ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

03 April 2013

akhirnya telur najib yang terkapit di celah tetek rosmah pecah juga...Parlimen akhirnya dibubarkan juga...

Dewan Rakyat telah sah dibubarkan, pembubaran tersebut baru sahaja diumumkan oleh Najib Razak sebentar tadi dalam penampilan secara langsung melalui stesen televisyen nasional sekaligus memberikan laluan untuk pilihan raya umum (PRU) ke-13 diadakan.

Difahamkan pilihan raya umum bakal diadakan selewat-lewatnya 20 April ataupun seminggu selepas itu pada 27 April, bergantung kepada kesediaan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR).

Perdana menteri mengatakan telah bertemu Yang Di-Pertuan Agong pagi ini dan mendapat perkenan Tuanku untuk membubarkan Parlimen. Difahamkan 11 Dewan Undangan Negeri (DUN) juga akan dibubar hari ini dan esok untuk memberi laluan kepada PRU.

DUN Negeri Sembilan telahpun terbubar secara automatik pada 27 Mac lalu manakala Sarawak telah mengadakan pilihan raya negeri pada April 2011.

Pilihan raya terakhir yang berlangsung di dalam negara adalah pada 8 Mac 2008, namun Najib yang memegang tampuk pemerintahan empat tahun lalu  oleh kerana terlalu  penakut  dan ikut telunjuk bini telah mengambil masa agak lama untuk membubar Parlimen kali ini.

“Jika saya perdana menteri, saya sudah pun mengadakan pilihan raya tahun lepas. Semua penantian ini... sebulan, dua bulan, tiga bulan... ia tidak akan berakhir,” kata mentor Najib dan juga bekas Perdana Menteri  lidah bercabang Mahathir Mohamad semasa sidang media pada 27 Mac lalu.

Najib merupakan perdana menteri paling lama tanpa mandat sendiri daripada rakyat, mengatasi bapanya Tun Abdul Razak Hussein yang berkhidmat sebagai perdana menteri Malaysia kedua daripada 22 September 1970 hingga hari pilihan raya pada 24 Ogos 1974.

SPR akan bertemu dalam beberapa hari lagi untuk menetapkan tarikh penamaan calon dan hari mengundi yang mesti diadakan dalam tempoh 60 hari bermula dengan notis pembubaran disetiap DUN yang masih belum dibubarkan.

Ahli politik daripada parti pemerintah Barisan Nasional (BN) dan pembangkang Pakatan Rakyat (PR) akan bertarung untuk merebut 222 kerusi parlimen dan 505 kerusi DUN pada Pilihan Raya 2013, dan difahamkan ia bakal berlangsung dalam tempoh sebulan ini.

Sumber juga mendedahan akan terdapat ramai muka baru walaupun Najib selaku pengerusi BN turut dijangka akan mengekalkan beberapa pemimpin veteran untuk kesinambungan, terutamanya mereka memperoleh markah tinggi dalam kad laporan tahunan kerajaan yang telah diumumkannya pada 19 Mac.

Pemimpin negara berusia 59 tahun tersebut yang mana penilaian kelulusan peribadi   semakin merosot  dari  65 peratus  kepada kurang dari 50  peratus  telah menjelajah ke seluruh negara sejak beberapa bulan ini bagi melonjakkan sokongan kepada beliau dan BN pada pilihan raya kali ini.

Beliau juga melaungkan  kejayaan  omong   kosong  program transformasi kerajaan sejak tiga tahun lalu dan memberikan pemberian rasuah  1 malaysia berupa   wang tunai kepada semua demografik dalam pelbagai bentuk skim bertujuan untuk kunun kununnya membantu lima juta keluarga yang berhadapan dengan impak ekonomi global.

Langkah tersebut telah dikritik sebagai langkah untuk merasuah  pengundi pada pilihan raya umum yang bakal menjelang, termasuklah kenyataan kontroversi Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yang menyamakannya sebagai memberikan makan kepada haiwan untuk mendapatkan sokongan.

Seramai 13.3 juta pengundi, termasuk 3,000 yang menetap di luar negara telah mendaftarkan diri sebagai pengundi pada pilihan raya kali ini yang dilihat paling sengit dan penting untuk seluruh rakyat Malaysia.

Kajian bebas menunjukkan BN kemungkinan  besar  akan tewas dalam  pilihan raya tetapi   tipis dengan memperoleh 105 kerusi berbanding PR dengan 115 kerusi sahaja.

No comments:

Post a Comment