ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

07 April 2013

dah tiru idea pakatan rakyat...BN dah nazak tambah lagi rasuah 1 malaysia berlambak lambak....habis PRU 13 jika BN menang....rakyat bakal mampos di kenakan pelbagai kenaikan cukai...!!!!

 

 

KUALA LUMPUR, 6 April — Barisan Nasional (BN) menjanjikan kadar Bantuan Rakyat 1 Malaysia (BR1M) untuk kumpulan berpendapatan rendah akan meningkat sehingga RM1,200 secara berperingkat bagi penerima berkeluarga dengan pendapatan bawah RM3,000 sekiranya gabungan pemerintah itu diberikan mandat dalam Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).

Bagi kumpulan penerima BR1M bujang pula, BN menjanjikan penerimanya bakal menerima sehingga RM600 dalam tempoh lima tahun mereka memerintah.

Pengumuman itu dibuat Datuk Seri Najib Razak ketika mengumumkan manifesto “Menepati Janji Membawa Rakyat” di Stadium tertutup Bukit Jalil di di hadapan 40,000 penyokong BN di sini.

BN sebelum ini telah melaksanakan pemberian BR1M 1.0 dan BR1M 2.0, yang mana BR1M 2.0 turut mensasarkan kumpulan belia bujang yang berpendapatan RM2,000 ke bawah, dan menelan belanja RM3 bilion bagi perbelanjaan tersebut.

Najib juga pernah mengumumkan akan melaksanakan BR1M 3.0 dan seterusnya sekiranya parti yang diterajuinya itu berjaya mendapat mandat rakyat dalam PRU 13.

Setakat ini, sejak pengenalan BR1M pada 2012, kerajaan BN telah memperuntukkan sejumlah RM6.4 bilion bagi menangani kos sara hidup rakyat, termasuk pengenalan RM250 Baucar Buku 1 Malaysia untuk pelajar institusi pengajian tinggi, dan RM 100 bantuan persekolahan untuk pelajar sekolah rendah dan menengah.

“BR1M bukan beli undi, ia ditujukan kepada mereka pendapatan rendah, bawah RM3,000.

“Kalau subsidi minyak kita beri kepada semua, orang kaya, pelancong semua turut menerima subsidi, tapi BR1M begitu fokus, kita tahu siapa layak siapa tak layak,” kata Najib dalam ucapannya malam tadi.

Jelasnya lagi, kesemua pemberian “one-off” kerajaan BN itu adalah hasil perkembangan ekonomi negara yang kukuh sehingga dapat dokongsi semula bersama rakyat.

“Ini semua kita dapat lakukan kerana ekonomi berkembang termasuk hasil negara kita dan kalau kita bagi BR1M ekonomi tempatan jadi terangsang,” katanya.

Bagi kos sara hidup di Sabah dan Sarawak, pentadbiran Najib telah membelanjakan RM586 juta dalam tempoh dua tahun untuk Skim Penyeragaman Harga supaya harga barangan keperluan di negeri Borneo itu selaras dengan Semenanjung Malaysia.

Sejumlah 85 Kedai Rakyat 1 Malaysia (KR1M) turut dibuka termasuk perbelanjaan RM134.8 bilion subsidi barangan keperluan harian seperti beras, tepung, gula, bahan api, dan sebagainya.

Janji BN juga turut merangkumi penurunan cukai kenderaan melalui semakan Dasar Automatif Nasional sebanyak 20 hingga 30 peratus secara berperingkat selain meningkatkan daya saing kereta nasional

 

penyapu sial

 

 

janji untuk memerangkap rakyat....langkah tak bermoral parti yang dah terdesak....macam duit emak bapak dia joli dan rasuah rakyat sana sini...dah tiru dasar pakatan rakyat...menipu pulak kepada rakyat...

hanya rakyat bodoh saja yang terpengaruh dengan janji temberang parti yang sedang nazak ini...
err...janji taib mahmud kata nak turun dari jawatan KM sarawak lepas menang pilihanraya sarawak apa pulak ceritanya....

sebagai balasan  brim , brooommm   dan brrroooonggg.....AES ,GST dan pelbagai  jenis cukai  menunggu rakyat  lepas PRU  13....

janji omong kosong ....!!!!

janji brim brom brrrongggg BN umpama janji taib mahmud.....jangan terpedaya dengan nya....jom pakat tolak BN ke lubang taik....!!!!

No comments:

Post a Comment