu adalah soal pengamatan beliau tentang PAS.

Sebaliknya para penjawat PAS khasnya pimpinan tertinggi perlu terbuka menerima dengan seada-adanya. Dan patut berterima kasih, sebagai cerminan tentang PAS. Dan banyak benda dan perkara yang PAS wajar ambil iktibar, pengajarannya.




Walaupun Jawatankuasa Pas Pusat malam tadi bersetuju mengadakan satu seminar politik pada 7 November ini dan bukannya muktamar khas bagi membincangkan kedudukan "dua tiga kerat pemimpin tertingginya yang bermasalah", namun isu sebenar tentang puak ini telah dapat disampaikan kepada anggota parti itu, kata beberapa pemerhati politik.

Prof Dr Abdul Aziz Bari daripada Universiti Islam Antarabangsa Malaysia berkata keputusan mesyuarat jawatankuasa itu malam tadi tidak penting berbanding kejayaan Mursyidul Am Pas Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dalam menyampaikan mesejnya mengenai pemimpin-pemimpin yang bermasalah itu yang hasilnya akan dilihat pada masa hadapan.

"Beliau telah membuka mata bahawa memang ada masalah dalam kalangan pemimpin parti itu dan harus disingkirkan. Mungkin tidak berlaku sekarang kerana mustahil pemimpin yang berkenaan akan meletak jawatan.

"Tetapi mesej ini akan diingati oleh perwakilan pada pemilihan parti akan datang," kata Abdul Aziz, pensyarah undang-undang Universiti Islam Antarabangsa Malaysia.

Nik Abdul Aziz sebelum ini telah meminta parti itu mengadakan mesyuarat agung luar biasa bagi membolehkan perwakilan membuat keputusan mengenai kedudukan beberapa pemimpin Pas yang disifatkan sebagai bermasalah termasuk mereka yang pro-Umno.

Antara pemimpin yang dinamakan ialah Presiden Pas Datuk Seri Abdul Hadi Awang, Timbalan Presiden Nasharuddin Mat Isa, Setiausaha Agung Datuk Mustafa Ali dan Pesuruhjaya Pas Selangor Datuk Dr Hasan Ali.

Merujuk kepada saranan Hasan mengharamkan penjualan alkohol di kawasan majoriti Islam di Selangor, Abdul Aziz berpendapat bahawa Nik Abdul Aziz sedar tuntutan sedemikian telah menyebabkan Pas kehilangan sokongan bukan Melayu.

"Beliau tahu Pas berdepan dengan risiko kehilangan undi bukan Melayu jika mereka berterusan dengan cara sekarang, dan sebab itulah beliau bersuara agar orang bukan Melayu kembali yakin kepada Pas," katanya.

Abdul Aziz menolak kemungkinan bahawa tindakan Mursyidul Am itu akan menyebabkan Pas berpecah.

"Sejarah menunjukkan Pas tidak pernah berpecah sekalipun ada konflik. Ini cuma ribut dalam cawan, dan mereka akan terus bersama sehinggalah penyelesaian sebenar tercapai," katanya.

Seorang lagi pemerhati politik yang tidak mahu namanya disiarkan berkata kepimpinan Pas kini dibelenggu beberapa isu yang sukar dirungkai.

"Pada saya masalah ini berakar umbi dengan percanggahan pendapat antara golongan ulama konservatif dan ulama yang agak liberal.

Sekarang mereka bekerjasama dengan dua parti yang memang jelas liberal dan sudah pasti mempunyai kehendak yang berbeza.

"Mereka mempunyai satu persamaan iaitu mahu menguasai kerajaan pusat, tetapi daripada segi ideologi, bezanya macam langit dan bumi. Pas masih mahu menegakkan negara Islam tetapi apakah ini yang juga dikehendaki DAP dan PKR (rakan Pas dalam pakatan pembangkang)?" kata pemerhati itu.

Merujuk kepada isu alkohol di Selangor, pemerhati itu berkata Abdul Hadi tidak mampu menggunakan kuasanya bagi melaksanakan keputusan Majlis Syura agar Hasan dinasihat kerana tindakan sedemikian membawa mesej Pas merestui penjualan alkohol di kawasan majoriti orang Islam.

"Malah kalau kita teliti betul-betul, dulu pun semasa isu (anggota exco Selangor daripada PKR) Elizabeth Wong, Pas secara keseluruhan memisahkan diri mereka daripada isu itu kerana pada hakikatnya Pas masih berpegang kepada ideologi parti iaitu menegakkan ajaran Islam, dan tindakan Elizabeth (yang didakwa berkesedudukan dengan lelaki Islam), sekalipun beliau bukan Islam, adalah isu moral yang tidak patut disokong oleh Pas," katanya.

Berasaskan hujah itu, beliau melihat keputusan mesyuarat jawatankuasa pusat malam tadi untuk menyiasat Pas Selangor, adalah sekadar untuk memuaskan hati sesetengah pihak. "Mereka mungkin siasat tapi apakah keputusannya? Beranikah mereka menyingkirkan Dr Hasan Ali? Saya berpandangan isu ini juga lama-kelamaan akan didiamkan begitu saja," kata pemerhati itu.

Kesimpulannya, kata beliau, konflik kepimpinan Pas akan berterusan tetapi parti itu mempunyai formula yang menyatukan mereka sekalipun berkrisis.

"Pada saya perkara ini mungkin berfaktorkan kepada asas penubuhan parti iaitu agama Islam dan para pemimpinnya tetap berpegang kepada asas itu setidak-tidaknya untuk dipamer kepada umum sekalipun di dalam mereka berantakan," kata beliau.

Bagi seorang lagi penganalisis politik, Asri Salleh, tindakan Nik Abdul Aziz menggoncang bahtera Pas mungkin berpunca daripada peningkatan sokongan rakyat terhadap Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.

"Saya melihat ada dua tekanan yang dihadapi oleh Pas sekarang akibat daripada peningkatan sokongan terhadap Najib ini, iaitu ada puak yang mahu Pas bekerjasama dengan Umno sekarang, dan ada puak yang mahu Pas kekal dengan pakatan pembangkang sehingga pilihan raya umum ke-13.

"Pihak yang pertama ini bimbang jika mereka tidak bekerjasama dengan Umno sekarang mereka akan terlepas peluang kerana jika dilihat keadaan sekarang Umno dan Barisan Nasional mungkin menang besar pada PRU 13 nanti.

"Tetapi pihak yang lagi satu pula mahu kekal dengan pakatan sekarang, dan saya melihat Nik Abdul Aziz sebagai seorang tokoh ulama, sudah pasti mahu berpegang kepada janji beliau untuk setia dengan pakatan pembangkang," kata Asri, pensyarah di Fakulti Sains Pentadbiran dan Pengajian Polisi, Universiti Teknologi Mara, kampus Dungun, Terengganu.

Beliau tidak menolak kemungkinan Nik Abdul Aziz diasak oleh kumpulan ulama profesional yang dikaitkan dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim kerana bimbang Pas akan meninggalkan pakatan.

"Pada saya Pas sekarang berada di persimpangan dan mereka seharusnya mengambil langkah konkrit sama ada benarbenar komited dengan pakatan ataupun bekerjasama dengan Umno," kata beliau.

Pandangan pemerhati-pemerhati politik ini serta cakap-cakap politik sebenarnya merumuskan Pas kini berada di persimpangan dan tidak mampu membuat keputusan kerana tersepit antara ikon mereka iaitu Nik Abdul Aziz dan juga hala tuju parti.

Mereka tidak mungkin menyingkirkan Mursyidul Am itu dan pada masa yang sama mereka juga perlu menentukan sama ada mahu kekal dengan pakatan yang bebeza ideologi atau menurut arus politik semasa dan bekerjasama dengan Umno. BERNAMA

Badrul didakwa bermasalah sejak Mac 2008

Angkatan Muda Keadilan (AMK) Klang hari ini mendedahkan 'perwatakan' sebenar Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Pelabuhan Klang, Badrul Hisham Abdullah yang mengumumkan keluar dari PKR semalam dan menjadi Adun bebas.

Ketua AMK, Cabang Klang, Irwan Ismail dalam satu kenyataan memberitahu alasan perletakan jawatan yang diberikan Badrul itu sebagai menutup pekongnya yang sebelum ini terpalit dengan pelbagai masalah.

"Beliau harus sedar bahawa, kegagalan kepimpinan dan sikapnya sendirilah yg menjadi sebab utama punca masalah di Dun Pelabuhan Klang dan sangat tidak wajar serta matang, menyalahkan pihak lain khususnya YAB MB Selangor, Datuk Seri Anwar Ibrahim, Datuk Seri Dr Wan Azizah dan Setiausaha Sulit YAB Menteri Besar Selangor," kenyataannya dipetik.

Badrul tegasnya tidak menjalankan tanggungjawab dan amanah sebagai wakil rakyat di Dun Pelabuhan Klang sejak menang Pilihan Raya Umum, Mac 2008 lagi.

Beliau didakwa jarang turun padang dan tidak mesra rakyat selain menghabiskan peruntukan yang deberi kerajaan negeri Selangor dari 2008 hingga pertengahan 2009 secara meragukan.

Tegasnya lagi, tiada program yang dibuat Badrul untuk menyalurkan sumbangan kepada rakyat di kawasannya.

"Beliau tidak turun padang dan kurang mesra dgn rakyat, peruntukan beliau utk tahun 2008 sehingga pertengahan 2009 dihabiskan secara meragukan, dengan tiada program & sumbangan kepada mereka yg layak menerimanya," katanya lagi.

Selain itu, beliau juga didakwa tidak memberi kerjasama yang baik kepada kerajaan negeri bahkan sering tidak hadir program rasmi kerajaan negeri yan diadakan di kawasannya sendiri.

Sifat Badrul yang eksklusif juga didakwa menyebabkan bukan sahaja beliau terlalu sukar duhubungi dan dutemui rakyat, bahkan oleh pucuk pimpinan PKR sendiri.

AMK Cabang Klang ketanya telah berusaha membantu beliau dalam urusan pentadbiran Dun Klang selain memaklumkan program-program terkini parti, namun usaha menghubungi Badrul tetap gagal.

Sehubungan itu AMK katanya menyeru agar seluruh rakyat di Pelabuhan Klang bertenang dan tidak terpedaya dengan putar belit Badrul.

Mereka juga akan terus menjalankan program biarpun tanpa kehadiran Badrul demi memastikan hak dan kepentingan rakyat khususnya di Pelabuhan Klang terus dibela.

Badrul Hisham pada satu sidang media semalam mengumumkan keluar dari PKR dan mengisytiharkan diri beliau sebagai Adun bebas yang 'mesra BN'.

Beliau memberi alasan kes liwat membabitkan ketua umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim adalah antara sebab beliau berbuat demikian.

Tiga lagi turut didakwa beliau sebagai punca adalah presiden PKR, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail, Menteri besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim dan setiausaha politiknya kepada Khalid, Nik Nazmi Nik Ahmad.

AMK Klang juga bagaimanapun yakin tindakan Badrul itu akibat telah 'dipengaruhi' oleh 'orang ezam'

Ia kerana Badrul dilihat banyak dipandu bekas setiausaha PKR Selangor, Nizam Rosli sewaktu menjawab soalan para wartawan.

Nizam juga dikenali sebagai rakan karib bekas ketua Pemuda PKR, Ezam Mohd Noor meninggal PKR dan menyertai Umno selepas tidak sehaluan lagi dengan Anwar.

Gantung Polis Dahulu





Bukan apa lagi. Musuh utama bagi Malaysia sekarang adalah polis. Mereka adalah orang yang terlebih dahulu diturunkan sebelum kita menurunan satu lagi regim yang dinamakan Barisan Nasional. Rakyat Malaysia harus mengisytiharkan peperangan mereka kepada Polis.

Marilah kita melihat kembali ke sejarah. Bagaimanakah USSR dapat mengekalkan kuasa mereka. Bagaimanakah Shah dari Iran dapat mengekalkan kuasa mereka. Bagaimanakah Saddam dapat mengekalkan kuasa mereka. Bagaimanakah Sukarno dan Suharto dapat mengekalkan kuasa mereka. Bagaimana regim ini dapat mengekalkan kuasa mereka dalam sejarah 5,000 tahun yang lepas, ya, anda akan menemui satu persamaan diantara mereka. Persamaan itu adalah bagaimana polis untuk menolong regim itu untuk mengekalkan kuasa mereka, sama ada ia sah dari segi undang-undang atau sebaliknya.

Inilah situasi yang berlaku di Malaysia hari ini.

Kemudian kita lihat bagaimana regim ini dijatuhkan. Hanya ketika pihak polis menukar laluan sokongan mereka ataupun berlaku adil, barulah regim ini akan dijatuhkan. Iaitu apabila pakatan yang haram diantara polis dan regim berkecai barulah regim dapat dijatuhkan. Tiada apa cara lagi, sejarah telah membuktikannya. Regim tidak akan jatuh kecuali sokongan polis terhadap mereka retak. Jadi untuk menjatuhkan regim, polis harus diubah terlebih dahulu.

Perkara yang berlaku di Dewan Undangan Perak semalam merupakan jejak terakhir polis. Tindakan ganas polis terhadap Pakatan Rakyat merupakan paku terakhir untuk sebuah keranda.

Saya bukannya tidak tahu sehingga mana keganasan yang dilakukan oleh polis. Saya telah menjadi "tetamu" mereka lebih daripada sekali dan anak saya sering dipukul di Penjara Sungai Buloh di tangan polis. Setelah beberapa insiden "pembunuhan kedaulatan undang-undang" di Malaysia, sekiranya anda masih sangsi bahawa polis tidak bertindak diluar undang-undang, saya tidak tahu apa contoh yang lagi untuk anda.

Najib Tun Razak yang boleh dipenjarakan kini menjadi Perdana Menteri Malaysia kerana konspirasi penutupan cerita di sebalik pembunuhan Altantuya Shaariibuu oleh polis. Siapa lagi sekiranya bukan IGP sendiri, Musa Hassan untuk menutup kes ini. Hal ini telah diceritakan kepada saya secara peribadi oleh Konsul Kehormat Mongolia ke Malaysia, Datuk Syed Alhabshi Rahman. Dia memberitahu saya bahawa dia telah memberikan Musa Hassan segala bukti tetapi bukti itu telah dikuburkan dan tidak dibenarkan untuk muncul dalam perbicaraan pembunuhan di mahkamah.

Biarlah saya membuat penjelasan disini. Faktor Perdana Menteri Najib tidak dipenjarakan kerana Musa Hassan dan polis Malaysia. Selain itu, Musa Hassan juga menganas terhadap pembangkang. Dan apa yang berlaku di Perak dapa meyakinkan lagi sekiranya anda masih tidak percaya dengan situasi sebenar yang berlaku.

Musa Hassan harus dihantar ke penjara. Dia tahu dia akan dihantar ke penjara sekiranya Barisan Nasional ditempatkan dalam situasi yang paling sukar iaitu menjadi pembangkang dan Pakatan Rakyat mengambil alih kerajaan. Jadi Musa Hassan akan memastikan Pakatan Rakyat tidak akan menggantikan Barisan Nasional sebagai kerajaan. Dan dia akan melakukan apa pun untuk memastikan perkara ini tidak terjadi.

Ada orang yang cuba mengatakan saya melarikan diri untuk "mengelakkan" hukuman saya kerana mengaitkan Najib dan Rosmah dalam kes pembunuhan Altantuya. Itu yang mereka mahu anda percaya. Ia langsung tiada kena mengena dengan kesalahan yang didakwa dalam perbicaraan saya mengenai hasutan. Aku telah melarikan diri kerana aku tahu mereka akan menahan saya di bawah Internal Security Act (ISA) tanpa sebarang perbicaraan untuk menghentikan saya untuk mendapatkan bukti yang lebih lanjut tentang cara polis menutup fakta-fakta di sebalik pembunuhan Altantuya.

Namun fakta ini tidak akan disemubuyikan lagi. Sebelum sambutan Natal tahun ini akan wujud fakta-fakta tersebut. Malaysia akan diberitahu kebenaran yang berlaku di sebalik pembunuhan Altantuya. Malaysia akan dapat melihat diri sendiri bukti-bukti bagaimana Musa Hassan dan polis Malaysia memastikan bahawa Najib akan menjadi Perdana Menteri daripada dipenjarakan dengan konspirasi menutup kebenaran di sebalik pembunuhan itu.

Sudah terlambat bagi mereka untuk menghentikan saya sekarang. Bahkan sekiranya saya masih menghilangkan diri sendiri, ia tidak akan menghalang fakta daripada daripada dikemukakan. Setelah lapan bulan saya melarikan diri, saya tidak menghabiskannya dengan sia-sai. Fakta-fakta telah dikumpul. Saya telah mengumpulkan semua fakta yang berkaitan untuk dipersembahkan kepada Rakyat Malaysia. Dan, apabila ia dipersembahkan kepada Rakyat Malaysia, semua orang akan melihat bagaimana peranan Musa Hassan dan polis untuk menutup kes pembunuhan Altantuya untuk menyelamatkan orang-orang dalam pembunuhan itu daripada dihantar ke penjara.

Baru-baru ini, Tun Dr Mahathir Mohamad menyesalkan bahawa Malaysia telah berubah menjadi negara polis. Mahathir, pernah menjadi Perdana Menteri Malaysia selama 22 tahun, marah kerana polis di negara ini dan membantu rejim haram yang dianggap oleh Mahathir untuk menjalankan tugas. Ini adalah pandangan Mahathir. Dan ini menjadi pandangan saya juga. Dan saya menolong Mahathir dalam perkara ini. Saya akan membantu Mahathir untuk membuktikan apa yang dia katakannya itu benar. Mahathir harus membuktikan juga bahawa apa yang dia katakan adalah benar iaitu Malaysia adalah negara polis dan polis membantu regim haram untuk mentadbir negara.

Tidak mengapa sekiranya Najib dan kumpulannya masuk penjara atau tidak. Yang saya prihatin ialah Musa Hassan akan menjadi orang yang pertama untuk dihantar ke penjara. Beliau harus dihantar ke penjara kerana beliau merupakan Ketua dalam kerja menutup kes pembunuhan Altantuya. Kemudian yang lain boleh dimasukkan penjara.

Polis di Malaysia merupakan sekumpulan gangster berseragam. Mereka sebenarnya lebih teruk daripada gangster. Bahkan gangster memiliki etika. Jika anda pernah bercampur dengan mereka, anda akan tahu apa yang saya maksudkan. Gangster yang berseragam tidak mempunyai etika sama sekali. Lebih teruk lagi, gangster berseragam ini sembahyang lima kali sehari dan menghala ke Mekah dan membayangkan diri mereka sebagai umat pilihan Allah yang telah dijanjikan sebuah tempat di Syurga , walaupun mereka tidak peduli apa pun dosa dan kejahatan yang mereka telah lakukan.

Saya telah dipenjara dulu. Penjara adalah satu tempat untuk mengumpul pelbagai jenis orang dan sampah masyarakat. Tapi banyak kali mereka yang disebut sebagai sampah masyarakat telah terbukti mereka adalah lebih baik daripada gangster yang berseragam. Saya telah, pada kenyataannya, telah diberikan perlindungan 24 jam oleh orang-orang yang akan anda anggap sebagai sampah masyarakat. Mereka berdiri di luar sel sementara saya tidur didalam demi memastikan bahawa tiada sebarang ancaman datang kepada saya supaya saya boleh hidup untuk meneruskan perjuangan untuk Malaysia.

Ya, apa yang ironi. Orang yang dianggap sampah masyarakat oleh kita telah menjadi penyelamat kepada saya ketika saya berada dalam penjara daripada orang-orang berseragam. Inilah pengajaran saya ketika dalam penjara. Ini telah membuat saya lebih mempercayai mereka sekiranya saya berada di tangan gangster, perampok dan penculik berbanding berada di tangan orang-orang berseragam.

Bukan apa lagi. Musuh utama bagi Malaysia sekarang adalah polis. Mereka adalah orang yang terlebih dahulu diubah sebelum kita dapat menurunkan satu regim yang dinamakan Barisan Nasional. Rakyat Malaysia harus mengubah Polis. Musa Hassan harus menjadi orang yang pertama. Sekiranya kita memisahkan kepala dari lehernya maka regim akan runtuh. Dan hanya selepas itu orang-orang di balik pelbagai pembunuhan dapat dibawa ke mahkamah.

Post Asal: di sini Lihatlah keganasan polis berikut :


Dr Asri Nak Menyertai PAS...????


Salam Sejahtera...

Sebelum ini aku cuma membaca dari blog Dr Asri sendiri Minda Tajdid, beliau menceritakan mengenai Ketua Dewan Ulamak PAS pi ziarah dia, siap pelawa dia masuk PAS. Tetapi beliau menolaknya..

Apa yang aku ketahui Dr Asri mula popular dalam tahun 95-96 kalau tak silap bila dia berdebat dengan Astora Jabat.

Kemudian dalam Mstar pula mengatakan dengan jelas DR Asri akan menyertai politik. Ceritanya DI SINI. Orang yang berilmu tinggi semacam Dr Asri bagi aku memang sepatutnya duduk dalam PAS, itulah yang sebaiknya, dalam Islam tak ada yang tak berpihak atau berkecuali dalam sesuatu, kalau ia berkecuali ini beerti ia masih kurang waras, kerana tak dapat mengenali yang mana satu haq atau yang batil..

Kalau ikut dari saranan Dr Mahathir seperti yang diceritakan dalam Mstar tu, memanglah Mahathir tak bersetuju kalau Dr Asri nak masuk politik, tak kan orang yang berilmu macam beliau nak masuk UMNO, mana nak taruk muka..... tak taulah kut-kut Najib offer jadi TPM, mungkin ia boleh terima kut... Kalau Dr Asri masuk PAS samalah zaman tahun 82 dulu bila Dato Asri jemput Anwar masuk PAS, sebelum terlepas Mahathir dah cilok dulu, maka sekarang ni Mahathir dah risau, umat Melayu dah dapat mengenali PAS, bahkan Cina dan India pun sama-sama turut mengenalinya, kalau DR Asri menyertai memang UMNo akan terjejas teruk lagi dari pandangan umat melayu.
Sama-samalah kita berdoa agar Allah membukakan hati beliau untuk menyertai PAS, moga-moga dengan kemasukannya dapat merungkai apa yang berlaku sekarang ini..Ahlan Wah Sahlan.

Mampos UMNO ... Ameen

manjung mari

30 October 2009

KEJATUHAN KERANA RAMAI PENGAMPU



KEJATUHAN KERANA RAMAI PENGAMPU

Sejarah telah memperlihatkan kejatuhan kerajaan Abbasiyyah pimpinan Khalifah Al-Muktasim Billah. Kejatuhannya bermula, apabila wujud pengampu khalifah yang bernama Umayidduddin, juga kebodohan khalifah Al-Muktasim Billah dalam mengurus kepincangan politik dalam negara.

Waima panglima Perang Kerajaan Abbasiyyah, Rukunuddin telah beberapa kali menasihatkan kepada Khalifah Al-Muktasim Billah, agar tidak mempercayai Umayiduddin yang merupakan pembantu Khalifah, ternyata Khalifah tidak mempercayainya. Alasan yang sering dikemukakan adalah ”bukti”, walhal sebagai khalifah yang bijak, selayaknya dia sendiri menghantar ”mata gelap” untuk memastikan dakwaan Rukunuddin tersebut.

Sebagai orang yang bijak dalam strategi perang, Rukunuddin sendiri telah melihat banyak qarinah yang memperlihatkan bahawa Umayiduddin ini terlibat dalam konspirasi bersama Hulagu Khan dalam usaha hendak menjatuhkan kota Baghdad yang merupakan ibu Kota pemerintahan Islam Dinasti Abbasiyyah.

Pun begitu, kehadiran Umayidduddin yang sering mengekori dan mengampu Khalifah Al-Muktasim Billah, segala qarinah-qarinah yang disampaikan oleh Rukunuddin tidak dilayan oleh Khalifah.

Dalam keadaan sedemikian berlanjutan, menyebabkan keadaan kota Baghdad sebagai gamat dan kelam kabut. Akhirnya, apabila kegamatan sudah terlalu teruk, baru Khalifah sedar betapa kehadiran Umayiduddin yang sering mengampu Khalifah, bukanlah seorang yang ikhlas, sebaliknya dia antara orang yang bertindak untuk menjatuhkan kerajaan Abbasiyyah, ekoran tawaran yang diberi dengan menjadi Perdana Menteri setelah kejatuhan Kerajaan Abbasiyyah.

HITLER KALAH KERANA PENGAMPU

Jika kita menyelongkar buku sejarah-sejarah lama, kita akan dapati, bukan sekadar Khalifah Al-Muktasim Billah sahaja jatuh kerana pengampu, tetapi ramai penguasa yang lain, jatuh kerana pengampu.

Hitler yang dikenali sebagai tokoh yang hebat. Beliau berjaya membina kekuatan Jerman sehingga menyebabkan lawan-lawannya jatuh, tidak mampu berhadapan dengan kehebatan ketenteraan yang dipimpin oleh Hitler.

Walaupun Hitler hebat dalam menyusun strategi peperangan dalam menghadapi musuh, tetapi disebabkan beliau dikelilingi oleh pengampu-pengampu, menyebabkan Jerman tersembam ke tangan musuh. Ia berpunca, apabila pihak musuh sedang hebat menyerang jerman, tetapi para pengampu sering memaklumkan kepadanya tentang kebaikan dan kekuatan sahaja, menyebabkan akhirnya tentera pimpinan Hitler jatuh tersembam menyembah bumi.

PEMIMPIN PERLU BIJAK

Jika merujuk kepada kitab-kitab fiqh yang berbicara tentang pemerintah, sudah pasti akan ketemui syarat-syarat kelayakkan sebagai khalifah, atau pemimpin. Antara syarat yang termaktub adalah, seseorang pemimpin tersebut hendaklah orang mempunyai kehebatan berijtihad, disamping amat pandai dalam berfirasat.

Tidak dinafikan, syarat pandai berfirasat bukan syarat utama, tetapi dalam era perlumbaan dalam melawan musuh, kehebatan firasat adalah amat perlu. Tanpanya, sudah pasti sesuatu kerajaan akan menjadi mundur, seterusnya tidak mustahil akan dikuasai oleh musuh dengan cara yang senang.

Kepentingan ini amat perlu, terutama dalam negara yang mengamalkan sistem demokrasi berpilihanraya. ini kerana, sistem ini akan memperlihatkan betapa sesuatu pemerintahan itu boleh jatuh pada bila-bila masa, bahkan pihak pembangkang, bila-bila masa pun boleh membina kerajaan.

Sebagai pemimpin dalam mana-mana parti; dalam sesuatu kerajaan yang mengamalkan sistem demokrasi berpilihanraya, kebijaksanaan dan mempunyai firasat yang tinggi dalam mengawal suasana politik amat perlu. Ia bertujuan, segala kemenangan akan sentiasa berbelah pihak kita.

Lihatlah Ustaz Fadzil Noor yang mempunyai kehebatan ini. Waima Anwar Ibrahim ketika itu adalah Timbalan Perdana Menteri, seterusnya Timbalan presiden UMNO, Ustaz Fadzil Noor amat bijak bermain isu dan berfirasat dalam meramalkan keadaan politik di masa akan datang, dengan tidak melawan bekas Timbalan perdana Menteri itu, sebaliknya mengadakan kerjasama politik setelah kejatuhan dan pengaiban yang dilakukan oleh Mahathir terhadap beliau. Kebijaksanaan itu amat nyata kelihatan kejayaannya, apabila PAS berjaya merampas terengganu dari tangan UMNO/BN, juga berjaya mengekalkan pemerintahan Islam di kelantan.

Kebijaksaan seperti ini amat penting, terutama dalam mengaut keuntungan politik, disamping mendapat ruangan yang amat luas, dalam menyampaikan mesej islam kepada rakyat dalam sistem berparti, berpilihanraya dalam demokrasi.

Apabila wujud pemimpin yang bijak berfirasat seperti ini, tidak hairan kewujudan para pengampu tidak pernah melahirkan kelemahan pada parti. Ekoran itu, kemajuan demi kemajuan dapat dilihat, seterusnya sokongan rakyat semakin bertambah, dan kefahaman rakyat terhadap islam semakin hari semakin terserlah.

Kehebatan ustaz Fadzil Noor ini, agak susah hendak diketemui di zaman kini. Menyebabkan sehingga kini, kita masih menunggu pemimpin sebijak ustaz Fadzil Noor .. diharap PAS tidak dibenci rakyat selepas ketiadaan Ustaz Fadzil Noor.

Sekian

p/s : Dalam pertemuan Nasa, Hasan Ali dan Roslan SMS dengan blogger-blogger, termasuk Blogger UMNO, Mahaguru58 berkata, ”Sebenarnya tuan rumah @ Dato Dr Hassan Hj Ali telah meminta supaya kami yang hadir dimalam itu MEMEGANG AMANAHNYA supaya TIDAK MENGHEBAHKAN kepada umum akan isi kandungan beberapa PERKARA SULIT yang beliau terpaksa ceritakan kepada kami akan usaha pihak pihak tertentu DIDALAM PENTADBIRAN KERAJAAN NEGERI untuk mengujudkan beberapa daerah dinegeri Selangor Darul Ehsan dimana ada perancangan yang bertentangan dengan ajaran Ad Deenullah” (sila klik)

PAS Selangor desak adakan siasatan kepada pembocor rahsia parti. (sila Klik). tapi, bagaimana pula kalau yang menjadi pembocor rahsia parti itu adalah PJ PAS Selangor sendiri? lebih parah, bocorkan kepada Blogger UMNO? kalau dengan blogger UMNO pun, ada cerita sulit tentang PAS, bagaimana pula pertemuan sulit dengan Khir Toyo?


Wallahu ’Alam

Al-Bakistani

katak badrul dengan cekadaknya......

Sebab sebenar kenapa ADUN Pelabuhan Kelang sesuai untuk UMNO.


Bagi menutup malu setelah Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim mencadangkan kepada PKR supaya meminta Badrul meletak jawatan kerana didakwa gagal menunjukkan prestasi yang baik.

Badrul mengatakan kononnya kes liwat yang membabitkan ketua umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim adalah antara sebab beliau keluar PKR.

Bila ditanya mengapa beliau menunggu hingga sekarang untuk menimbulkan isu liwat itu, Badrul tidak memberi jawapan secara langsung.

Badrul juga memberikan alasan kononnya kerajaan negeri enggan menyelaraskan dengan beliau pemberian peruntukan tetapi sebaliknya, bertindak membuka pusat perkhidmatan yang berasingan di Pandamaran Indah untuk berurusan dengan pengundi di situ.

Tetapi sebenarnya itu hanyalah alasan-alasan yang telah ditulis untuk memburuk burukkan DSAI dan juga Kerajaan PR Selangor. Ditulis untuk dibaca oleh Badrul.

Inilah antara sebab-sebabnya kenapa Badrul tidak layak berada didalam Kerajaan PR Selangor yang telah diberikan oleh AMK Kelang...

1 ~ Badrul telah tidak menjalankan tanggungjawab dan amanah sebagai wakil rakyat di Dun Pelabuhan Klang sejak menang Pilihan Raya Umum, Mac 2008 lagi.

2 ~ Beliau jarang turun padang dan tidak mesra rakyat selain menghabiskan peruntukan yang diberi kerajaan negeri Selangor dari 2008 hingga pertengahan 2009 secara meragukan.

3 ~ Tiada program yang dibuat Badrul untuk menyalurkan sumbangan kepada rakyat di kawasannya.

4 ~ Beliau juga didakwa tidak memberi kerjasama yang baik kepada kerajaan negeri bahkan sering tidak hadir program rasmi kerajaan negeri yan diadakan di kawasannya sendiri.

5 ~ Sifat Badrul sendiri yang eksklusif juga didakwa menyebabkan bukan sahaja beliau terlalu sukar duhubungi dan ditemui rakyat, bahkan oleh pucuk pimpinan PKR sendiri.

Takkan PKR/PR nak simpan lagi kot pemimpin macam ni..

Sumber berita HarakahDaily

RM 3 trillion tu yang nampak mata kasar beb....

UMNO/BN melarikan RM3 Trillion saja...

Isu membolot wang rakyat dan perbendaharaan negara antara satu hingga tiga trillion ringgit oleh pemimpin-pemimpin Umno dan Barisan Nasional sejak lebih dua dekad lalu dijangka menjadi topik perbahasan pada sesi persidangan Dewan Rakyat yang bermula 19 Oktobe lalu.

Suara keadilan difahamkan pendedahan oleh pemimpin Pakatan Rakyat di Parlimen akan “menggegarkan” seluruh rakyat Malaysia dengan penyelewengan yang jauh lebih serius bebanding skandal PKFZ.

Menurut sumber-sumber, pemimpin Umno dan BN tertentu telah mengumpulkan kekayaan melalui pelbagai tipu helah dan cara yang haram untuk memperkayakan diri, keluarga serta jaringan kroni masing-masing dan memindahkan wang itu ke luar negara.

Sejumlah besar dana itu disimpan di sebuah bank milik Zionis di Singapura.

Dana haram itu diperolehi secara licik engan membolot kontark-kontrak besar kerajaan yang nilainya sengaja ditambah berlipat ganda dan ditawarkan menerusi sistem tender yang tidak telus.

Kroni-kroni turut di anugerah projek penswastaaan yang dibiayai dengan suntikan modal awal daripada kerajaan sebelum diserahkan kembali kepada kerajaan setelah syarikat-syarikat itu “diperah secukupnya”.

Antara syarikat yang disasarkan pengendali sisitem transit aliran ringan, MAS, dan Indah Water.

Modus operandi juga melibatkan khidmat-khidmat syarikat tempatan dan luar pesisiran pantai yang dimanfaatkan untuk tujuan penyaluran wang ke luar negara atas alasan aktiviti perdagangan dan perniagaan.

Wang haram yang terkumpul kemudiannya disimpan di akaun luar negara seperti Switzerland dan Singapura.

Selain akaun simpanan tetap wang tersebut juga disembunyikan dalam pelbagai bentuk termasuk bon dan jaminan kertas kerajaan, ketulan emas dan logam berharga, hartanah dan pelaburan strategic dalam sector perbankan dan ekonomi negara asing.

Difahamkan Switzerland menjadi pilihan utama menyorokkan wang rakyat yang dibolot oleh kroni Umno-BN.

Disebabkan tahap keselamatan maklumat bank yang begitu ketat, negara itu menjadi tumpuan kebanyakan dictator dan pemimpin korup negara Asia, Eropah dan Afrika bagi melindungi kekayaan negara yang diambil dari khazanah negara mereka.

Semasa pilihan raya umum ke 10 pada 1999, blok pembangkang ketika itu, Barisan Alternatif, telah mendedahkan dalam sebuah laman web reformasi yang popular puluhan akaun bank di Switzerland yang dimiliki oleh anggota cabinet termasuk Dr Mahathir dan isteri beliau.

Maklumat mengenai identiti bank dan butiran pemilik akaun serta jumlah yang disimpan dalam setiap akaun dalam bank berkenaan dijangka didedahkan pada sesi Parlimen kali ini.

Beberapa anggota cabinet Najib Razak dan bekas menteri dipercayai terbabit dalam menyorok simpanan mereka dalam akaun-akaun luar negara.



Suara KeAdilan

Hassan Ali yang troublemaker........bukan PAS

Masalah hubungan antara parti gabungan dalam Pakatan Rakyat di Selangor berpunca daripada Pesuruhjaya PAS Datuk Dr Hassan Ali dan bukannya pemimpin lain dalam parti itu, kata seorang ahli parlimen DAP.

"Masalahnya dengan Dr Hassan sahaja. Dengan wakil rakyat yang lain tidak ada masalah. Macam wakil rakyat PAS Dr Shafie Abu Bakar (di Bangi) semua ini tidak masalah," kata wakil rakyat Serdang, Teo Nie Ching.

Beliau diminta mengulas keputusan mesyuarat khas PAS kelmarin yang memutuskan untuk mengheret PAS Selangor ke depan jawatankuasa disiplin parti itu ekoran isu-isu yang ditimbulkannnya – antaranya melibatkan kontroversi kawalan alkohol dan kritikannya terhadap siasatan DUN Selangor.

Teo berkata, kontroversi dalam pentadbiran di Selangor yang diakibatkan PAS selama ini berpunca daripada "masalah komunikasi" dalam menyalurkan pandangan masing-masing.

"Masalahnya komunikasi. Dalam parti, terdapat pelbagai pandangan tetapi soalnya bagaimana cara sesuatu pandangan itu hendak disuarakan?

"Dr Hassan yang selalu mengkritik keputusan exco di akhbar sebelum berbincang (dengan DAP dan PKR), itu memang tidak elok," katanya.

Mengalu-alukan campur tangan jawatankuasa pusat PAS semalam, Teo bagaimanapun berkata, masih terlalu awal untuk meramalkan keberkesanan tindakan itu selagi jawatankuasa disiplinnya belum membuat keputusan.

"Saya rasa kita perlu juga tengok apa keputusannya (jawatankuasa disiplin) nanti.

"Perkara ini masih belum tentu, kalau keputusan jawatankuasa disiplin PAS memutuskan Dr Hassan tidak bersalah, bagaimana?" katanya, yang juga timbalan ketua publisiti DAP.

"Bagaimanapun, saya rasa ia sesuatu yang bagus. Saya harapkan campur tangan pihak tertinggi PAS supaya perjalanan parti itu bertambah baik, sekali gus melancarkan hubungan dengan parti-parti lain dalam Pakatan di Selangor."

Ditanya sama ada tindakan mengheret PAS Selangor kepada jawatankuasa disiplin parti itu terlalu lambat, Teo berkata:

"Setidak-tidaknya tindakan diambil. Ia sesuatu yang amat menggalakkan. Lebih baik lambat daripada tidak melakukannya."

Puad dakwa peranan Anwar punca PAS krisis

Sikap Datuk Seri Anwar Ibrahim yang mahu menjadi Perdana Menteri Malaysia segera adalah antara beberapa faktor berlakunya konflik dan kecamuk dalaman serius kepada barisan kepemimpinan PAS sekarang.

Ahli Majlis Tertinggi Umno, Datuk Dr Mohd Puad Zarkashi menyifatkan krisis dalaman PAS yang semakin celaru ini telah memberi ruang kepada Anwar untuk menguasai sesetengah barisan kepemimpinan parti ini.

“Di peringkat awal, ada kemungkinan barisan kepimpinan PAS mahu mengguna dan meyakini Anwar sebagai batu loncatan dan alat bagi mendapatkan kuasa tetapi keadaan berlaku sebaliknya,” katanya ketika diminta mengulas krisis dalaman PAS yang disifatkan semakin serius sekarang.

Beliau yang ditemui di pejabatnya memberitahu, Anwar telah berjaya masuk dan kuasai barisan kepemimpinan PAS hanya untuk matlamat utama beliau mahu menjadi Perdana Menteri Malaysia sahaja.

“Akhirnya PAS yang sudah bermasalah sebelum ini menjadi semakin serius sehingga idealisme mahu memperjuangkan negara Islam sudah terkeluar dari landasannya,” katanya.

Mohd Puad yang juga Timbalan Menteri Pelajaran memberitahu, PAS dan barisan kepemimpinan parti sedang menghadapi gelombang dengan konflik pendekatan politik masakini di Malaysia.

“PAS tertekan sebagai sebuah parti Islam kerana idealisme ini dianggap kekuatan dan sokongan padu dari orang-orang Melayu tetapi pelbagai cabaran dan realiti politik masakini telah menyebabkan berlakunya konflik antara mereka,” katanya.

“Ini ditambah dengan realiti politik masakini yang melibatkan faktor bukan Melayu yang sedikit sebanyak menambahkan lagi gelombang konflik kepemimpinan sekarang,” katanya lagi.

Sehubungan itu, katanya lagi, Datuk Nik Aziz Nik Mat telah mendesak supaya diadakan mesyuarat khas bagi menyelesaikan konflik yang semakin serius ini.

Krisis matlamat perjuangan dan strategi parti telah menjadi masalah utama kepada parti ini selepas pilihan raya umum ke-12 lalu berikutan pelbagai kenyataan berbeza dari kepemimpinan PAS.

Keadaan semakin serius menjelang Muktamar Pemilihan PAS yang lalu apabila wujudnya pertembungan antara ulama dan kumpulan yang dikenali sebagai Erdogan sehingga menimbulkan kekeliruan dan kekecewaan sesetengah ahli.

Pada satu ketika, Mursyidul Am PAS, Nik Aziz dilihat secara terbuka memberi sokongan kepada individu tertentu yang turut dikaitkan antara pemimpin dari kumpulan Erdogan.

Mengulas isu ini, Mohd Puad memberitahu, krisis kepemimpinan PAS sudah berlaku sejak dari dahulu antara kumpulan ulama dan profesional Melayu yang pernah mengikuti pelbagai gerakan termasuk IRC (kini JIM).

“Gelombang konflik ini berterusan sehingga sekarang seperti membabitkan perbalahan kenyataan antara Ahli Parlimen PAS Shah Alam dan Ahli Parlimen PAS Baling yang berkaitan nama Allah."

Sehubungan itu, Mohd Puad mengakui barisan pemimpin Umno lebih ke hadapan dalam menentukan corak kepemimpinan masa hadapan dengan memansuhkan kouta kuasa perwakilan yang disifatkan sebagai satu pengorbanan besar.



penyapu sial

Patutlah pelajar Malaysia makin tak pandai kalau timbalan menteri pelajaran tinggi membuat analisis yang serupa ini. Macam mana pula Anwar yang mengharapkan bantuan PAS suka untuk mengkucar kacirkan PAS supaya dia boleh cepat jadi PM. Lagi melucukan bila diakhiri dengan kenyataan yang UMNO lebih kehadapan dalam kepimpinan dan pengorbanan.

Puad Zarkashi ni dulu penyokong Pas tapi sekarang merupakan orang kuat Umno kerana sikapnya yang mahu menjadi menteri.Dia tahu kebenaran,tetapi oleh kerana kuasa,Dia memilih untuk menyokong kebathilan.Semasa zaman mudanya,Puad Zarkashi adalah penyokong kuat Nakhaie Ahmad,bekas Naib Presiden Pas yang menyertai Umno.Kepada orang2 Pas,kita harus sentiasa beringat,supaya jangan ada lagi di antara kita yang akan mengulangi sejarah Puad Zarkashi yang mengkhianati perjuangan Islam...

Ahli PAS buat laporan salahlaku Timbalan Presiden PAS.

nasa

Timbalan Presiden PAS sendiri terlibat dalam aktiviti subversif untuk memfitnah pimpinan PAS dan juga berkempen untuk Kerajaan Perpaduan.Dan bukti yang diberikan oleh Al Banjari itu sudah tentu cukup untuk memastikan tindakan disiplin dikenakan ke atas Timbalan Presiden PAS.- tulang besi


Timbalan Presiden Juga Mesti Dihadapkan Ke Jawantankuasa Disiplin PAS

Al Banjari telah mengesahkan perkataan-perkataan ini diungkapkan oleh Hasan Ali dan Nasaruddin semasa perjumpaan dalam Gelap dengan blogger2 UMNO. Perkataan2 tersebut adalah jelas satu penghinaan dan fitnah kepada PAS dan juga kepada beberapa orang kepimpinan PAS lebih-lebih lagi dihadapan blogger yang menjadi musuh tradisi PAS.

Perkataan2 yang disahkan oleh AlBanjari adalah:

Laporan beliau adalah:

a. Isu kerajaan Perpaduan antara Pas dan Umno ini sebenarnya telah di
bincangkan oleh seluruh pimpinan atasan Pas. Nik Ajis tiada dalam
perbincangan ini.
b.Seluruh Pimpinan Pas lah yang mencadangkan idea Kerajaan Perpaduan ini.
Di ketuai oleh Haji Hadi sebagai Presiden dan seluruh majlis tertinggi
Pas.
c.Hussam memainkan peranan yang besar dalam membawa agenda Anwar meresap
dalam politik Pas.

http://politikbanjar.blogspot.com/2009/10/bongkar-artikel-gomo-yang-dipertikaikan.html

Dan bukti rakaman sessi itu telah pun diserahkan oleh Al Banjari kepada KEtua JK Disiplin, Tuan Ibrahim Tuan Man pada hari ini mengikut pengakuan Al Banjari sendiri.

http://politikbanjar.blogspot.com/2009/10/isu-pita-rakaman-berakhir.html

Ini bererti Timbalan Presiden PAS sendiri terlibat dalam aktiviti subversif untuk memfitnah pimpinan PAS dan juga berkempen untuk Kerajaan Perpaduan.

Dan bukti yang diberikan oleh Al Banjari itu sudah tentu cukup untuk memastikan tindakan disiplin dikenakan ke atas Timbalan Presiden PAS.

Saya sebagai ahli PAS dengan nombor Ahli 253812 dari Kawasan Lembah Pantai dan dengan Tarikh Daftar pada 09/09/1987 membuat laporan rasmi kepada JK Disiplin PAS Pusat bahawa Timbalan Presiden PAS harus dihadapkan dihadapan prosiding Jawatankuasa Disiplin atas tuduhan:

a. Memfitnah sesama pimpinan PAS
b. Melakukan aktiviti2 subversif yang berlawanan dengan keputusan Muktamar di Ipoh dan Shah Alam
c. Mendedahkan rahsia parti kepada blogger2 UMNO yang jelas musuh kepada PAS
d. Melakukan aktiviti yang merugikan Parti dan menguntungkan UMNO

Wallahualam

Tulang Besi

satu lagi projek kerajaan penyamun barisan najis bini najib ...duit masyuuukkk...kereta buruk jadi mangsa...!!!!

Kos baru untuk kenderaan lama - Hampir dua juta kenderaan lama wajib jalani pemeriksaan Puspakom

Berkuat kuasa 1 Januari 2010, semua kenderaan persendirian berusia 15 tahun atau lebih diwajibkan menjalani pemeriksaan komprehensif tahunan ekoran kajian semula Dasar Automotif Nasional (DAN) yang diumumkan semalam.

Ia mensyaratkan kelulusan daripada Puspakom Sdn. Bhd. sebelum pemilik boleh memperbaharui cukai jalan.

Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Mustapa Mohamed berkata, tindakan tersebut adalah langkah awal pelaksanaan sepenuhnya Dasar Tempoh Jangka Hayat (ELV).

Menurut beliau, pelan ELV akan dirangka oleh Kementerian Pengangkutan.

Apabila dilaksanakan kelak, ia dijangka membabitkan hampir dua juta kenderaan yang berusia lebih 15 tahun.

Mengikut rekod Jabatan Pengangkutan Jalan, jumlah kenderaan persendirian yang berdaftar dan berusia 10 tahun ke atas ialah sebanyak 2.7 juta buah.

"Kita telah berunding dengan pelbagai pihak dalam industri automotif sebelum menguatkuasakan peraturan ini," katanya pada sidang media yang turut dihadiri timbalannya, Datuk Mukhriz Mahathir dan Ketua Setiausaha kementerian itu, Tan Sri Abdul Rahman Mamat semalam.

'Pejabat Ketua Audit Negara patut ditutup saja!'

Minggu lepas, Laporan Ketua Audit Negara menjadi tajuk utama sekali lagi kerana ia mendedahkan lebih banyak kepincangan pentadbiran serta salah urus dana. Apakah tindakan lebih tegas akan diambil terhadap pesalah-pesalah yang terlibat kali ini?Bayangkan RM42,320 digunakan untuk membeli sebuah komputer riba yang sudah ketinggalan zaman. Sebuah kerusi berputar pula berharga di antara RM810 dan RM1,050.


Ya, sekali lagi untuk setahun ini kita tercungap-cungap terkejut melihatkan pemerolehan luar biasa dan kecuaian kewangan perkhidmatan awam kita.

Laporan Ketua Audit Negara 2008 dikemukakan ke Parlimen Isnin lepas, dan sebagaimana dalam tahun-tahun yang lalu, ia menekankan soal salah urus wang rakyat oleh mereka yang diamanahkan menseimbangkan buku kira-kira negara.

Jumlah perbelanjaan yang disebut di atas telah dibuat oleh Kolej Kemahiran Tinggi Mara Balik Pulau, Pulau Pinang, yang turut membelanjakan RM2.08 juta membeli perisian komputer yang dikatakan tidak perlu.

Kelihatannya macam semalam sahaja maktab latihan kerajaan yang lain, iaitu Institut Kemahiran Belia Negara atau IKBN (di bawah pentadbiran Kementerian Belia dan Sukan), ditegur kerana perbelanjaan RM8.39 juta di atas harga pasaran untuk peralatan tertentu - termasuk satu pemutar skru RM224 satu set (empat) yang mana harga pasaran hanya RM40; satu set jack kereta RM5,700 yang kebiasaannya berharga hanya RM50; dan kamera digital RM8,254 yang dijual secara runcit pada RM2,990.

Dan bagaimana dengan RM418,145 bantuan kebajikan yang dikeluarkan kepada 184 individu yang tidak didokumenkan - atau mungkin tidak wujud - di mana 26 telah daripadanya telah disahkan mati? Laporan 2006 juga menunjukkan bahawa ramai di antara mereka yang lain yang telah "mati" turut menerima bantuan kebajikan.

Hal itu didedahkan oleh Ketua Audit Negara Tan Sri Ambrin Buang dan Jabatan Audit Negara (JAN) tahun ini sekali lagi mendedahkan kelemahan-kelemahan dalam sistem awam, yang membenarkan ketidakcekapan dan pelanggaran berlaku.

Lebih buruk, laporan itu menekankan bahawa kementerian dan jabatan persekutuan umumnya belum menunjukkan banyak kemajuan dalam pengurusan kewangan mereka tahun lepas walaupun langkah-langkah telah diambil untuk memperbaiki kelemahan dalam sistem itu.

Bahkan, laporan itu menyatakan banyak jabatan telah berbelanja melebihi belanjawan mereka.

Namun demikian, walaupun terdapat liputan media yang meluas, perbincangan hangat antara orang awam serta tindak balas yang kuat daripada pengkritik kerajaan yang mengikuti laporan bagi salah urus dana-dana yang berlaku tahun lepas, kelemahan itu masih terus berlaku.

Mengapa kes-kes penyalahgunaan wang rakyat, pelaburan-pelaburan kerajaan yang tidak bijak, dan kelewatan dalam projek-projek utama kerajaan masih berlaku?

Dan soalan penting yang perlu dijawab: "Apakah tindakan akan diambil terhadap mereka yang didapati bersalah mengamalkan rasuah seperti yang tercatat dalam laporan itu?"

Ambrin berkali-kali berkata bahawa JAN tidak mempunyai kuasa untuk mengambil tindakan terhadap pesalah-pesalah yang dinyatakan dalam laporan itu.

"JAN tidak mempunyai kuasa untuk mendakwa. Kuasa untuk mengenakan penalti terhadap perbuatan jenayah terletak di tangan mahkamah, manakala kuasa mengenakan surcaj untuk pegawai-pegawai terbabit adalah pada Kementerian Kewangan. Sebarang tindakan disiplin pula adalah tanggungjawab ketua-ketua jabatan," katanya kepada wartawan tahun lepas.

Jika terdapat amalan rasuah yang boleh dibuktikan di mahkamah, mahkamah akan mengenakan penalti yang sesuai, kata beliau, sekali gus menjelaskan bahawa perbuatan rasuah perlu dibuktikan menurut undang-undang, dan ia juga perlu disertakan dengan bukti dan saksi.

Oleh itu, siasatan hanya boleh dibuat oleh pihak berkuasa seperti Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) atau polis.

SPRM memberi jaminan bahawa yang ia akan mengambil tindakan perlu jika ia menemui sebarang kejanggalan dalam laporan AG 2008, yang sedang dikaji untuk menggali unsur-unsur rasuah, salah laku dan penyalahgunaan kuasa dalam pengurusan wang rakyat.

Perdana Menteri Dato' Seri Najib Tun Razak juga cepat mengatakan bahawa tindakan akan diambil terhadap mereka yang didapati bersalah menyalahgunakan wang kerajaan.

Dengan melahirkan rasa kekecewaannya terhadap salah laku dan penyalahgunaan dalam sektor awam, beliau memberi jaminan bahawa "hukuman" akan dikenakan terhadap mereka yang dikenal pasti melakukan jenayah tersebut.

Pada bulan April tahun lepas, Najib, yang pada waktu itu TPM, juga telah berikrar untuk membetulkan kepincangan dalam sistem awam setelah didedahkan oleh Laporan Ketua Audit Negara 2006.

Untuk mengotakan janjinya, beliau mewujudkan indeks prestasi utama (KPIs) dan daerah keputusan utama (KRAs) untuk mengukur prestasi perkhidmatan awam, sebagai sebahagian daripada sistem pentadbiran yang baik.

Sama juga pada 2007, selepas laporan Ketua Audit dibentangkan, Ketua Setiausaha Negara Tan Sri Mohd Sidek Hassan mengumumkan siasatan akan dilakukan ke atas pegawai dan kakitangan kerajaan yang terlibat melakukan rasuah dan salah urus wang rakyat seperti yang terdapat dalam laporan itu.

Beliau memberi jaminan bahawa mereka akan sama ada akan didakwa di mahkamah atau menghadapi tindakan disiplin, dan menambah bahawa kerajaan akan mendedahkan kepada umum hukuman yang dikenakan kepada mereka.

Sidek kemudiannya mengisytiharkan bahawa Jabatan Perkhidmatan Awam juga akan mengeluarkan senarai "turun pangkat dan kena disiplin" setiap suku tahun supaya rakyat tahu tindakan yang telah diambil.

Manakala beberapa langkah yang dijanjikan telah dilaksanakan seperti rangkaian penangkapan yang dillibatkan telah dilaporkan, namun keberkesanan langkah-langkah "pembersihan" nampaknya masih belum kelihatan.

Sehingga hari ini, kurang daripada 20 orang dilaporkan telah ditangkap berhubung penyalahgunaan dan salah laku seperti yang terdapat dalam Laporan Ketua Audit Negara 2006.

Lagu lama yang keluar daripada laporan baru-baru ini menunjukkan bahawa masalah utama yang timbul dulu masih belum diselesaikan.

Tunku Abdul Aziz Ibrahim, bekas presiden Transparency International Malaysia (TI-M), ragu sama ada tindakan akan diambil ke atas pesalah terbabit atau sebaliknya.

"Berdasarkan rekod-rekod lepas, saya meragui apa yang akan dilakukan. Dan tahun depan akan berlaku ulangan perkara serupa. Mereka yang terbabit tidak pernah disiasat. Ini berlaku kerana di sana tidak ada kemahuan politik," kata Tunku Aziz yang juga bekas penasihat khas Setiausaha Agung Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu berhubung penubuhan etika pejabat.

Beliau menekankan bahawa kebanyakan kes yang ditekankan oleh laporan audit adalah serupa dengan kesalahan jenayah kerana ia melibatkan penipuan dan pecah amanah.

"Sejak bertahun-tahun, tiada apa yang telah dibuat dan mengapa pula ia menjadi berlainan sekarang. Ketua juru audit telah menekankan beberapa contoh pentadbiran lemah yang cukup serius, yang tidak sepatutnya diberikan tolak ansur," keluh beliau dan menambah bahawa dalam kebanyakan negara, laporan audit dihadapi dengan cukup serius.

"Di sini laporan Ketua Audit malah tidak dibincang dalam Parlimen atau diberikan perhatian yang wajar," kata beliau.

Bekas pegawai audit Gursharan Singh bersetuju.

"Kekurangan tindakan memberikan nama buruk kepada pihak-pihak yang terlibat, daripada eksekutif (kerajaan) kepada agensi-agensi penguat kuasa serta badan kehakiman. Kebanyakan orang mungkin berfikir bahawa mereka berpakat di antara satu sama lain," kata pesara yang pernah bekerja dengan LAN selama lebih 30 tahun itu.

Setiausaha Agung TI-M, Dr Loi Kheng Min bersetuju bahawa adalah penting bagi penguasa untuk menunjukkan bahawa mereka serius dalam usaha menyelesaikan masalah.

"Mereka perlu menunjukkan bahawa ia bukan hanya cakap kosong. Walaupun kita telah mempunyai agensi-agensi perlu seperti SPRM, namun keutamaan masih bukan di sana dan ramai yang masih tidak berani," kata beliau seraya menekankan bahawa adalah penting buat kerajaan untuk meningkatkan keberkesanan agensi-agensi terbabit.

Dr Loi mencadangkan sebuah jawatankuasa ditubuhkan untuk mengambil tindakan susulan terhadap kes-kes salah laku danpenyalahgunaan yang dilaporkan oleh Ketua Audit.

"Jawatankuasa tersebut boleh menumpukan pada menyemak laporan dan mencadangkan tindakan yang sesuai untuk diambil."

Naib Pengerusi Jawatankuasa Kira-Kira Wang Negara (PAC) Dr Tan Seng Giaw mengatakan PAC adalah sebuah badan yang sesuai untuk meneliti laporan tersebut dan mencadangkan tindakan yang sesuai.

"Bahkan kami akan berjumpa Ketua Audit dan pasukannya pada hari Rabu untuk satu taklimat penuh mengenai laporan itu dan kami kemudian akan membincangkan kandungannya dan mempertimbangkan tindakan yang akan diambil," katanya.

Walaupun kecewa bahawa dalam Laporan Ketua Audit 2008 mendedahkan lebih banyak salah urus wang rakyat, Dr Tan bagaimanapun yakin bahawa sistem itu sebenarnya telah memadai untuk membawa individu-individu terbabit ke muka pengadilan.

Namun beliau menekankan bahawa modus operandi pentadbiran pejabat awam perlu dikaji semula.

Dr Loi turut setuju dan berkata: "Kita perlu mengkaji semula perolehan garis panduan yang sedia ada. Adakah ia telah ketinggalan zaman? Kita juga perlu untuk lebih terbuka dan telus dalam sistem tender kita. Ini mungkin membantu mengurangkan penyalahgunaan kewangan awam."

Gursharan Singh juga berkata bahawa kita memerlukan sistem tender yang lebih terbuka dan telus.

"Di Malaysia, kontrak sebahagian besarnya dianugerahi atas asas pertimbangan. Ia biasanya akan menterjemahkan kualiti yang rendah, perancangan yang buruk dan penyelenggaraan buruk," katanya dan menambah bahawa sistem tender rakyat Malaysia sepatutnya digunakan untuk berdaya saing tetapi ia rosak selepas satu perubahan dasar pentadbiran pada 1982.

Tunku Aziz begitu yakin bahawa kerajaan mesti melakukan sesuatu bagi menunjukkan bahawa mereka tidak bertolak ansur dengan apa yang berlaku - atau jika tidak ia akan menghilangkan keyakinan awam.

"Jika mereka tidak bersungguh-sungguh, rakyat akan hilang keyakinan terhadap mereka. Saya juga bercakap mengenai agensi Kerajaan. Kepimpinan yang teruk dalam pelbagai agensi dan jabatan akan memburukkan lagi keadaan," katanya.

"Jika tidak, tidak ada gunanya mempunyai pejabat Ketua Audit. Ia sepatutnya ditutup."

Memetik contoh Kolej Kemahiran Tinggi Mara di Pulau Pinang, Tunku Aziz berkata institusi itu sepatutnya ditutup kerana salah urus kewangan.

"Ini adalah wang rakyat dan seseorang perlu dipertanggungjawabkan," katanya.


detikdaily

kerajaan UMNO di perbudakkan lagi oleh sister ( syaitan ) in islam

KERAJAAN KALAH LAWAN SISTER IN ISLAM LAGI!


SISTER in ISLAM (SIS) boleh tersenyum gembira kerana peguam mereka, K.Shanmuga berjaya membuat 'persembahan dan penghujahan' yang baik sehingga meyakinkan Hakim Mahkamah Tinggi, berbanding Peguam Kanan Persekutuan, Noor Hishamuddin Ismail. Hakim Mahkamah Tinggi telah memutuskan bahawa Kementerian Dalam Negeri yang diterajui oleh Syed Hamid Albar telah melakukan khilaf kerana mengharamkan buku terbitan SIS yang berjudul 'Muslim Women and the Challenge of Islamic Extremism'.

K.Shanmuga berhujah, perintah 'ultra vires' Seksyen 7 Akta Percetakan dan Penerbitan 1984 yang dibuat oleh KDN untuk mengharamkan buku berkenaan, tidak selari dengan Artikel 10 (1) (a) Perlembagaan Persekutuan berhubung kebebasan bersuara.

Paling menarik apabila kata-kata berikut diperdengarkan oleh K. Shanmuga:
"Pengharaman itu jelas bukan bertujuan untuk menjaga ketenteraman awam, sebaliknya semata-mata untuk mengelak daripada menghadapi kritikan mengenai cara undang-undang Islam dan sistem pentadbiran undang-undang peribadi Islam dilaksanakan di Malaysia dan antarabangsa."

Maka tidak hairanlah bagaimana Kerajaan Malaysia kehilangan Batu Putih kepada Singapura atas faktor peguam apabila melihat VIRUS yang bernama SIS menang dalam sistem perundangan ini. Umum mengetahui apa sebenarnya SIS dan apa yang diperjuangkan oleh kumpulan Islam Liberal ini.


Cucu Tok Wan

Produk kerajaan UMNO-BN.... Belajaq Agama Tak Habis.....sister (syaitan ) in islam tak kata apa...!!!

Duit rasuah bayar zakat - Bekas KSU didakwa guna cek kosong peroleh wang rasuah



ABDUL HANAN diiringi polis ketika hadir di Mahkamah Seksyen Shah Alam semalam.

Salah satu cek kosong yang diterima oleh bekas Ketua Setiausaha Kementerian Sains, Teknologi dan Inovasi (MOSTI) atas 10 tuduhan rasuah di Mahkamah Sesyen di sini semalam adalah untuk membayar zakat pendapatan 2008 sebanyak RM25,000.

Datuk Abdul Hanan Alang Endut, 57, yang kini bertugas di Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) bagaimanapun mengaku tidak bersalah atas kesemua pertuduhan rasuah sebanyak RM59,390.60 yang dibacakan semalam.

Beliau menghadapi 10 pertuduhan pilihan menerima beberapa cek kosong antara 1 hingga 15 Disember tahun lalu daripada pemilik Syarikat Global Goodway (M) Sdn. Bhd., Adam Omar sebagai ganjaran meluluskan permohonan 'Technofund' untuk projek di Pulau Pinang.

Selain membayar zakat, beberapa keping lagi cek kosong yang diterima daripada pemilik syarikat yang sama digunakan untuk membayar kad kredit (RM9,275) dan cukai taksiran bagi tiga harta (RM1,542.60) dan pembaikan rumah (RM15,024).

Beliau turut didakwa menerima sekeping lagi cek kosong berjumlah RM8,000 dan memasukkannya ke dalam akaun Maybank milik isterinya, Norihan Ahmad pada 27 Februari lalu.

Timbalan Pendakwa Raya mewakili Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Anthony Kevin Morais mencadangkan supaya tertuduh diikat jamin sebanyak RM10,000 dengan seorang penjamin.

satu lagi projek perabih duit rakyat kerajaan barisan najis....kali ni nak beli pesawat buruk jenis apa pulak...???

Jimat RM260j tamatkan MiG-29N



KHIDMAT pesawat pejuang MiG-29N untuk pasukan TUDM bakal ditamatkan pada 31 Disember 2010.

Kerajaan dijangka dapat menjimatkan sebanyak RM260 juta setahun hasil daripada penamatan perkhidmatan pesawat pejuang MiG-29N pada 31 Disember tahun hadapan.

Menteri Pertahanan, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi berkata, wang hasil penjimatan itu akan digunakan untuk penyenggaraan pesawat dan sistem-sistem lain yang masih beroperasi dalam Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM).

Katanya, pesawat pejuang itu akan ditamatkan perkhidmatannya atas dasar kesukaran penyenggaraan sesetengah komponen dan sistem pesawat yang telah usang.

"Proses senggaraan pesawat akan melibatkan kos yang tinggi sekali gus merugikan negara untuk jangka panjang.

"Persenjataan pesawat berkenaan telah sampai ke penghujung tempoh hayat di mana proses penyambungan hayat melibatkan kos yang tinggi dan tidak menguntungkan," katanya di Dewan Rakyat di sini semalam.

Ahmad Zahid berkata demikian sebagai menjawab soalan Datuk Abdul Rahman Dahlan (BN-Kota Belud) yang meminta penjelasan mengenai rasional kementerian memberhentikan perkhidmatan jet pejuang MiG-29N buatan Rusia. - Bernama

29 October 2009

mustafa ali besar kepala.......tok guru pun depa ni sanggup perbudakkan...

Dalam PAS Sekarang, Cikgu Pa Lebih Berkuasa Dari Tok Guru


Keputusan yang diumumkan oleh Tuan Guru Presiden malam tadi bukan keputusan yang dipersetujui oleh para AJK PAS Pusat. 75% dari keseluruhan AJK yang hadzir bercakap dan hanya Cikgu Pa serta Abu BAkar Chik sahaja yang menyokong Hasan Ali.
Yang lebih menyedihkan apabila Tok Guru yang membentangkan tulisan beliau dalam blog beliau jelas tidak mahu berganjak dari apa yang dituliskan oleh beliau. Yakni, jelas beliau mahu ketiga2 yang dinamakan dalam blog beliau dibuang.

Sepanjang perbahasan para AJK PAS Pusat telah sanggup berkompromi untuk tidak mengambil jalan EGM. Cumanya, disebabkan bukti yang cukup banyak terhadap Hasan Ali maka permintaan mereka adalah Hasan Ali ditukar dari menjadi Pesuruhjaya PAS Selangor.

Ertinya, bagi mencari jalan tengah untuk menguraikan kekusutan, permintaan yang amat sederhana yakni menukar Pesuruhjaya Selangor. Itu sahaja.

Namun, permintaan MAJORITI AJK PAS PUSAT ditolak begitu sahaja dan dibuat pengumuman bahawa keseluruhan PAS Selangor akan dihadapkan ke JK Disiplin. Tidak diberitahu samada keseluruhan YDP ataupun hanya beberapa orang sahaja yang akan dihadapkan pula.

Pengumuman Presiden Tidak Mewakili AJK PAS Pusat tapi Mewakili Cikgu Pa dan Geng Terengganu

Pengumuman yang dibuat Presiden PAS malam tadi BUKAN keputusan yang dipersetujui oleh AJK PAS PUsat malam tadi. Hakikatnya, mesyuarat malam tadi berakhir dengan tiada keputusan.
Hakikatnya lagi, keputusan malam tadi adalah keputusan yang dibuat oleh Geng Terengganu mewakili kehendak Cikgu Pa dan penyokong2 nya. Tiada undi yang diambil, tiada pertanyaan samada keputusan yang diumum Presiden itu diterima atau tidak.
Mesyuarat ditutup TERGANTUNG tanpa apa-apa keputusan namun tiba-tiba keluar keputusan yang kita dapat baca dalam dada2 akhbar.

Sedih saya sangat-sangat.

Tok Guru Dah Jadi Selipar Buruk Dalam PAS. Cikgu PA dan Geng Terengganu Lebih Utama
Itulah hakikatnya yang telah berlaku. Tok Guru dah jadi Selipar buruk dalam PAS. Dari permintaan Tok Guru yang 3 itu, satu pun mereka tak boleh kompromi. SATU PUN MEREKA TAK BOLEH KOMPROMI.

Tok Guru telah diketepikan begitu sahaja dengan begitu mudah seperti selipar jepun. Bagi saya wajib diadakan EGM bagi mengembalikan kekuasaan serta pengaruh Tok Guru Nik Aziz Nik Mat dalam PAS.

Video footage ini menunjukkan betapa Mustafa Ali yang memainkan peranan yang penting dalam hal ni sampai press conference pun dia yang banyak menjawab bagi pihak Presiden.




Tulang Besi

badrul hisham penghianat rakyat jadi katak mesra BN...dah sekapal dengan saifool liwat...belasah DSAI...!!!

Kes liwat antara punca Badrul keluar

ADUN Pelabuhan Klang, Badrul Hisham Abdullah berkata kes liwat yang membabitkan ketua umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim adalah antara sebab beliau keluar PKR.

Bercakap dalam satu sidang akhbar petang ini, Badrul berkata beliau menjadi lebih syak terhadap Anwar yang menurutnya sengaja melengah-lengahkanperbicaraan dan enggan pula menjelaskan perkara itu kepada ahli-ahli parti.

Sebagai seorang Muslim yamg berpegang teguh kepada prinsip Islam, katanya, moral seseorang pemimpin itu amat penting untuk mendapatkan sokongannya.

Beliau juga mendakwa bahawa presiden PKR, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail yang juga isteri Anwar, juga enggan untuk menjelaskan mengenai dakwaan liwat tersebut.

Katanya, ia merupakan sebab utama beliau membuat keputusan keluar PKR kerana beliau tidak boleh berkompromi dengan isu-isu moral seperti yang dihadapi oleh pemimpin PKR.

Ditanya mengapa beliau menunggu hingga sekarang untuk menimbulkan isu liwat itu, Badrul tidak memberi jawapan secara langsung dan berkata "saya tidak boleh berkompromi dengan pemimpin yang mempunyai cerita begini".

Badrul hari ini mengumumkan bahawa beliau keluar PKR dan menjadi ADUN bebas yang 'mesra' BN.

kalau dah otak UMNO bernanah...seekor katak penghianat berkurap jadi bacul keluar dari PKR di Selangor....

Seorang lagi wakil rakyat PKR meninggalkan parti itu dan menjadi ADUN bebas - kali ini di Selangor selepas dua di Perak awal tahun ini dan seorang di Kedah pada Ogos.

ADUN Pelabuhan Klang Badrul Hisham Abdullah, sejak beberapa bulan lalu menimbulkan spekulasi bakal menyertai Umno, membuat pengumuman itu di sebuah hotel di Kuala Lumpur sebentar tadi.

Beliau sejak sekian lama menimbulkan masalah dalam parti itu apabila didakwa tidak menjalankan tugasnya sebagai wakil rakyat di situ.

Pagi ini, Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim mengusulkan kepada PKR agar mendesak Badrul Hisham melepaskan jawatan wakil rakyat.

Menurut kenyataan pejabat menteri besar hari ini, kerajaan Selangor prihatin terhadap aduan penduduk di Pelabuhan Klang mengenai ketidakupayaan Badrul Hisham menjalankan kewajipan beliau sebagai wakil rakyat.

Badrul menang kerusi DUN Pelabuhan Klang dalam pilihan raya umum dengan majoriti 4,407 undi, ekoran rasa tidak puashati terhadap bekas ADUN kontroversi Umno, Datuk Zakaria Md Deros.

Badrul merupakan ADUN pembangkang kelima yang keluar parti, selepas tiga ADUN di Perak (dua PKR, satu DAP) dan seorang lagi ADUN PKR di kedah dan menjadi wakil rakyat bebas yang menyokong BN.

Tindakan Badrul Hisham ini mencemarkan lagi imej PKR yang kini sedang bergelut dengan beberapa konflik dalaman yang negatif berhubung kepemimpinan di Sabah dan juga spekulasi peletakan jawatan Setiausaha Agungnya Datuk Salehuddin Hashim.

Bercakap dalam satu sidang akhbar di ibunegara hari ini, Badrul Hisham berkata keputusan beliau keluar PKR berkuatkuasa serta merta dan kini menjadi wakil rakyat bebas yang 'mesra' BN.

Bagaimanapun, katanya, beliau tidak akan meletak jawatan, kerana menurutnya, PKR tidak boleh memaksanya berbuat demikian.

Sebaliknya, Badrul Hisham berkata beliau adalah wakil rakyat yang dipilih oleh rakyat.

Badrul juga menafikan beliau terbabit dalam kemalangan dan sedang menjalani rawatan psikitrik sehingga tidak mampu menjaga kawasan pilihan rayanya.

Badrul menuding jari kepada Menteri Besar selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim, yang didakwanya turut mencabar kapasiti mentalnya.

Beliau yang membaca kenyataan yang telah disediakan berkata tindakan Khalid itu, sebagai seorang ketua PKR, adalah tidak bermoral.

Badrul juga menafikan bahawa beliau tidak menjawab surat tunjuk sebab dari Khalid.

Sebaliknya, beliau mendakwa telah menjawab surat tunjuk sebab itu pada 2 September.

Badrul berkata, beliau ada pengesahan penerimaan surat jawapan itu dari pejabat Khalid serta setiausaha agung PKR.

Oleh itu, katanya, menteri besar Selangor itu tidak ada hak untuk membuat tuduhan seumpama itu.

Dalam sidang akhbar itu, Badrul ditemani oleh isterinya yang berkaca mata hitam dan bekas setiausaha PKR Selangor, Nizam Rosli yang rapat dengan bekas ketua Pemuda PKR yang kini menyerta Umno, Mohd Ezam Noor.

Badrul mengadakan sidang akhr itu beberapa jam selepas Khalid mencadangkan kepada PKR supaya meminta Badrul melepaskan jawatan ADUN kerana didakwa prestasinya tidak baik.

penyapu sial

mika ni manusia tak bermaruah serupa dengan katak sundal berahim Ali dan Ezam Mat nor serta 3 katak iblis di Perak....hang ni bertanding atas tiket parti dan bukan individu...rakyat mengundi kang bukan sebagai kapasiti individu...kalau hang anak jantan...letak jawatan dan bertanding semula atas kapasiti individu..aku yakin hang akan jadi bangkai katak tak berguna satu sen....hang kalah teruk beb...aku jamin punya...!!!!!!!!

Hasan Ali memarahi orang yang dedahkan rakaman bukti beliau !!!

Semalam, semasa mesyuarat khas PAS, evidence iaitu rakaman bukti pembabitan Hasan Ali dalam skandal gelapnya dengan UMNO telah didedahkan oleh salah seorang AJK PAS Pusat. Dan hari ini pemimpin yang berani itu telah diugut dan dimaki oleh Hasan Ali.

Hari ini juga blogger UMNO iaitu MAHAGURU58 mendedahkan rahsia besar Parti PAS di laman blognya. Ini semua didedahkan di rumah Hasan Ali pada 26 Oktober 2009 lalu. Kenapa Hasan Ali dedahkan ?? Ini semua menjawab persoalan mengapa blogger UMNO dan blogger PAS pro "Unity Government" dijemput ke rumah Hasan Ali. Hasan Ali sedang mempertahankan diri serta memberi justifikasi mengapa perbuatan-perbuatan dia dan rakan-rakannya halal bikin skandal gelap dengan UMNO. Klik untuk dedahan MAHAGURU58. Tahniah Hasan Ali. Tahniah PAS.



baganutama

Bajet Perak meliputi semua kaum – Zambry

Menteri Besar Perak Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir yang membentangkan bajet 2010 Perak berjumlah RM739.58 juta dengan defisit sebanyak RM23 juta di persidangan Dewan Undangan Negeri memaklumkan defisit tersebut tidak dapat dielakkan memandangkan hasil yang diperolehi tidak mencukupi untuk menampung perbelanjaan. Bagaimanapun beliau menerangkan ianya berkurang berbanding RM25 juta pada Bajet 2009.

Bajet tersebut memperuntukan RM560.58 juta untuk perbelanjaan pengurusan dan RM179 juta untuk pembanggunan. "Bajet ini memberi penekanan kepada usaha menangani masalah yang dihadapi rakyat serta memastikan kesejahteraan dan perpaduan serta keselamatan rakyat dipelihara," katanya. Beliau turut menggariskan lima strategi bagi meningkatkan hasil dalam negeri iaitu dengan mempelbagaikan kaedah dan usaha yang berterusan, menggerakkan dan meneruskan aktiviti pembangunan, menjadi negeri yang membela rakyat dan meningkatkan kesejahteraan dan kualiti kehidupan rakyat.


penyapu sial

Kumpulan mana yang kemaruk untuk berkuasa?
Kumpulan yang menghilangkan orang ke atau kumpulan yang dipilih oleh rakyat? Fikir sendiri.

""RM560.58 juta untuk perbelanjaan pengurusan dan RM179 juta untuk pembanggunan. "' Kemanakah akan perginya wang ini semua kalau bukan ke poket baruah2 yang diketuai oleh Zombie.

Halau aje geng main ragbi dalam team bola sepak PAS....

Pemain ragbi terpaksa digugurkan demi menyelamatkan team bola sepak

http://i724.photobucket.com/albums/ww248/mbt2/P1070348.jpg



awas ...geng main ragbi ada di sini....ketua aka fasilator geng ragbi tersandar megah di sebelah kiri Ustaz hadi


Antara keputusan penting yang diambil dalam Mesyuarat semalah ialah Satu lembaga displin dibentuk dengan diketuai oleh Naib Presiden, Tuan Ibrahim Tuan Man bagi menangani isu-isu displin yang sedang berlaku di Negari selangor.

Sepatutnya lembaga Disiplin PAS tidak lembab dan sudah lama mengambil tindakan terhadap kempimpinan PAS selangor terutama ke atas Hasan Ali yang menjadi punca segala kemelut dan penyebab yang membawa kepada Mesyuarat penting semalam.MB Selangor sendiri telah membuat sindiran tajam dalam satu kenyataannya bahawa beliau amat susah untuk mentadbir selangor bersama Hasan Ali… Kita bermain bola,tapi Hasan Ali bermain ragbi… kalau tak faham-faham lagi,tak payah berpolitiklah. Jenis main ragbi bersama orang main bola ni adalah jenis orang tak betul.sampai mampus pun dia asyik nak pegang bola.. last -last pengadil wajib dan terpaksa arahkan pemain jenis ini keluar padang untuk tidak menganggu orang lain bermain bola.

Itulah yang sepatutnya perlu diambil oleh Presiden dan Lembaga Disiplin PAS dalam situasi di Selangor ini yang PJ nya jenis yang terlajak pandai dari semua orang sehingga tak mendengar langsung nasihat ahli dan jenis melanggar keputusan pimpinan.Lihat sahaja dua tiga hari lepas,Presiden dah bagi arahan dan minta selesai secara musyawwarah dan jangan guna media walaupun media baru,alih alih dia panggil blogger-blogger bincang sampai haru biru dibuatnya.Nak siasat lagi??? siap dengan bukti gambar-gambar di seluruh blog menyiarkannya.Tu tak masuk lagi bab selcat,arak yang menyerabutkan PAS selangor dan PAS pusat sehingga menimbulkan suasana tegang sesama rakan dalam pakatan rakyat di Selangor dan di peringkat pusat…

Secara peribadinya saya amat bersetuju dengan pendedahan demi pendedahan yang dibuat oleh Tulang besi di dalam blognya mengenai hasan ali dan kepincangan demi kepincangan dalam PAS Selangor yang sedikit sebanyak menjejaskan sokongan penyokong bukan islam terhadap PAS khususnya dan pakatan rakyat umumnya dalam pilihanraya.

Tulang besi adalah salah seorang penyokong pasukan bola sepak yang mantap.Tulang besi dan penyokong-penyokong lain sudah nampak kepincangan di atas padang bola dengan kelibat seorang pemain yang tidak mendengar nasihat ketua pasukannya.Kalau pengadil sudah bagi beberapa kali amaran pada pemain ala ragbi ini,tak kan pempinan-pimpinan PAS yang lain yang sama-sama menonton perlawanan bola sepak masih lagi tak nampak kesalahan pemain ala ragbi ini.

Bagi Ketua jurulatih dan pengurus pasukan.. segeralah tukar pemain jenis ini sebelum diarah keluar padang oleh pengadil dan lebih teruk lagi sebelum dimaki dan dibaling oleh penyokong-penyokong setia pasukan.

Ada lagi ulasan yang mantap di sini


sumber...pinkturtle2