ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

03 April 2013

salah guna kuasa dan rasuah 1 malaysia menjelang PRU 13....PM najis sogok RM 1 k kepada pekerja petronas supaya sokong UMNO-BN....macam duit kepala bapak emak dia punya....!!!!

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak mengumumkan kelmarin “tanda penghargaan” RM1,000 kepada semua pekerja syarikat minyak negara Petronas, menjelang pilihan raya yang dijangka tidak lama lagi.

Najib, yang juga Menteri Kewangan bertanggungjawab untuk menjaga Petronas, mengatakan pemberian tunai itu adalah tanda penghargaan Putrajaya diatas sumbangan syarikat tersebut kepada ekonomi.

“Ahli lembaga pengarah dan pihak pengurusan telah mencadangkan pemberian kecil untuk menggembirakan pekerja.

“Akhirnya, saya bercadang untuk menerima cadangan tersebut. Sebanyak RM1,000 akan diberikan kepada semua pekerja sebagai tanda penghargaan jadi belanjakannya dengan bijak,” katanya dihadapan 4,000 pekerja Petronas di Pusat Konvensyen Kuala Lumpur di sini.

Terlebih dahulu dalam ucapannya, Najib menggesa pekerja Petronas untuk terus menyokong gabungan pemerintah, pengasas syarikat minyak negara yang sumbangannya kepada kejayaan adalah penting.

Beliau memberi amaran terhadap mengundi pembangkang sehingga berkuasa, menuduh Pakatan Rakyat (PR) sebagai musuh Petronas kerana kebanyakkan cadangan mereka, termasuk meningkatkan royalti minyak negeri dan harga bahan api yang menjaga rendah, bertentangan dengan kepentingan syarikat.

Najib menambah Petronas dan BN telah berkongsi hubungan panjang dan berfaedah sejak penubuhannya pada awal 70an dan memberikan kuasa kepada kerajaan yang belum diuji boleh memudaratkan syarikat.

“Oleh itu, apabila tiba masanya, saya berharap anda membuat keputusan bijak,” katanya.

Pemberian tunai hari ini dan beberapa lagi kepada sektor tertentu di bawah program kerajaan seperti Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) dan peningkatan peruntukkan kepada pinjaman untuk membantu perniagaan Bumiputera.

Najib mencari mandatnya sendiri dalam Pilihan Raya 2013 dimana beliau berhadapan dengan cabaran besar untuk memastikan Barisan Nasional (BN) mendapatkan semula majoriti tradisi dua pertiga yang hilang buat pertama kalinya pada 2008.

BN turut kehilangan empat negeri lagi dalam pilihan raya lepas.

Pencapaian buruk tersebut menyebabkan Tun Abdullah Ahmad Badawi terpaksa memberikan laluan kepada Najib yang mengangkat sumpah sebagai perdana menteri pada 3 April, 2009.

Esok genap empat tahun Najib menjadi perdana menteri keenam negara.

 

 

penyapu sial

 

 

memang sial punya PM macam ini ...duit rakyat dia buat macam duit kepala emak bapak dia...time PRU...macam macam janji rasuah 1 malaysia di taburkan...pemimpin bermusim hanya ambil kisah waktu nak PRU...masa lain dia peduli apa...ini PM haramjadah memang jenis manusia yg tak bermoral...

guna rasuah 1 malaysia untuk membeli undi rakyat secara paksa...rakyat jangan tertipu dengan penjenayah sebegini...ingatlah sekali terkena dengan jerat yang haramjadah ini pasang...rakyat akan merana 5 tahun lagi...

barang makin melambung naik harganya...gaji seciput....ekonomi semakin mengecut...hutang negara semakin membelon...tapi haramjadah ini dia peduli apa....lepas PRU jika di beri mandat dia akan melanyak rakyat secukupnya...

No comments:

Post a Comment