ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

30 April 2013

Anggota ATM, PDRM, serta pasangan undi awal hari ini....wajarkah hanya SPR sahaja yang memantau sedangkan kredibili SPR sendiri di ragui ...nampaknya SPR jadi wakil UMNO-BN memantau urusan penipuan undi pos di PRU 13 ini....!!!!

Warga Angkatan Tentera Malaysia (ATM) dan Polis Diraja Malaysia serta pasangan mereka menunaikan tanggungjawab masing-masing sebagai pengundi awal pada pilihan raya umum ke-13 (PRU13) di 544 pusat pengundian di seluruh negara, hari ini.

Mereka terdiri daripada 161,251 anggota tentera dan pasangan serta 111,136 anggota polis dan Pasukan Gerakan Am (PGA) serta pasangan masing-masing.

Kesemua pusat mengundi itu yang melibatkan 882 saluran tempat mengundi dibuka bermula pukul 8 pagi ini termasuk di ibu pejabat polis kontinjen dan ibu pejabat polis daerah bagi polis serta kem tentera untuk warga ATM.

Pagi ini, Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof meninjau proses pengundian awal di Pusat Latihan Polis (Pulapol) Jalan Semarak di sini bagi polis serta Kem Wardieburn di Jalan Genting Klang di sini untuk anggota tentera.

Semalam, Setiausaha SPR Datuk Kamaruddin Mohamed Baria berkata untuk undi awal ini pengundi akan dicalit dakwat kekal pada jari telunjuk sebelah tangan kiri.

Katanya dakwat kekal itu berbeza warnanya berbanding pada hari pengundian Ahad ini dan akan melekat di jari selama tujuh hari.

Undi awal dilaksanakan buat pertama kali pada PRU13 berikutan pindaan kepada Peraturan 27A, Peraturan-Peraturan Pilihan Raya (Perjalanan Pilihan Raya) 1981 iaitu kategori orang yang boleh mengundi awal. – Bernama

 

 

 

penyapu sial

 

 

adakah  unsur  " tolong  memangkah  kertas undi " boleh berlaku lagi...????

di manakah wakil wakil dari parti yang bertanding...adilkah dengan cara begini PRU di jalankan..??...bagaimana nak tau undi kalangan anggota keselamatan  adalah rahsia  dan bebas dari no siri yang membolehkan mengesan seseorang itu mengundi parti apa..???

walaupun SPR kata pihaknya akan memantau mengikuti akta pilihanraya, boleh percaya ke..???...sedangkan daftar pemilih yang ada padanya telah banyak menimbul tandatanya dan tiada bukti yang menunjukkan ianya telah di bersihkan dari unsur unsur penipuan dari isu pengundi hantu , pengundi rakyat asing serta pengundi yang boleh mengundi lebih 2 kali...bagaimana pula cara undi pos ini di jalankan alamat jauh sekali di jalankan dengan adil dan saksama..!!!

peraturan yang di keluarkan oleh SPR pun banyak memenangkan UMNO-BN...tambah tambah lagi peraturan yang melarang pemantau bebas menahan orang yang di syaki pengundi hantu /rakyat asing ...agaknya beginikah demokrasi pilihanraya yang negara amalkan untuk di war warkan ke seluruh negara dan antara bangsa yang menunjukkan negara ini mengamalkan corak pemerintahan demokrasi...dah la media massa di kawal dan di guna sepenuhnya untuk menghentam pembangkang tanpa beri peluang membela diri...nampaknya dengan corak pru yang di jalankan oleh SPR dengan cara begini menambah buruk demokrasi pru yang di amalkan di negara ini...

PBB / pemerhati luar patut pantau PRU di negara kerana ianya penuh dengan unsur penipuan yang berleluasa dan di biarkan oleh SPR yang cenderung menyokong parti yang memerintah sekarang ini ( UMNO-BN ).

No comments:

Post a Comment