ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

12 April 2013

beri mandat lagi kepada syaitan yang di kenali dan kuncu kuncu haramjadah memerintah , lebih banyak peluang menyamun rakyat bila mana lebih banyak lebuhraya bertol akan dibina oleh UMNO-BN....!!!!

Sekiranya Barisan Najis aka barang naik  (BN) terus diberikan mandat untuk memerintah negera ini selepas Pilihan Raya 2013, lebih banyak lebuhraya bertol  di jangka akan dibina, memandangkan parti pemerintah haramjadah  itu kini sedang menyembunyikan rundingan berkenaan..

kita  difahamkan rundingan mengenai pembinaan lebuh raya bertol itu juga sedang berjalan dan hampir dimuktamadkan.

Kenapa selepas 2016, kadar tol akan terus meningkat pada kadar 5 peratus setiap tiga tahun sehingga 2037?ini  sebagai , merujuk kepada manifesto BN yang dilancarkan Pengerusi BN Datuk Seri Najib Razak minggu lalu.

Najib bercita-cita untuk meneruskan agenda penswastaan lebuhraya sebagai kaedah pembinaan lebuhraya dan merangsang sektor pembinaan..Rakyat seharusnya tahu terdapat beberapa projek lebuh raya bertol yang masih belum diumumkan dan ianya hampir dimuktamadkan perjanjian konsesinya.

Antara lebuhraya tersebut termasuklah konsesi antara Damansara - Shah Alam (DASH) dan South Ulu Kelang Expressway (SUKE) yang kedua-duanya dimiliki Prolitas, anak syarikat seratus peratus di bawah Permodalan Nasional Berhad (PNB), dan lebuhraya Kinrara-Damansara serta tambahan lebuhraya DUKE..

Perkara itu lebih malang apabila BN dalam manifesto mereka juga tidak menyelesaikan perkara berkaitan masalah ekonomi dengan menyeluruh, sebaliknya bakal menambah beban rakyat dengan pembinaan lebuhraya bertol tersebut.

Tidak nampak Umno-BN peka dengan saraan hidup rakyat sehingga entiti milik kerajaan sendiri pun mahu berniaga dan memberikan kontrak pembinaan kepada syarikat kroni melalui rundingan langsung dan mengenakan tol kepada rakyat.

BN pula dengan bangganya meletakkan Lebuhraya Pantai Barat dalam manifesto mereka yang pastinya akan mengenakan tol, projek itu terpaksa diberikan RM2,2 bilion pinjaman mudah bagi memastikan ia terus berdaya saing.

Kalau betul nak selesaikan kos saraan hidup, pencetus kos saraan hidup itu sendiri tidak dirungkaikan ... sebaliknya mahu meneruskan agenda penswastaan lebuh raya...

Walaupun begitu Pakatan Rakyat (PR),tetap dengan komitmen mereka menurunkan kos sara hidup rakyat melalui pemansuhan tol bagi lebuhraya yang sudah mendapat pulangan.

Berbanding BN yang hanya akan menurunkan tol secara berperingkat, Najib sangat takut untuk menyebut jumlah dan tempoh masa penguatkuasaannya.

No comments:

Post a Comment