ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

30 April 2013

calon BN parlimen johor bharu kena kencing dengan masyarakat cina...salahkan penganjur kerana membiarkan beliau bercakap dengan kerusi yang mewakili pengundi hantu dan pengundi pos....kah kah kah....!!!!

Calon Barisan Nasional (BN) di kerusi Parlimen Johor Baru Tan Sri Shahrir Abdul Samad berucap dalam satu majlis dengan dewan yang hampir kosong apabila hanya kurang 100 sahaja penduduk Cina dari Taman Century di sini yang hadir semalam.

Shahrir yang merupakan ahli Parlimen di kawasan yang dikenali sebagai “sting garden” oleh penduduk temapatan sejak enam penggal itu juga dilihat gagal menarik kelompok masyarakat Cina dalam program anjuran parti komponen BN, Gerakan.

Malah, bekas Timbalan Perdana Menteri Tun Musa Hitam, yang dijadualkan akan berada di sana, juga tidak muncul.

Program yang dijalankan di Dewan Persatuan Wushu Hua Tiong itu turut menyaksikan kerusi kosong gagal dipenuhkan walaupun penganjur turut menyediakan jamuan bagi hadirin.

Shahrir ketika berucap di hadapan majoriti masyarakat cina yang berusia itu turut menjelaskan kemasukan Pakatan Rakyat (PR), terutamanya DAP di Johor akan mengubah budaya masyarakat berbilang kaum di negeri kubu kuat BN itu.

“Orang luar datang kata Umno rasis dan tiada pandangan seimbang ... dan yang cakap ini DAP, mereka bukan mahu undi orang Melayu, tetapi mahu jadi suara orang Cina, itu pandangan yang racial,” kata Shahrir yang pernah memenangi kerusi Parlimen Johor Bahru atas tiket calon bebas selepas meletakkan jawatan sebagai protes kepada perdana menteri ketika itu Tun Dr Mahathir Mohamad pada 1988 malam tadi.

“Sebagai orang Johor saya ingin menyatakan kita diajar untuk membuat keputusan. Sama ada kita Melayu Cina, India ... cara sebagai orang Johor mahu kita teruskan atau orang seperti Kit Siang akan bawa keadaan lain,” katanya, merujuk kepada Penasihat DAP Lim Kit Siang.

Jelas Shahrir, cara yang dibawa pemimpin veteran DAP itu bukanlah cara masyarakat Johor, kerana rakyat berbilang kaum di negeri itu mengamalkan kaedah komuniti berbincang dengan kerajaan tanpa melibatkan retorik politik.

Shahrir yang memenangi kerusi berkenaan pada 2008 dengan majoriti 43,143 undi kali ini akan menentang pesara tentera, calon PKR daripada PR, Jeneral (B) Tan Sri Md Hashim Hussein.

Hashim merupakan anak jati Kempas, Johor dan merupakan bekas tentera yang pernah berkhidmat untuk Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) di serata dunia serta berjanji akan meningkatkan mutu dan taraf hidup anggota tentera ekoran kehidupan mereka kini dakwanya tidak dibela kerajaan.

“Ini soal kita harus fikir benar-benar kerana ia tentunya keputusan dan persoalan yang begitu besar.

“Selama ini tiada masalah yang kita tidak boleh selesaikan. Tiada rintangan menyekat kemajuan kita ke depan,” katanya, dan menambah, “kita mahu ubah kepada keadaan yang kita tak tahu untung atau rugi.”

Kerusi Parlimen Johor Bahru mempunyai sejumlah 96,515 pengundi berdaftar dengan masyarakat Melayu membentuk 51 peratus, Cina 43 peratus atau 41,501, dan baki lima peratus adalah India.

Selepas majlis selesai, Shahrir ketika dalam perjalanan menuju ke kenderaannya turut kedengaran memberi teguran kepada penganjur program itu.

“Lain kali nak organise (anjur), organise betul-betul”.

Seramai 13.3 juta rakyat Malaysia termasuk 5,200 orang diluar negara layak mengundi untuk Pilihan Raya 2013 yang dikatakan paling sengit dalam sejarah ini. Johor yang merupakan kubu kuat BN juga diancam dengan kehadiran tokoh besar seperti Lim Kit Siang dari DAP dan Salahuddin Ayub dari PAS.

Johor juga merupakan negeri dimana Umno dilahirkan

 

 

penyapu sial

 

 

Sebetulnya kerusi itu ada orang duduk tapi tak nampak dalam kamera. Itu kerusi untuk pengundi POS dan pengundi hantu.

Ini bukan salah penganjur. Jgn la buat-buat tak tau pulak, seluruh negara dah tolak Be End. Kalu malu nak ceramah dengan kerusi duduk diam2 kat rumah atau yang lebih baik untuk orang dah tua macam dia tu lebih banyak ke surau atau masjid je

Orang cina berusia saja kau boleh tarik?? Orang muda ke mana semuanya? Ini membuktikan orang muda sekarang bukan bodoh tetapi youlah yang membodohkan diri sendiri kerana gagal melakukan tugas sebagai ahli parlimen. Said NO to UMNO agar orang bodoh yang tak tahu berkerja dapat digantikan dengan orang pintar yang tahu berkerja sebagai ahli parlimen.

pengerusi SPR keturunan BAPAK ANJING...beliau mengesahkan SPR memang anjing UMNO-BN...dah agak dah...RCI hanya wayang ...keputusan RCI lepas PRU buat apa jika UMNO-BN menang menipu... Pengundi diragui didedahkan RCI, layak mengundi kata SPR

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) mengatakan 60,673 kad pengenalan (IC) meragukan seperti didedahkan dalam Suruhanjaya Siasatan Diraja (RCI) berkenaan dengan “Projek IC” masih sah kerana tiada sebarang keputusan muktamad diputuskan.

Pengerusi SPR Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof menjawab dakwaan pemantau pilihan raya Malaysian Electoral Roll Analysis Project (MERAP) yang mengatakan senarai pengundi bermasalah tersebut masih berada dalam daftar pemilih.

“Senarai daftar pemilih yang dibangkitkan dalam RCI itu masih sah, lagipun tiada sebarang keputusan muktamad yang dicapai.

“RCI pun masih belum habis dan buat keputusan, macam mana kita nak buang daftar pemilih tersebut,” kata Abdul Aziz

Abdul Aziz juga berkata pengundi tersebut adalah warganegara Malaysia, malah daftar pemilih tersebut telah dipamerkan sejak dua minggu lalu bermula pada 17 Januari lalu dan selesai diwartakan sebagai pengundi untuk pilihan raya 5 Mei ini.

“SPR telah pun pamerkan senarai daftar pemilih itu selama dua minggu, kalau mereka bantah sepatutnya ia buat dalam tempoh itu.

“Kenapa sekarang mahu membangkitkan dan membuat macam-macam tuduhan,” katanya lagi.

MERAP mendakwa Kebanyakkan pengundi ini didaftarkan dengan alamat tidak lengkap, di bawah jantina berlainan atau tarikh lahir berbeza atau di negeri yang mereka tidak dilahirkan, dengan contoh pelbagai orang didaftarkan di bawah satu IC.

Lebih kurang 80 peratus daripada 60,653 pengundi didaftarkan dengan alamat tidak lengkap, 44 daripada mereka di bawah jantina berlainan, 193 di bawah tahun lahir berbeza dan 123 di negeri yang mereka tidak dilahirkan, kata pembantu penyelidikan MERAP Lee Wee Tak hari ini.

Beliau mengatakan pendaftaran tertinggi berlaku diantara 1990 hingga 1993 apabila Sabah diperintah oleh parti pembangkang Parti Bersatu Sabah (PBS).

Abdul Aziz walau bagaimanapun berkata SPR tidak mempunyai kuasa untuk memberikan IC ataupun kewarganegaraan seperti yang didedahkan dalam RCI, menegaskan semua pendaftaran pengundi dilakukan hanya jika individu tersebut memiliki kad pengenalan biru.

“Macam mana mereka mendapat IC atau warganegara itu bukan kerja SPR, apabila warganegara membawa IC biru untuk mendaftar sebagai pengundi kita kenalah terima,” terang Abdul Aziz lagi.

RCI berkenaan “Projek IC” di Sabah telah ditangguhkan ke 20 Mei iaitu dua minggu selepas pilihan raya, disebabkan kerana insiden pencerobohan pengganas bersenjata Sulu di Lahad Datu, Sabah pada Februari lalu.

Sesi pendengaran pertama diadakan selama lima hari, bermula 14 Januari. Sehingga kini, 62 saksi telah dipanggil untuk memberi keterangan.

Pada Pilihan Raya 2008, BN akan kehilangan majoriti tradisi dua pertiga sebahagian besarnya disebabkan oleh kekalahan besar di semenanjung dimana mereka hanya menang 85 kerusi manakala pembangkang mendapat 80 kerusi.

BN diselamatkan oleh Sabah, Sarawak dan Labuan dimana gabungan pemerintah itu menundukkan pembangkang, hampir menyapu bersih apabila menang 55 kerusi parlimen manakala pembangkang hanya menang dua.

Sejumlah hampir 13.3 juta pengundi termasuk 5,200 pengundi luar negara layak untuk mengundi untuk memilih 222 wakil di Parlimen dan 505 wakil Dewan Undangan Negeri (DUN) di 12 negeri. Sarawak telah menjalankan pilihan raya negeri pada 2011.

 

 

penyapu sial

 

 

memang sial punya bapak anjing...biasa lah jadi bangau oh bangau...tuduh orang lain...sendiri tak mengaku...apa pulak  nak salahkan JPN..ini isu mengundi  kalau dah dalam RCI tu meragukan ,kalau beliau nie seorang yang telus,pengundi berkenaan di gantung dari mengundi...walau dia bagi alasan apa sekali pun....kredibiliti beliau sangat meragukan..

nampak sangat beliau ini ingin memenangkan UMNO-BN  dengan cara yang paling jijik  dari undi pos sampai kerja busuk sebegini...tergamak membenarkan rakyat asing dan pengundi hantu menentukan halatuju negara...bapak anjing seekor ni patut sangat kita check identitinya...bermati matian dia mempertahankan pengundi hantu untuk mengundi....aku pasti bapak anjing ini entah2 dari keturunan bangla,nepal,indon atau orang sulu...pendatang haram yang di sahkan jadi warganegara oleh keling pukimak mahatahi

wahai puak puak  pakatan  rakyat sila bantah kenyataan dan tindakan bapak anjing....bertindak cepat  buat protes sebelum negara jadi huru hara  di sebabkan  angkara bapak anjing ini dan kuncu kuncu haramjadah  dari parti syaitan UMNO-BN....

Anggota ATM, PDRM, serta pasangan undi awal hari ini....wajarkah hanya SPR sahaja yang memantau sedangkan kredibili SPR sendiri di ragui ...nampaknya SPR jadi wakil UMNO-BN memantau urusan penipuan undi pos di PRU 13 ini....!!!!

Warga Angkatan Tentera Malaysia (ATM) dan Polis Diraja Malaysia serta pasangan mereka menunaikan tanggungjawab masing-masing sebagai pengundi awal pada pilihan raya umum ke-13 (PRU13) di 544 pusat pengundian di seluruh negara, hari ini.

Mereka terdiri daripada 161,251 anggota tentera dan pasangan serta 111,136 anggota polis dan Pasukan Gerakan Am (PGA) serta pasangan masing-masing.

Kesemua pusat mengundi itu yang melibatkan 882 saluran tempat mengundi dibuka bermula pukul 8 pagi ini termasuk di ibu pejabat polis kontinjen dan ibu pejabat polis daerah bagi polis serta kem tentera untuk warga ATM.

Pagi ini, Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof meninjau proses pengundian awal di Pusat Latihan Polis (Pulapol) Jalan Semarak di sini bagi polis serta Kem Wardieburn di Jalan Genting Klang di sini untuk anggota tentera.

Semalam, Setiausaha SPR Datuk Kamaruddin Mohamed Baria berkata untuk undi awal ini pengundi akan dicalit dakwat kekal pada jari telunjuk sebelah tangan kiri.

Katanya dakwat kekal itu berbeza warnanya berbanding pada hari pengundian Ahad ini dan akan melekat di jari selama tujuh hari.

Undi awal dilaksanakan buat pertama kali pada PRU13 berikutan pindaan kepada Peraturan 27A, Peraturan-Peraturan Pilihan Raya (Perjalanan Pilihan Raya) 1981 iaitu kategori orang yang boleh mengundi awal. – Bernama

 

 

 

penyapu sial

 

 

adakah  unsur  " tolong  memangkah  kertas undi " boleh berlaku lagi...????

di manakah wakil wakil dari parti yang bertanding...adilkah dengan cara begini PRU di jalankan..??...bagaimana nak tau undi kalangan anggota keselamatan  adalah rahsia  dan bebas dari no siri yang membolehkan mengesan seseorang itu mengundi parti apa..???

walaupun SPR kata pihaknya akan memantau mengikuti akta pilihanraya, boleh percaya ke..???...sedangkan daftar pemilih yang ada padanya telah banyak menimbul tandatanya dan tiada bukti yang menunjukkan ianya telah di bersihkan dari unsur unsur penipuan dari isu pengundi hantu , pengundi rakyat asing serta pengundi yang boleh mengundi lebih 2 kali...bagaimana pula cara undi pos ini di jalankan alamat jauh sekali di jalankan dengan adil dan saksama..!!!

peraturan yang di keluarkan oleh SPR pun banyak memenangkan UMNO-BN...tambah tambah lagi peraturan yang melarang pemantau bebas menahan orang yang di syaki pengundi hantu /rakyat asing ...agaknya beginikah demokrasi pilihanraya yang negara amalkan untuk di war warkan ke seluruh negara dan antara bangsa yang menunjukkan negara ini mengamalkan corak pemerintahan demokrasi...dah la media massa di kawal dan di guna sepenuhnya untuk menghentam pembangkang tanpa beri peluang membela diri...nampaknya dengan corak pru yang di jalankan oleh SPR dengan cara begini menambah buruk demokrasi pru yang di amalkan di negara ini...

PBB / pemerhati luar patut pantau PRU di negara kerana ianya penuh dengan unsur penipuan yang berleluasa dan di biarkan oleh SPR yang cenderung menyokong parti yang memerintah sekarang ini ( UMNO-BN ).

daim geng bapak penipu dan perompak rakyat tuduh anwar dan pakatan rakyat penipu besar....weiiii...mangkuk hayun tua kutuk nak mampos...siapa sebenarnya yang merompak rakyat dan menjahanamkan negara dengan bebanan hutang meningkat dari RM 250 billion kepada RM 500 billion...ada otak ka bercakap atau takut kena dakwa merompak rakyat bila PR memerintah nanti....!!!

perompak besar duit  rakyat  Daim Zainuddin menyelar Pakatan Rakyat (PR) sebagai “pakatan keliru” dan Datuk Seri Anwar Ibrahim adalah “penipu besar” malam tadi, selepas bekas menteri kewangan itu menjadi veteran Barisan Nasional (BN) terbaru untuk berkempen di Putrajaya.

Daim berkempen untuk calon BN di pusat pentadbiran kerajaan itu tiga hari selepas keling pundek  syaitan yang di kenali  mahatahi melakukan perkara sama. BN juga menggunakan bekas timbalan perdana menteri  Musa Hitam untuk berkempen menjelang pilihan raya yang dikatakan paling sengit dalam sejarah.

“Bila nak pilih kerajaan mesti pilih yang baik, bukan yang nak menjahanamkan ... Keliru tak habis-habis, kerana mereka yang keliru. Jangan percaya yang keliru ni, nanti kelak merana,” kata Daim di sini merujuk kepada PR.

Beliau menuduh Anwar sebagai tidak kompeten semasa menjadi menteri kewangan pada awal 90an, mengatakan Anwar terpaksa merujuk kepadanya hampir setiap hari tentang bagaimana untuk menguruskan kementerian tersebut.

Daim merupakan menteri kewangan dari 1984 hingga 1991 dan Anwar mengambil alih selepas itu. Beliau kembali ke jawatan tersebut pada 1999 selepas membantu Malaysia menghadapi krisis kewangan Asia pada 1997.

Beliau mengatakan Anwar menipu dan menggunakan namanya untuk mendapatkan sokongan ketika mahu merebut jawatan timbalan presiden Umno yang melayakkan beliau untuk menjadi timbalan perdana menteri.

Bercakap kepada hadirin yang kebanyakkannya ahli dan pekerja parti, Daim menggesa penyokong BN di Putrajaya untuk bersatu dalam pilihan raya 5 Mei dan mengundi Tengku Adnan untuk mengalahkan calon PAS Datuk Husam Musa untuk kerusi Parlimen itu.

“Yang boleh menyelesaikan masalah ni cuma Tengku Adnan je, dia setiausaha agung Umno ... Presiden Umno pula ialah perdana menteri,” katanya.

Hadirin walau bagaimanapun, kurang daripada ketika Dr Mahathir memberikan ucapan di Presint 9 minggu lepas. Lebih kurang 15,000 pengundi, kebanyakkannya penjawat awam akan mengundi di Putrajaya yang di lihat sebagai kubu kuat kerajaan.

Sehari sebelum itu pada Ahad, Daim muncul dalam muka depan akhbar harian berbahasa Melayu Mingguan Malaon , yang dimiliki Umno, dimana beliau menjangkakan kekalahan PR.

“Saya melihat pembangkang tidak akan menang kali ini kerana mereka ada banyak perbeaan. Dalam banyak hal mereka gagal berpakat.

“Kita lihat bukan sahaja soal pembahagian kerusi dan calon, ini termasuk perbezaan antara prinsip perjuangan,” kata beliau kepada Mingguan Malaon.

 

 

penyapu sial

 

 

tidak kompoten amendernya daim....kalau setiap keputusan yang melibatkan kewangan di tentukan oleh keling pundek mahatahi...anak mahatahi buat bisnes kapal nak bangkrap minta anwar jadi bailout...bila anwar tak kasi pasal ini melibatkan duit rakyat, mahatahi pecat dan sumbatkan anwar ke penjara...

daim....pernahkah anda istiharkan harta anda kepada rakyat...tidak pernah bukan...??,..serupa dengan pemimpin UMNO-BN yang lain....jadi oleh kerana anda dan puak puak pukimak anda yang lain tidak pernah istiharkan harta kepada rakyat....maka anda dan puak puak kamu jadi kaya sampai jadi bilionnaire adalah dari duit rakyat yang kamu rembat..anda berkempen untuk BN semata mata nak menyelamatkan diri kamu dari kena dakwa  jika  PR memerintah nanti...

dalam krisis kewangan tahun 1997...anda mendapat nama kerana kununnya andalah menteri kewangan yang telah berjasa membuatkan negara bebas dari krisis kewangan yang di ilhamkan oleh bekas PM mahatahi...krisis kewangan berlaku di sebabkan si mahatahi bermain judi tukaran asing yang menyebabkan negara kerugian RM 30 billion...george soros yang jadi mangsa  fitnah mahatahi...

bila anwar beri penyelesaian bagaimana nak mengatasi krisis tersebut...anda ciplak idea anwar dan akhirnya anda yang mendapat nama...anwar pula,kamu dan puak puak kamu sabotaj dengan fitnah tuduhan liwat lalu di sumbat ke penjara..sampai la ni puak puak kamu masih menfitnah anwar sedangkan isu sebenar kamu dan puak puak kamu takut kepada kerana khuatir anwar akan dedahkan kepada rakyat penyelewengan yang kamu dan puak puak kamu buat .

jangan lupa janji di tepati najib yang menyebakan hutan negara bertambah dari dari rm 250 biliion kepada 500 bilion...rosmah jolisakan , najib belanja ajer...daim ini baru nak jilat segala laba yang masih ada....ampulah selagi termampu...!!!!

nak harap tengku adnan jadi pemimpin satu hal pulak...jenis manusia kaki botol tonggang arak beginikah yang layak jadi pemimpin..kerabat di raja haramjadah ini manusia yang tak tau malu...dalam keadaan mabuk dia dengan berlagak samseng telah memukul penyokongnya...orang beginikah yang kamu dan UMNO bela....pergi mampos la ko daim...tunggulah lepas PRU 13 nanti...jika PR berkuasa tau la nasib kamu...!!!

28 April 2013

penceroboh sulu ahli UMNO tapi zahid hamidi tuduh pembangkang dalang pencerobohan...nak berpolitik berpada padalah...dah jadi pembohong tahap gaban apa kejadahnya....haramjadah punya mangkuk hayun UMNO ini....!!!!.

pemimpin sulu  boleh di temui di perhimpunan UMNO....tapi adakah  pemimpin ini boleh di jumpai di perhimpunan pakatan rakyat...???...hanya ahmad zahid yang boleh temberang....!!!

Pakatan Rakyat (PR) telah  menafikan penglibatan pemimpin mereka dalam insiden pencerobohan bersenjata di Lahad Datu, Sabah bulan lalu, kata beberapa pemimpin yang dihubungi.

Kita  menyifatkan kenyataan Menteri Pertahanan, r Ahmad Zahid Hamidi bahawa tiga pemimpin pembangkang termasuk seorang dari Sabah menjadi dalang dalam isu Lahad Datu sebagai tidak berasas dan nampak sangat beliau  pembohong besar UMNO.

Yang nyata  pemimpin Sulu lebih rapat dengan kepimpinan Umno. Kebanyakan mereka mempunyai IC biru yang di berikan semasa era  zaman keling kutty mahathir  memerintah sehingga kini .

Kita lihat cara pemberitaan yang dikeluarkan ini sangat tidak beradab... kenapa Ahmad Zahid tidak mendedahkan nama pemimpin pembangkang tersebut? Kenapa hendak dilakukan selepas Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13)?

Ia menjadi tanda tanya. Kita fikir ia hanya sandiwara politik semata-mata. Setahu kita pemimpin Sulu lebih rapat dengan ahli politik Umno  kerana kerap kali mereka di jemput ke perhimpunan agung UMNO di PWTC setiap tahun.

Kita juga  mengecam segala tindakan pencerobohan yang boleh mengganggu-gugat kedaulatan negara kita. Kita  berharap isu-isu seperti ini tidak lagi dijadikan sebagai modal politik busuk Umno dalam PRU13..

Kenyataan Ahmad Zahid menunjukkan kebimbangan beliau kemungkinan parti (BN) itu akan kalah dalam PRU kali ini.Bagi kita  UMNO-BN sangat terdesak untuk memenangi PRU13 ini.

Jadi, mereka terpaksa mencari isu baru seperti insiden di Lahad Datu sebagai satu platform mereka untuk meraih undi dan menaikkan sokongan rakyat terhadap BN semula.

Soalnya, kenapa perlu pemimpin PR ingin mempelawa orang Sulu untuk menyerang Sabah, malah sanggup melakukan pembunuhan di sana? Apa yang PR dapat sekiranya melakukan tindakan sedemikian?.

Kita juga mahukan penjelasan daripada BN berhubung dakwaan 'Sultan Sulu' yang dikatakan keluar daripada Umno.Apakah penjelasan BN tentang salah seorang ‘Sultan Sulu’ yang keluar daripada Umno kira-kira dua bulan lepas.

Adakah ini menunjukkan terdapat ‘hubungan’ di antara Kesultanan Sulu dengan Umno?..kalau Ahmad Zahid gagal memberi justifikasi yang memuaskan, tindakan kerajaan yang melemparkan tuduhan terhadap pemimpin PR ini hanya akan memburukkan lagi sokongan orang ramai terhadap BN.

Sehubungan itu, kita  beranggapan bahawa dakwaan sedemikian mengarut dan tidak berasas. Ini kerana BN hanya berniat untuk menakutkan rakyat bagi meraih undi menjelang PRU13 ini..

 

 

penyapu sial

 

 

kenyataan mangkuk hayun ini adalah menfitnah namanya jika sekiranya tidak di tunjukkan bukti...tindakan saman wajar di kenakan terhadap belaiu kerana menfitnah sesuka hati...

kalau nak tunggu lepas pru nampaknya masuk angin keluar asap macam taib mahmud la...kunun nak letak jawatan lepas pru serawak tempohhari tapi lansung sampai la ni habuk tarakkk....

itu semua temberang tahap gaban si zahid...kasi humban dalam tong taik mamat ni bersama be end...!!!

karam singh semakin karam....keling mabuk todi tukar profession dari wartawan alam sekitar kepada wartawan penyebar budaya lucah...!!!!

karam singh semakin karam...mabuk todi menjadi jadi

Calon KEADILAN Kuantan, Fuziah Salleh telah  membuat laporan polis berhubung ugutan berbaur gangguan seksual yang diterimanya melalui sistem pesanan ringkas (SMS) lewat pagi kelmarin.

Tanpa mendedah kandungan SMS itu, Naib Presiden KEADILAN itu, berkata kandungannya mengugut untuk mencemar kredibilitinya selaku calon dan mengancam untuk menyebar perkara ‘buruk’ mengenainya.

Beliau mengesyaki ia dilakukan seorang wartawan sebuah stesen penyiaran kawalan Umno BN selepas membandingkan nombor telefon berkenaan dengan kad media yang ada dalam simpanannya.

“Setiap nombor media saya simpan. Nombor sama sejak tahun lalu selalu hantar SMS terutama melibatkan isu Lynas tapi saya tidak pernah ambil peduli.

“Kali ini, melampau. Saya sebagai calon wanita risau, ini agak menakutkan. Kalau SMS sekadar marah-marah dan tak suka, lainlah.

“Saya risau ada insiden yang tak diingini berlaku. Dalam keadaan sekarang, semua boleh berlaku. Jadi saya tampil buat laporan,” katanya.

Fuziah berkata, SMS itu diterimanya jam 3.32 pagi menggunakan nombor 019-3314898 yang kemudian didapatinya sama dengan kad media tertera nama Karam Singh Waliya tetapi beliau masih membuat semakan lanjut untuk pengesahan.

Sumber dari  Keadilan Daily beberapa kali cuba menghubungi nombor berkenaan tetapi telefon bimbit itu ditutup.

Ketika dihubungi, Fuziah sedang membuat laporan di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kuantan itu jam 11.40 pagi tadi ditemani beberapa penyokong dan suami.

Beliau berkata, nombor sama juga sebelum ini sering menghantar SMS peringatan berbentuk amaran berkaitan isu Lynas tetapi tidak diendahkannya -KD.

 

 

penyapu sial

 

karam mabuk todi...dah tukar profession kot ...ikut UMNO-BN punya sifu lah...sudah tukar jadi wartawan alam lucah.. kasi buang ini keling dalam tong taik bersama sama UMNO-BN....kah kah kah...!!!

ni  juga mungkin kesan sampingan dari kesan radioaktif yg dikeluarkan dari projek lynas. manusia blh menjadi kurang waras, hilang pertimbangan dan juga keinginan seksual yg melampau.. bahaya lynas ni, baik tutup je..

27 April 2013

bagai menghantar sotong balik ke laut...menteri sotong dan bini menafikan beliau tergolong golongan bangsawan...bior betul mamat sotong nie cakap..kah kah kah...!!!!

Hishammuddin: Dakwaan saya dan isteri orang bangsawan adalah bodoh

KLUANG, 26 April — Calon Barisan Nasional (BN) yang juga penyandang Kerusi Parlimen Semberong Datuk Seri Hishammuddin Hussein menyifatkan dakwaan beliau dan isteri golongan bangsawan serta tidak bergaul dengan masyarakat setempat sebagai dakwaan bodoh.

“Saya katakan dakwaan itu bodoh kerana mereka (yang lemparkan dakwaan) tidak tahu bagaimana rapatnya hubungan saya dan isteri (Datin Seri Tengku Marsila Tengku Abdullah) dengan masyarakat di Semberong.

“Hanya orang di Semberong sahaja yang tahu,” katanya pada majlis ramah mesra dengan penduduk Kampung Melayu Batu Empat, Paloh yang turut dihadiri calon BN bagi kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Paloh Teo Yap Kun, di sini hari ini.

Kata Hishammuddin, hubungan beliau dan isteri dengan penduduk di kawasan Parlimen Semberong adalah seperti sebuah keluarga besar.

Dalam pada itu beliau turut meminta pengundi di Johor agar menolak kehadiran orang kuat pembangkang yang mencuba nasib di negeri berkenaan.

Jangan bagi peluang mereka bertapak di negeri ini, katanya yang meminta pengundi menggagalkan usaha penasihat DAP Lim Kit Siang untuk bertapak di Johor dengan “menghantar roket ke bulan”.

Beliau juga meminta pengundi mengekalkan Johor sebagai kubu kuat Umno dan BN. – Bernama

 

 

penyapu sial

 

 

 

bila masakah  rakyat sembrong tau...???....yang rakyat sembrong tau dia nie kaki klentong dan kaki tungang arak adalah...!!!!

sotong nie faham apa yang dia cakap....selalu memang begitulah cakapnya merapu terkena gas yang di lepaskan oleh bini sepupunya di putrajaya...

turun sekali skala di sembrong dah sibuk tidak mengaku dari golongan bangsawan...turun pun cuma nak beli undi ( rasuah ) rakyat sana  terutama di musim PRU buat apa..kalau betul prihatin dengan rakyat di sana  cuba usahakan bantu rakyat mengurangkan kos dan tekanan hidup dengan penurunan harga minyak dan barangan serta penambahbaikan pendapatan rakyat supaya mampu menampung hidup masa kini 

hapuskan pptn dan pelbagai cukai serta peningkatan sosio ekonomi rakyat itulah lebih di utamakan dari  rhetorik slogan  1 malaysia yang ntah apa apa...dan kebanyakan meniru idea pakatan rakyat...!!!!

telah di jangkakan sandiwara UMNO di lahad datu pemimpin pembangkang jadi mangsa fitnah...Zahid hamidi haramjadah di beri masa 24 jam dedahkan pemimpin Pakatan yang dikatakan dalang insiden Lahad Datu...!!!!

Kita  menggesa Ahmad Zahid Hamidi mendedahkan nama tiga pemimpin Pakatan Rakyat (PR) yang dikatakan menjadi dalang kepada insiden pencerobohan di Lahad Datu.

Sekiranya Ahmad Zahid (gambar) gagal mengemukakan nama-nama berkenaan, ia jelas menunjukkan itu adalah “fitnah” yang dimainkan Umno dan Barisan Nasional (BN).

Amat mengejutkan Zahid Hamidi gagal memberikan sebarang bukti untuk menyokong dakwaan liar dan berbahaya itu.

Kenyataan itu jelas untuk menyebabkan kemusnahan politik kepada Pakatan Rakyat ketika menjelang pilihan raya umum ke 13 ini..

Semalam, agensi berita nasional Bernama melaporkan Kementerian Pertahanan telah mengenalpasti tiga pemimpin pembangkang yang menjadi dalang kepada insiden pencerobohan kumpulan bersenjata di Lahad Datu, Sabah.

“Apa yang boleh saya katakan, dua daripada pemimpin pembangkang itu daripada Semenanjung dan seorang lagi daripada Sabah,” katanya.

Ahmad Zahid bagaimanapun tidak mendedahkan nama pemimpin pembangkang tersebut, sebaliknya berkata pihaknya tidak mahu dianggap oleh sesetengah pihak tertentu sebagai permainan politik, maka segala tindakan akan dilakukan sejurus selepas pilihan raya umum ke-13.

Naib Presiden Umno itu juga menegaskan segala maklumat dan butir-butir mengenai dalang tersebut akan diserahkan kepada Pejabat Peguam Negara untuk tindakan selanjutnya

Ia adalah cubaan untuk mengalih perhatian daripada kegagalan kerajaan BN menangani insiden Lahad Datu yang berlarutan sehingga beberapa bulan..

 

 

penyapu sial

 

 

kan kita dah kata...UMNO buat sandiwara dengan kerabat sulu...pakatan rakyat dan rakyat sulu yang tak berdosa jadi mangsa...permainan busuk UMNO yang dah nazak untuk mengekalkan kuasa yang semakin terhakis..

dengan mengaitkan pemimpin pembangkang tujuannya adalah untuk menutupi kejahatan najib dan UMNO yang menjadi dalang pencerobohan rakyat sulu yang di mangsakan...tapi rakyat bukan bodoh untuk menerima bulat2 fitnah..majoriti rakyat sabah tau hal ini di dalangi 300%  oleh UMNO

 

ahmad zahid apco sila jelaskan nama berkenaan ...jika tuduhan tidak benar heret anjing ini kemuka pengadilan...

26 April 2013

tunggu najib dan sepupu sotongnya mampos kena tembak baru confirm indek jenayah semakin menurun....nak kelentong berpada padalah...sah polis tak buat kerja ...asik mengintip ahli politik pembangkang aje...!!!!

Pegawai kedua tertinggi Kastam ditembak mati

Timbalan Pengarah Kastam Diraja Malaysia II Datuk Saharuddin Ibrahim ditembak mati di Putrajaya hari ini, kata polis.

Laporan media menyebut lelaki bersenjata menaiki motosikal menembak Shaharuddin kira-kira jam 8.40 pagi di Leboh Wawasan yang datang dari Dengkil. Polis kata Shaharuddin (gambar) ditembak di lampu isyarat berhampiran balai polis.

Beliau dikejarkan ke hospital dan dimasukkan ke unit rawatan rapi, menurut laporan portal New Straits Times.

Polis sedang menelitik rakaman kamera litar tertutup.

Ketua Polis Kuala Lumpur Datuk Mohamad Salleh mengesahkan kejadian itu.

Pihak polis juga sedang menyoal siasat pemandu Saharuddin untuk mendapatkan maklumat sebenar apa yang berlaku.

Sabtu lalu, lelaki bersenjatakan pisau membunuh Irene Ong berusia 52 tahun di Bukit Gasing, Petaling Jaya, dalam cubaan merompak, menjadikan kes jenayah sebagai isu menjelang pilihan raya pada 5 Mei ini.

Polis telah menahan tiga remaja yang dipercayai mempunyai hubungan dengan kejadian berkenaan.

Putrajaya berkata daripada 2009 ke 2012 kadar jenayah antarabangsa menurun kepada 27 peratus dan jenayah jalanan kepada 39.7 peratus.

Polis turut berkata kadar jenayah antarabangsa juga menurun pada suku pertama 2013 berbanding tempoh sama tahun lalu.

Pembunuhan ‘mungkin ada kaitan dengan tugas kastam’

Pembunuhan Timbalan Ketua Pengarah Kastam (Perkastaman/Cukai Dalam Negeri) Datuk Shaharuddin Ibrahim, di Putrajaya hari ini, mungkin mempunyai kaitan dengan tugas beliau sebagai pegawai kanan kastam.

Anak saudara Allahyarham, Roslan Ibrahim, 51, percaya Shaharuddin mungkin mempunyai banyak musuh disebabkan tugasannya dalam jabatan kastam.

“Saya dan Shaharuddin kerap bertemu dan minum bersama dan saya percaya kejadian itu mempunyai kaitan dengan kerjanya,” katanya kepada pemberita ketika menemani isteri dan keluarga Allahyarham Shaharuddin di Hospital Kuala Lumpur (HKL), di sini.

Kesemua anggota keluarga Shaharuddin hadir di hospital itu untuk menunggu proses bedah siasat. Allahyarham meninggal dunia di Hospital Putrajaya pada pukul 9.20 pagi.

Timbalan ketua pengarah kastam itu ditembak dua lelaki bermotosikal semasa dalam perjalanan ke pejabatnya, ketika kereta yang dinaikinya berhenti di persimpangan lampu isyarat dari Lebuh Sentosa ke Lebuh Wawasan dalam kejadian kira-kira pukul 8.15 pagi.

Roslan berkata kali terakhir beliau bertemu Allahyarham ialah pada Ahad lepas dan mereka berbual sambil minum bersama.

“Allahyarham mempunyai lima orang anak. Dia seorang yang peramah dan tidak sombong serta mempunyai hobi bermain golf. Dia selalu main golf di Seremban,” katanya. – Bernama

 

 

 

penyapu sial

 

 

penjenayah Malaysia tak takut kerana mendapat pembelaan di luar jangkaan dan kadang2 di angap hero.apataknya kepala mafia satu family masih berlindung di putrajaya...penyeludup wang haram berlindung di sabah...pencuci wang haram masih berkubu di negeri sembilan...

apabila kepala penjenayah di lindungi melalui kuasa politik...tak heran segala jenayah yang berpunca darinya semakin meningkat...

caranya hapuskan kerajan yang ada maka terhapus penjenayah besar yang berlindung di sebaliknya barulah polis boleh buat kerja polis...dan negara jadi aman...

jantan takut bini tunjuk perangai pondan di tempat sendiri...

Najib Razak akhirnya masih gagal menyahut jemputan untuk berdebat dengan Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat Datuk Seri Anwar Ibrahim yang telah turun ke Felda Chini 1 di dalam kawasan Parlimen Pekan pada jam 9 malam , 25 April.

Jemputan untuk berdebat manifesto Pakatan Rakyat melawan manifesto Barisan Nasional telah dihantar ke Pejabat Umno Bahagian Pekan pada 23 April sempena kehadiran Anwar ke Parlimen Pekan.

Kehadiran lebih daripada 5,000 orang di Tapak Pekan Sehari Felda Chini 1 cukup teruja menanti kehadiran Najib yang merupakan Pengerusi Barisan Nasional,Presiden Umno dan Perdana Menteri untuk berdebat secara profesional sudah pasti mengecewakan ribuan penyokong Umno/BN kerana Felda Chini 1 adalah antara kubu kuat Umno/BN.

Malah Najib difahamkan berada di kawasan Parlimen Pekan dalam siri kempen beliau sebagai calon P085 Pekan. Sudah pasti ketidakhadiran beliau membuktikan Najib tidak mampu berdepan dengan Anwar sedangkan menggunakan medan dan media Umno seperti TV3, Utusan Malaysia, Berita Harian dan New Straits Times untuk terus mengkritik,menghina dan menyerang manifesto Pakatan Rakyat.

Tapi hakikatnya gagal untuk berhadapan dengan rakyat Pekan dan para penyokong Umno/BN sendiri, berhujah dan berdebat secara profesional dan matang sebagai langkah merealitikan demokrasi. Rakyat seluruh Malaysia masih tertanya-tanya kenapa Najib begitu gentar untuk berhadapan dengan Anwar sedangkan Anwar telah hadir ke kawasan beliau sendiri.

Seluruh rakyat Malaysia harus menilai dengan bijaksana dan realistik untuk menolak Umno/BN dalam PRU13. Najib ternyata adalah pemimpin yang ternyata “dayus” untuk berdepan dengan Anwar walaupun atas nama kepentingan rakyat.

 

poondaannn....selama lamanya pondannnn.....hanya ada konek bercakap depan tv  sorang sorang macam orang sasau.....!!!!

anjing UMNO tegakkan benang basah....imej sudah tercemar siapa mahu percaya....SPR mempunyai stor simpanan barang di Kajang, kata pengerusi

Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof hari ini mengatakan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) sememangnya mempunyai stor penyimpanan barang dan peralatan pilihan raya di Sungai Chua, Kajang.

Sebelum itu, dalam satu sidang akhbar di ibu pejabat PKR pagi tadi, Datuk Seri Anwar Ibrahim mendedahkan kepada pemberita gambar yang memaparkan dua peti undi dibalut menggunakan polister dan dicop dengan logo SPR sebagai bukti badan penggendali pilihan raya memindahkan kotak undi menggunakan Pajero di Jalan SC 2.

"Sungai Chua memang ada stor SPR," kata Abdul Aziz yang merupakan pengerusi SPR  sebagai menjawab persoalan Anwar mengenai kotak undi yang diragui di lihat di satu kawasan di negeri selangor.

"Apa salahnya kotak undi dilihat dalam kenderaan yang mempunyai logo SPR? Kotak undi kosong. Saya pelik mengapa Anwar persoalkan tentang ini? Sekarang penghantaran logistik pilihan raya memang sudah berjalan. Bukan sahaja di Sungai Chua, di Perak, Kedah dan seluruh negara," tambah beliau sambil tertawa.

Datuk Wan Ahmad Wan Omar pula mengatakan sebelum pengundian awal yang akan berlangsung pada 30 April ini, SPR sudah mula mengagihkan barang dan peralatan pilihan raya kepada pegawai - pegawai pengurus di seluruh negara.

"YB Datuk Seri Anwar Ibrahim tak usah risau. Biasa kotak undi dilihat dalam kenderaaan berlogo SPR. Tapi kalau ada ternampak kenderaan lain yang bawak, beritahu saya, saya pun nak siasat," kata Timbalan Pengerusi SPR itu 

Abdul Aziz turut menafikan dakwaan Anwar mengenai analisis daftar pengundi dilakukan oleh PKR yang mendapati terdapat 28,593 pengundi terdiri daripada warga Indonesia, Filipina, Pakistan, dan Bangladesh.

"Mana boleh. Bukan warganegara tak boleh jadi pengundi. Automatik sistem akan tolak".

Akan tetapi menurut Abdul Aziz, sekiranya terdapat warganegara asing yang telah lama menetap di Malaysia dan diberi kerakyatan, selepas mendapat kad pengenalan biru, mereka layak undi menjadi pengundi.

"SPR tidak akan tanya bagaimana mereka dapat jadi warganegara. SPR hanya akan semak dengan JPN, jika semuanya ok, SPR akan daftarkan, jika tidak, SPR akan tolak," tambah beliau lagi.

Mengenai ceramah Pengerusi Kebangsaan DAP yang dihentikan oleh pegawai SPR di Bukit Gelugor, Pulau Pinang semalam, Wan Ahmad mengatakan semenangnya terdapat Pasukan Penguatkuasa Kempen Pilihan Raya (PPKPR) di setiap kawasan yang terdiri daripada seorang pegawai SPR, seorang pegawai polis, seorang ahli PBT dan setiap wakil calon.

"Mereka mempunyai kuasa untuk berhentikan ceramah tanpa permit. Selain itu, kalau penceramah kasar sangat, PPKPR juga boleh minta dia tone down sikit ertinya semua kesalahan dalam Akta Pilihan Raya," katanya.

Sejumlah hampir 13.3 juta pengundi termasuk 5,200 pengundi luar negara layak untuk mengundi untuk memilih 222 wakil di parlimen dan 505 wakil Dewan Undangan Negeri (DUN) di 12 negeri. Sarawak telah menjalankan pilihan raya negeri pada 2011.

 

 

penyapu sial

 

 

alahai anjing UMNO....bila nama SPR telah tercemar dan di anggap anjing UMNO...setiap pergerakan dan tindakan adalah mencurigakan...jangan lupa anda sendiri ahli UMNO...macam mana ahli UMNO boleh jadi pengerusi SPR...jika tidak berpihak dungu namanya...sedangkan SPR telah dengan terang2 terlibat dengan projek IC di sabah..sampai sekarang

lagi satu hal...isu ini jadi hangat sebab spr sudah tidak boleh di percayai...so betul ke kotak benar2 tu kosong..??..jangan lupa janji najib nak samun selangor sampai hilang nyawa...macam tanya pencuri...jawapan pun macam pencuri...apa apa pun boleh berlaku terutama bila sudah tidak di percayai lagi...

ramai rakyat asing jadi warga negara setelah lama menetap kita tak heran jika kredibiliti yang mencukupi...tapi sampai puluhan ribu apa kejadahnya kalau tidak niat menipu mengundi dalam PRU sebagai pengundi hantu....!!!

musim mat bangla naik kapalterbang pergi mengundi di Selangor bermula....!!!!

 

Bangla sudah mari. Dikesan di KLIA. Siapa boleh jelaskan bangla bangla ni datang untuk apa? Apakah berbaju hijau seolah olah uniform kerja kilang ni hanya untuk "mengaburi" mata oarang ramai?

Kemungkinan  besar  untuk mereka ini menjadi penghuni hantu adalah tinggi. Sewa khas terhadap kapalterbang MAS seperti dalam gambar diatas amat meragukan. Kilang apa yang perlukan begitu ramai pekerja?

kilang UNDI POS beramai ramai ...tumpang sekaki dengan undi pos warga tempatan....awas taktik licik  SPR  menipu di musim PRU 13 ini...!!!!

padan muka jadi tukang fitnah...blogger haprak UMNO di timpa haramjadah....akhir terpaksa berkongsi bersihkan lubang taik sendiri dengan tangan yang menyuap makanan....!!!!


Ketua perang siber Umno Pulau Pinang, Novandri Hassan Basri atau lebih dikenali dengan nama Dr MiM (Minda Intelek Melayu) disahkan telah hancur sebahagian dari tangan kirinya akibat kemalangan yang berlaku di kilometer 381.2 arah selatan Lebuhraya PLUS dekat Slim River, Perak, awal pagi semalam.

Novandri dikejarkan ke Hospital Slim River dengan bantuan ambulans dan dirawat sebagai pesakit luar.

Bagaimanapun ekoran kecederaan serius yang dialami Novandri akibat impak dari kemalangan tersebut, dia ditahan di wad kecemasan dan doktor yang merawatnya mengesahkan sebahagian tangan kirinya hancur teruk.

Kemalangan yang berlaku membabitkan Novandri yang juga naib ketua Umno bahagian Bukit Gelugor dan seorang rakannya berpunca dari masalah kegagalan mengawal kenderaan hingga menyebabkan kereta yang dinaiki terbabas.

Pemilik Blog Minda Intelek Melayu (MiM) sebelum ini telah disaman oleh Khalid Samad kerana fitnah.

Novandri melalui blognya, novandri.blogspot.com pada 15 Januari 2010 lalu menulis satu tulisan berbentuk fitnah dalam blognya bertajuk 'Penjarakan Khalid Bishop Samad'.

Ekoran itu, Khalid melalui peguamnya, Mohamad Hanipa Maidin menuntut supaya Novandri menarik balik tulisan dan gambar yang menunjukkan Khalid memakai tanjak Kristian dan salib dari blognya serta memohon maaf.

Novandri bersetuju untuk menyelesaikan kes ini di luar mahkamah dengan memohon maaf secara terbuka kepada Khalid ekoran dakwaan beliau kepada AJK PAS Pusat itu.

Selain itu dia juga bersetuju membayar sejumlah wang ganti rugi yang tidak disebutkan.

Penyelesaian luar mahkamah ini dinyatakan di depan hakim mahkamah tinggi di Pulau Pinang 7 Januari 2013 lalu.

Bagaimanapun, beberapa blogger Umno kesal dengan laporan Utusan Malaysia kerana tidak menjelaskan bagaimana Novandri boleh mengalami kemalangan dahsyat itu.

Sesetengahnya mendakwa kereta yang dinaiki Novandri telah tercabut tayarnya disyaki angkara perbuatan khianat.

Nampaknya blogger Umno ini sudah pandai mereka-reka cerita sebagaimana tulisan mereka yang cukup jijik dengan fitnah dan video lucah.

Jika mereka tidak berpuas hati dan mengesyaki ada unsur-unsur khianat, mengapa tidak laporkan terus kepada polis dan jangan salahkan Utusan sebab barangkali media rejim Umno tersebut pun sudah tidak percaya dengan fitnah yang dilemparkan, asyik terkantoi saja.

Sudahlah jualan akhbar Umno itu merudum, laman versi internet juga mencatatkan bilangan pembaca unik (unique readers) sedikit mendahului pesaingnya, Berita Harian dan jauh sekali jika dibandingkan dengan portal berita berpengaruh, Malaysiakini di seluruh dunia.

Malaysiakini - Kedudukan 2,545 (Malaysia tempat ke 13)
Berita Harian - Kedudukan 7,987 (Malaysia tempat ke 42)
Utusan Malaysia - Kedudukan 5,526 (Malaysia tempat ke 25)
Harian Metro - Kedudukan 8,492 (Malaysia tempat ke 47)

(Sumber : www.alexa.com - 26 April 2013)

Insiden membabitkan Novandri jelas memberi peringatan kepada semua blogger Umno agar jangan memfitnah dan menyebarkan video lucah kerana apa yang dialami Novandri cuma sekelumit dari balasan yang sewajarnya diterima di sana nanti!

 

 

penyapu sial

 

 

Dia taip kat komputer pakai tangan kanan...dia basuh berak pakai tangan kiri...elok la tu lepas ni basuh berak tangan kanan ,makan tangan kanan,fitnah orang tangan kanan ...banggalah tu...insuran banyak tu,,boleh buat bayar saman...

itu lah balasan Allah Taala kepada mereka yang suka menabur fitnah dan mengadu domba. Allah dah tunjukkan balasan di dunia lagi. Nasib baik tak meninggal dunia

najib tiada konek berdebat dan UMNOPORNO syaitan bertopengkan manusia...pertahankan kalimah Allah tapi tolak hukum hudud Allah SWT...

Najib pertahan haramkan ‘Allah’, tolak debat pilihan raya

 

Najib Razak telah mezahirkan sokongan terhadap keputusan Mahkamah Tinggi yang mengharamkan pengunaan perkataan Arab untuk tuhan, “Allah”, oleh bukan Islam di Malaysia, menurut wawancaranya bersama saluran berita antarabangsa Al –Jazeera.
Perdana menteri kerajaan sementara itu turut memberitahu Veronica Pedrosa dalam wawancara yang akan disiarkan pada Ahad, beliau tidak berminat untuk berdebat dengan ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim sebelum pilihan raya 5 Mei.

“Konsep Allah berbeza dalam Islam berbanding dalam Kristian, kita tidak seharusnya mengecewakan orang Islam dan orang Islam tidak seharusnya mengecewakan orang Kristian, kita tinggal secara harmoni selama bertahun-tahun dan ianya seharusnya berterusan,” kata beliau dipetik dari petikan wawancara yang diedarkan oleh Al-Jazeera versi bahasa Inggeris.

Mahkamah Rayuan Malaysia telah menetapkan 30 Mei sebagai tarikh untuk satu lagi kes pengurusan terhadap kerajaan dan rayuan Kementerian Dalam Negeri mengenai keputusan Mahkamah Tinggi pada 2009 perkataan “Allah” boleh digunakan oleh akhbar mingguan Katolik, Herald.

Pada 2007, kerajaan menghadkan penggunaan terma tersebut hanya kepada konteks orang Islam sahaja. Ini dibatalkan olah Mahkamah Tinggi dua tahun kemudian oleh kerana hakim mengatakan ianya tidak mengikut perlembagaan. Putrajaya membuat rayuan mengenai keputusan tersebut dan pelaksanaan singkat keputusan mahkamah 2009 sejak itu telah digantung.

Selepas keputusan mahkamah, terdapat beberapa siri letupan dan pembalingan batu terhadap beberapa rumah ibadat di Kuala Lumpur. Sebahagian daripada pesalah didakwa dan kemudiannya dihukum tetapi kes itu terus terpendam di hati.

Komuniti Kristian berjumlah kurang daripada10 peratus daripada populasi 28 juta di Malaysia akan tetapi kedua-dua Najib dan Anwar telah lama mula menarik mereka sebelum Pilihan Raya 2013

Najib juga mengatakan beliau lebih berminat melibatkan diri orang ramai secara langsung daripada berdebat dengan lawan politiknya.

“Terdapat pelbagai cara untuk sampai kepada rakyat, kedua-dua parti politik mempunyai banyak ruang di Malaysia… Kita tidak akan berdebat.. kita perlu melibatkan diri dengan rakyat, pembangkang akan melibatkan diri dengan rakyat,” kata Najib kepada Al-Jazeera.

Wawancara Najib akan disiarkan buat pertama kali di seluruh dunia pada 27 April, 12.30 tengah hari (waktu tempatan). Wawancara boleh dilihat melalui Saluruan Astro 513. Ulangan wawancara 30 minit itu akan disiarkan hari Ahad pada pukul 4.40 petang, Isnin 3.30 pagi dan 10.30 malam.

Beliau mengetuai Barisan Nasional (BN) bagi pilihanraya umum ke 13 dan telah dijadikan pengarah pilihan raya Selangor yang dikuasai oleh PR.

Terdapat 222 kerusi parlimen dan 505 kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) di 12 negeri untuk dimenangi pada pilihan raya 5 Mei dan pemerhati menjangkakan BN akan terus menjadi kerajaan dengan majoriti lebih kecil.

Pilihan raya ini dijangka sengit kerana BN yang dahulunya dikenali sebagai Perikatan, telah memerintah negara semenjak negara Merdeka pada 1957 telah berkempen untuk beberapa inisiatif reformasi yang diperkenalkan oleh Najib yang mula berkhidmat empat tahun lalu.

 

 

penyapu sial

 

 

PM tiada konek ini sampai kiamat pun tak nak berdebat...jantan bacul ini hanya pandai bercakap dan tuduh sana tuduh sini tapi bagi bagi peluang berdebat konek dia mengecut di celah tetek bini dia...apa punya bangsat PM 1 malaysia terlalu pengecut sebegini.jantan celaka ini hanya jadi juara bercakap depan orang bodoh dan dungu serta pengampu...lembu pun tak mau...takut mulut berbuih kut...

isu kalimah Allah di pertahankan tapi hukum hudud Allah SWT di perlekehkan...sah ke akidah macam ini...Najib dan UMNO  hanya peralatkan Islam demi kepentingan kroni dan mereka paling takut  juka hudud di laksanakan sebab mereka adalah pesalah jenayah  syariah yang terlibat dengan skandal perompakan harta  negara dan rakyat , rasuah   serta  terlibat dengan skandal seks ,arak dan judi...tu pasal kecut teloq bila nak laksanakan hukum hudud...alasan demi alasan  di beri...namun habuk pun tarak..

projek IC sandiwara UMNO merebak ke Perak...pengundi Pakistan boleh pulak mengundi di sana selepas mengundi di sabah...!!!

Sebanyak 4,095 pendaftar pemilih yang mendaftar kad pengenalan di Sabah telah dikesan mengundi di Perak.

Di Parlimen Tanjung Malim sahaja, terdapat 146 pengundi yang mendaftar kad pengenalan di Sabah termasuklah 30 daripadanya berketurunan Pakistan.

Kita  hairan kenapa pengundi Pakistan kesemuanya mempunyai kad pengenalan Sabah dan kenapa tidak dari negeri lain..

Ini telah membuktikan projek IC Sabah yang dilakukan oleh BN benar-benar berlaku di negara ini.

Pengundi berketurunan Pakistan itu adalah hasil daripada projek IC sabah yang dilakukan oleh BN.

Ini bermakna, projek IC tersebut bukanlah digunakan di Sabah sahaja tetapi di seluruh negara.

Kita  mempersoalkan kenapa pengundi berketurunan Pakistan ini mendaftar di tempat lain termasuk di Tanjung Malim.

Adakah mereka ini wujud di semua kawasan di seluruh negara?..

Kita berharap  pihak pakatan rakyat  mengarahkan seluruh jentera di semua peringkat mengesan individu-individu tersebut untuk mendapatkan maklumat yang lebih terperinci.

Inilah berlaku di negara ini apabila pemimpin sanggup memberikan kerakyatan kepada warga asing bagi berusaha memastikan mereka terus berkuasa di negara ini.

Kita  sangat kesal dengan tindakan ini namun kita yakin usaha kotor ini tidak akan menjadi penghalang untuk kita menawan Putrajaya pada pilihanraya ini...

tiada pembangkang jangan mimpilah adanya BR1M....!!!!

Tiada Pakatan Rakyat (PR) - maka tiadalah BR1M - kos harga barang akan meningkat naik lebih jauh daripada sekarang. Kadar harga elektrik, air dan petrol telah lama dinaikkan jika tiada tekanan daripada PR. Barisan Nasional (BN) telah diberi peluang untuk mentadbir, memang tiada jasapun , malah tidak berjaya dalam tempoh 56 mentadbir negara, ini termasuk  tidak berupaya membanteras gejala korupsi yang membarah! Berilah peluang kepada Pakatan Rakyat untuk mentadbir pula, kita lihat bagaimana...

BN kata PR akan membankrapkan Malaysia jika mentadbir di persekutuan - tapi masihkah kita ingat sewaktu PRU12, perkara sama yang dinyatakan jikalau Selangor dan Pulau Pinang ditadbir oleh PR - TAK BANKRAP PUN, malah jauh lebih baik dari zaman pemerintahan BN...

MARI UNDI PR 5 MEI 2013! JOM UBAH! - INI KALILAH! DEMI RAKYAT MALAYSIA!

25 April 2013

cubaan menipu SPR untuk bantu UMNO-BN... SPR pindahkan peti undi ‘meragukan’ ke Kajang

gambar yang memaparkan dua peti undi dibalut menggunakan polister dan dicop dengan logo SPR sebagai bukti

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) perlu memberi penjelasan berhubung kenderaan badan pengendali pilihan raya berkenaan dilihat memindahkan peti undi meragukan ke Taman Perindustrian Sungai Chua di Kajang daripada ibu pejabatnya di Putrajaya, kata Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini.

Ketua Pembangkang itu menunjukkan kepada pemberita gambar yang memaparkan dua peti undi dibalut menggunakan polister dan dicop dengan logo SPR sebagai bukti mereka memindahkannya menggunakan Pajero di Jalan SC 2.

“Saya mahu penjelasan SPR. Apa permainan mereka?” soalnya kepada pemberita di Ibu Pejabat PKR di sini.

 

 

penyapu sial

 

SPR kuat menipu...bermacam macam taktik di lakukan bagi menghalalkan cara untuk memenangkan UMNO-BN...selepas pelbagai taktik terbongkar kini SPR mengguna helah di depan mata...pindahkan kertas undi yang kemungkinan sudah siap di pangkah untuk menipu kiraan undi yang memenangkan UMNO-BN..

mereka memang tau kawasan mana peti itu akan di gunakan...telus amendernya kalau macam ini seperti yang di war warkan...nampaknya kita sebagai rakyat wajib ajar SPR dan kerajaan UMNO-BN bagaimana cara mengundi dan berpolitik yang bersih .

rakyat perlu turun ke jalanraya untuk membantah penipuan yang masih di lakukan oleh SPR...

sibuk pertahan AES untuk kroni....bini sendiri ada saman AES buat buat tak tau...apa punya jalang PM 1 malaysia ini...!!!!


Isteri Perdana Menteri, Rosmah Mansor  di dapati mempunyai saman Sistem Penguatkuasaan Automatik (AES) tertunggak berdasarkan semakan sistem Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ).

Hasil semakan MyEG itu menunjukkan sebuah kereta bernombor XIASEAN360 didaftarkan di atas nama dan kad pengenalan Rosmah.

Semakan yang sama juga menunjukkan bahawa Rosmah tidak membayar dua saman AES iaitu pada 30 Januari 2013 dan 13 Mac 2013.

AES adalah salah satu isu utama yang akan menjadi faktor penentu dalam PRU13. Pakatan Rakyat telah membuat ketetapan bahawa AES akan dihentikan dan semua samannya dibatalkan sekirangan Pakatan Rakyat mengambil alih Putrajaya.

Manifesto Barisan Nasional tidak menyentuh langsung mengenai AES. Walaupun pelaksanaan masih menjadi tanda tanya buat masa sekarang,kita beranggapan bahawa kegagalan Manifesto Barisan Nasional membuat ketetapan mengenai AES membayangkan hasrat  Najib Tun Razak untuk meneruskan pelaksanaan AES sekiranya Barisan Nasional terus berkuasa.



Untuk menentukan sama ada orang-orang terdekat dengan Perdana Menteri menerima atau tidak AES, beberapa semakan telah di buat :
  1. Mengenalpasti nombor kad pengenalan  Rosmah Mansor sebagai isteri Perdana Menteri
  2. Mengenalpasti kereta yang didaftarkan di bawah nama  Rosmah Mansor
  3. Menyemak sama ada Rosmah Mansor membayar saman AES, bagi memastikan keluarga Perdana Menteri betul-betul patuh kepada pelaksanaan AES yang dibawa oleh Barisan Nasional.
    Hasil semakan itu membuahkan perkara-perkara berikut


  1. Nombor kad pengenalan  Rosmah Mansor adalah 511210-05-5558. Identiti beliau itu disemak dengan daftar pengundi yang mengesahkan bahawa beliau mengundi di Pekan.
  2. Semakan dengan sistem JPJ di MyEG menunjukkan sebuah kereta bernombor XIASEAN360 didaftarkan di atas nama dan kad pengenalan beliau;
  3. Semakan yang sama juga menunjukkan bahawa  Rosmah Mansor tidak membayar 2 saman AES iaitu pada 30 Januari 2013 dan 13 Mac 2013.
Di negara-negara lain, perkara ini dilihat sebagai satu pertentangan prinsip (double standard) apabila keluarga Perdana Menteri sendiri tidak mengendahkan saman AES, sedangkan beliau (Perdana Menteri) beriya-iya mempertahankan satu sistem yang ditentang oleh rakyat.

Mengambil contoh saman AES tertunggak Datin Seri Rosmah Mansor untuk memberi gambaran bagaimana Barisan Nasional mengamalkan double standard dengan menyatakan pelbagai propaganda kepada rakyat biasa untuk mempertahankan dasarnya yang tidak popular, tetapi di belakang-belakang membiarkan keluarga terdekat mereka bebas dari dasar tidak popular yang menekan rakyat itu.

Kita menyeru supaya  Najib Razak menyatakan secara terbuka sama ada Barisan Nasional akan meneruskan pelaksanaan AES sekiranya masih menang dalam PRU13.

anjing UMNO dalam SPR tuduh Anwar pinda undang undang penarikan diri calon dalam pilihanraya...biar betul...nak mengampu UMNO dan menipu rakyat berpada pada lah...!!!!!

Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak seharusnya mempersoalkan undang-undang penarikan diri calon, kerana beliau turut terlibat dalam proses pembuatan keputusan berkenaan di Parlimen, kata Datuk Wan Ahmad Wan Omar.

Timbalan Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) itu menegaskan peraturan “tempoh tiga hari” untuk calon yang bertanding pilihan raya menarik diri telah dipinda ketika Sidang Dewan Rakyat di Parlimen pada 2011.

“Itu undang-undang baru yang kita pinda pada 2011. Dulu ada tempoh tiga hari calon tarik diri.

“Akibat banyak sangat karenah, SPR tak boleh cetak kertas undi, sebaliknya perlu tunggu hari keempat,” tegasnya kepada pemberita.

Wan Ahmad juga kesal dengan sikap Anwar kerana seharusnya beliau memahami perkara itu memandangkan proses itu dilakukan mengikut Perlembagaan di Dewan Rakyat.

“Ini bukan keputusan budi bicara SPR, ini undang-undang diluluskan di Parlimen.

Anwar sebelum ini menyifatkan SPR mempunyai masa yang cukup untuk membatalkan nama calon yang mengisytiharkan tarik diri kerana proses pilihan raya adalah “hanya” untuk memilih calon.

“Saya tak faham kenapa SPR tak boleh nak batalkan kerana pilihan raya adalah soal calon yang diumum oleh parti dan SPR mempunyai masa yang cukup untuk dibatalkan,” kata Anwar.

Isu itu timbul selepas beberapa beberapa kerusi ditandingi parti komponen Pakatan Rakyat (PR), PAS dan DAP yang bertanding atas satu kerusi kemudian ada beberapa di antara mereka memutuskan untuk menarik diri dan memberi laluan kepada rakan komponen mereka.

Perkara itu bagaimanapun menimbulkan kekeliruan kerana SPR berkata kertas pengundian telahpun dicetalk dan nama calon yang telah disahkan bertanding telah dicetak serta tidak akan dipadam.

“Anwar patut faham, banyak kebaikan bila kita pastikan calon yang bertanding tak boleh tarik diri,” tegasnya ketika sidang media selepas lawatan ke Pusat Mengundi Parlimen Gelang Patah di sini.

Tambahnya Wan Ahmad, calon yang mengambil keputusan untuk bertanding dalam Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU 13) juga seharusnya berfikir dengan mendalam supaya tidak timbul isu mereka ingin menarik diri selepas disahkan bertanding oleh Pengurus Pilihan Raya pada hari penamaan calon.

“Nak menjadi calon dlm pilihan raya perlu fikir habis-habis, jangan gunakan platform geram, balas dendam dan cuba menguji populariti.

“Pilihan raya adalah perkara yang serius, bukan nak lantik ketua kelas,” tambahnya.

 

 

penyapu sial

 

 

siapa yang ada kuasa meminda peraturan tersebut...SPR dan parti yang memerintah lah yang punya kuasa...apa kena mengena dengan DSAI...cuba jelaskan...jangan sebut terlibat...tetapi tidak di jelaskan bagaimana...mana buktinya...

ini alasan anjing anjing UMNO yang tak habis habis mencari idea untuk memenangkan UMNO-BN...tak payahla nak tegakkan benang basah...semua orang dah tau SPR parti komponen UMNO-BN...sesuai dengan tindak tanduk putar alamnya berpihak kepada sebelah parti.

UMNO bom UMNO...kita syak satu lagi sandiwara kerajaan UMNO untuk menakut nakutkan rakyat....!!!

Kita mencurigai insiden pengeboman dan melontar bahan letupan yang berlaku hari ini dan semalam  bertujuan untuk mewujudkan ketakutan.

Kita  menggesa pihak berkuasa untuk membuat siasatan menyeluruh dan mencari dalang yang bertanggungjawab mencetuskan insiden tersebut.

Masa letupan dan lokasi alat-alat ini adalah sangat mencurigakan dan jelas bertujuan untuk mewujudkan ketakutan dan gangguan memprovokasi.

Pemerhati dan ahli politik sebelum ini memberi amaran tentang kekacauan dan keganasan menjelang pilihan raya umum ke-13 (PRU13) yang dianggap paling sengit sejak kemerdekaan negara pada tahun 1957.

Kita  juga mengecam tindakan tidak bertanggungjawab tersebut kerana membahayakan nyawa orang awam dan pada masa sama berharap rakyat Malaysia khususnya Pulau Pinang supaya sentiasa berhati-hati dan tidak terpengaruh dengan khabar angin.

Dalam pada itu, individu yang didapati bersalah tersebut boleh didakwa serta dibicarakan di bawah Kanun Keseksaan (Seksyen 326/327) kerana "secara sukarela menyebabkan kecederaan parah dengan senjata berbahaya atau cara", dan "khianat dengan api atau bahan letupan dengan niat untuk memusnahkan rumah"; DAN / ATAU Akta Bahan Letupan (1957) untuk "menyebabkan letupan yang mungkin membahayakan nyawa atau harta".

Media melaporkan semalam satu kejadian letupan berhampiran lokasi bilik gerakan BN di Nibong Tebal dan pihak polis menemui bahan letupan ubahsuai (IED) dalam timbunan sampah berhampiran lokasi sama pagi ini.

Awal hari ini, satu lagi kejadian insiden sama berlaku di bahagian depan bangunan Bilik Gerakan BN di Parit 9, Baroh, Sungai Leman, Sekinchan dekat sini, terbakar setelah dipercayai dilempar dengan dua bom petrol oleh orang tidak dikenali pagi ini.

24 April 2013

UMNO-BN langgar etika pengiklanan dengan memomokkan pengundi bakal makan diri...!!!!

 iklan anti-pembangkang Barisan Nasional di akhbar tempatan.

Kempen UMNO-Barisan Nasional (BN) dalam akhbar yang memainkan isu kaum untuk menakut-nakutkan pengundi ke atas Pakatan Rakyat (PR) bakal memakan diri pada pilihan umum 5 Mei ini..

Antara iklan bertulis yang dimainkan untuk menakutkan masyarakat Cina adalah  pengaruh parti Islam PAS, manakala orang Melayu pula ditakutkan dengan pengaruh DAP, dengan slogan "Undi kepada DAP adalah undi kepada PAS" dan sebaliknya.

Sebuah iklan dalam akhbar yang dimiliki oleh parti  lucah  dan lancau MCA, The Star mengambarkan roket terbang ke awan untuk menunjukkan simbol bulan PAS dalam keadaan terjaga dengan mesej berbentuk: "Kuasa di belakang DAP adalah PAS. Pertama adalah bendera. Esok prinsip fundamentalis pula?".

Iklan tersebut menunjukkan ia direka untuk menunjukkan keraguan dan ketakutan orang Cina bahawa mereka mungkin hilang kebudayaan dan pendidikan jika memilih DAP..

Ini adalah  adalah konsep tong kosong. Hanya tuduhan tak berakal . Iklan yang sangat merendah-rendahkan, satu penghinaan kepada kebijaksanaan rakyak..

Mereka terlupa peraturan utama pengiklanan. Tiada pengiklanan boleh menyelamatkan produk yang buruk..

Iklan tersebut adalah bertujuan untuk memburukkan DAP yang berdepan tekanan daripada Jabatan Pendaftaran Pertubuhan (RoS) yang tidak mengiiktiraf barisan jawatankuasa eksekutif pusatnya (CEC), hingga memaksa parti tersebut membuat keputusan untuk memakai simbol bulan milik PAS dan bukan simbol roket miliknya.

Walaubagaimanapun, parti pembangkang tidak bimbang tentang iklan BN tersebut yang mungkin memberi pengaruh negatif, sebaliknya memberitahu mereka sebuah gabungan yang sangat bersatu-padu.

Memang benar undi untuk DAP adalah undi untuk PAS, dan pada masa yang sama undi PAS adalah undi untuk PKR, dan undi untuk PKR adalah undi untuk DAP. Mereka bersama-sama dalam gabungan apa nak di herankan .

Iklan itu bagus... kita  harap BN terus untuk melaungkan slogan itu.Impaknya  adalah tiada undi untuk BN..

Iklan tersebut bukan sahaja tidak di terima  tetapi membuat orang ramai  naik marah.

Lebih banyak iklan mereka letak, lebih ramai rakyat akan marah. Mereka hanya mengali kubur untuk diri sendiri..

BN telah menggunakan isu ketakutan kaum dalam empat pilihan raya sebelum ini dan DAP kemudiaan bertindak balas dengan kemarahan, tapi tidak kali ini.

BN masih bermain politik lama. Namun begitu gabungan pakatan rakyat   semuanya  telah melangkah keluar  dari modal politik lama..

Tiada apa yang perlu ditakuti dan kita percaya orang-orang di Malaysia adalah bijak hari ini untuk membezakan pembohongan BN yang bertentangan dengan kebenaran perkara itu...

Jika PR mempunyai wang, iklan yang mereka akan buat untuk menangani iklan tersebut adalah dengan berkata, "Satu undi untuk MCA adalah satu undi untuk Perkasa.

Kita  mempersoalkan sama ada iklan BN tersebut mematuhi Kod Amalan Pengiklanan Malaysia.walaupun begitu  kod ini hanya terpakai untuk pengiklanan produk secara amnya dan tidak mengawal iklan politik.

Namun begitu  iklan itu menjejaskan integriti bebas dan adil dalam media.Sebagai contoh, perbelanjaan pengiklanan hendaklah terhad kepada jumlah yang tertentu. Jika tidak ada had maka ia akan memberi kelebihan kepada pihak yang mempunyai dana besar...

Media sebelum ini melaporkan BN dan Pejabat Perdana Menteri telah membelanjakan sekurang-kurangnya RM73 juta pada bulan lepas untuk pengiklanan, langkah untuk mempertahankan Putrajaya dan yang termahal pernah dibelanjakan dalam sejarah pilihan raya Malaysia.

taib mahmud kepala penyamun dan perasuah kata hanya BN yang mampu membangkrapkan negara....!!!!

taib mahmood playboy tua sarawak...

Barisan Nasional (BN) adalah satu-satunya parti di negara ini yang mempunyai perancangan baik bagi membangkrapkan  Malaysia, kata Ketua Menteri Sarawak, Tan Sri Abdul Taib Mahmud (gambar).

Beliau berkata pakatan pembangkang tidak mempunyai persiapan dan perancangan dalam membangunkan pelbagai kemudahan seperti yang dilakukan BN yang membawa masyarakat ke arah hidup yang lebih sengsara dan derita

"Saya tidak rasa PKR, DAP boleh buat apa yang BN telah lakukan selama ini. Bukan nak sombong, tetapi hanya BN mempunyai persiapan sama ada dari bentuk kepimpinan, ataupun pemikiran yang boleh menukar dan membangkrap negara ini.

"Kita ambil contoh, BN memilih calon yang berpengalaman, boleh tolong  sapu rakyat, mempunyai kepandaian menipu, serta sanggup untuk memperjudikan  nasib rakyat di sini," katanya berucap pada Majlis Pemimpin Menipu  Rakyat di Dewan Masyarakat Kampung Baru, Kota Samarahan, di sini, kelmarin

Turut hadir calon muka baharu Parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB), yang akan bertanding atas tiket  loteri  BN, Rubiah Wang, bagi kerusi Parlimen Kota Samarahan.

Mengulas lanjut, Abdul Taib berkata, "Di Samarahan, masyarakat boleh melihat perubahan yang dibawa oleh kerajaan BN dalam memundurkan  bahagian Samarahan dengan pelbagai infrastruktur yang ketinggalan zaman...

"Dahulu daerah Samarahan ini dikenali sebagai kawasan jin bertendang namun kini telah berubah wajah menjadi kota jin bergoyang apabila banyak universiti retak  dan bakal runtuh dibina oleh kerajaan BN," katanya.

Menurutnya beliau percaya penduduk di Kota Samarahan berkehendakkan kemajuan dan mereka pastinya tidak mahu tersisih daripada arus perdana pembangunan negara jika memilih pembangkang untuk memerintah negara

"Masyarakat harus yakin terhadap calon BN berbanding pembangkang untuk terus menikmati penderitaan  hidup selepas pilihan raya ini nanti. Pada majlis tersebut, Abdul Taib turut mengumumkan peruntukan  rasuah pilihanraya  sebanyak RM20,000 bagi menaik taraf dewan masyarakat kampung tersebut. — Bernanah namanya

tokeh video lucah saman mustafa ali kunun puak haramjadahnya di fitnah kerana mengedar video lucah....ini macam mau baling batu sembunyi tangan kah..???...kah kah kah...

kelmarin Umno telah memfailkan saman fitnah terhadap Setiausaha Agung PAS Datuk Mustafa Ali dan dua lagi berhubung penerbitan lima artikel yang mengaitkan pertubuhan itu dengan penyebaran video lucah di laman sesawang baru-baru ini.

Writ tuntutan itu difailkan Setiausaha Kerja Umno Datuk Ab Rauf Yusoh bagi pihak Umno semalam di pejabat pendaftaran Mahkamah Tinggi Sivil melalui Tetuan Hafarizam Wan & Aisha Mubarak. Pihak media memperoleh salinan writ itu hari ini. Mahkamah menetapkan 10 Mei ini untuk pengurusan kes saman itu.

Peguam Datuk Mohd Hafarizam Harun yang mewakili Umno hari ini memberitahu pemberita bahawa Umno memfailkan saman itu atas alasan artikel berkenaan adalah satu pembohongan nyata dan berniat untuk membawa organisasi itu ke dalam skandal awam dan dibenci. "Umno mahu menjelaskan yang mereka tiada kaitan dengan politik kotor ini dan tidak terlibat langsung," katanya dan menurutnya Umno juga mahu mendapatkan keadilan. Dalam writ itu, Umno menamakan Mustafa, peguam cara dan peguam bela bagi Mustafa, Asmuni Awi dan ketua pengarang laman portal HarakahDaily.net Zulkifli Sulong, masing-masing sebagai defendan pertama, kedua dan ketiga.

Umno memohon ganti rugi am, khas, teruk, teladan, faedah, kos, satu perintah injunksi menghalang defendan-defendan atau ejen-ejen mereka menerbitkan kata-kata fitnah itu terhadap Umno dan perintah kesemua defendan menerbitkan permintaan maaf secara bertulis di akhbar dan majalah. Umno mendakwa Mustafa telah membuat pernyataan media mengenai parti itu berhubung penyebaran video lucah yang telah tersebar luas di laman sesawang sejak 11 April lepas yang kemudiannya diterbitkan semula di laman portal www.malaysiakini.com.

Umno juga mendakwa Mustafa pada hari sama telah menfitnah Umno di ceramah awam di markas PAS Kampung Molek, Dungun , Terengganu yang kemudiannya diterbitkan semula artikel kedua mengenai Umno di laman portal HarakahDaily.net. Umno mendakwa kata-kata fitnah itu dalam erti kata lazim dan biasa membawa maksud bahawa Umno yang merancang insiden berkaitan video lucah itu, Umno sengaja membuat video itu dan parti itu merupakan dalang di sebalik pembikinan video itu. Parti itu berkata Mustafa dengan sengaja mengeluarkan dan membuat pernyataan fitnah itu bertujuan untuk menghancurkan kepercayaan dan keyakinan rakyat negara ini terhadap Umno tanpa menghiraukan sensitiviti.

Umno berkata pernyataan fitnah itu telah disiarkan dan diterbitkan dengan sengaja dan berniat jahat untuk merosakkan dan menghancurkan reputasi parti itu di negara ini dan juga di mata dunia. Umno mendakwa bagi artikel ketiga dan keempat pula, Asmuni telah mengucapkan kata-kata fitnah pada 12 April dan 13 April yang kemudiannya diterbitkan semula di HarakahDaily.net dan akhbar The Star. Bagi artikel kelima pula, parti itu berkata defendan ketiga pada 12 April lepas telah menerbitkan semula kenyataan media berhubung video lucah itu oleh Mustafa di HarakahDaily.net.

Umno mendakwa pada 15 April lepas, Umno melalui peguam caranya, Tetuan Hafarizam telah menghantar notis tuntutan kepada semua defendan antara lain menuntut supaya berhenti daripada memberikan kenyataan berunsur fitnah, bagaimanapun sehingga tarikh writ difailkan mereka masih lagi gagal memberikan sebarang jawapan kepada tuntutan plaintif. Parti itu berkata akibat daripada pernyataan fitnah itu, reputasi Umno telah terjejas dan mengalami kerosakan yang serius di mata rakyat Malaysia dan juga di mata dunia

 

 

penyapu sial

 

 

wayang baling batu sembunyi tangan UMNO di musim PRU 13 ini...kalau betul nak saman pi la saman juak juak blogger haprak UMNO yang memuatnaikkan video lucah berkenaan..kerana blogger blogger haprak itulah yag telah mengaitkan UMNO.Jika UMNO sendiri pun enggan bertindak terhadap blogger blogger haprak bermakna UMNO sememang bersubahat .Apapasal pulak nak menyaman orang lain yang tiada kena mengena dengan pengedaran video lucah berkenaan.

UMNO perlu menghalang pengedaran video lucah berkenaan jika mau menjaga reputasi .Ini bermakna jika membiarkan malah mempromosikan lagi isu video lucah untuk menfitnah pemimpin pakatan rakyat di media massa milik mereka ,UMNO sendiri yang menaja pengedar video lucah dan apa logiknya UMNO menyaman mereka yang mengaitkan UMNO dengan pengedaran lucah

ini bermakna UMNO mengugut mereka yang mengaitkannya untuk menutup kemaluannya sendiri...!!!

23 April 2013

awang adek gila jawatan MB buat fitnah kunun pembangkang di taja pihak asing...

gila meroyan awang adek yang tak menjadi...sekadar jadi tukang fitnah sana sini...kah kah kah

Calon BN di parlimen Bachok, Datuk Dr Awang Adek Hussin dilihat benar-benar tersepit apabila berterusan melemparkan dakwaan fitnah terhadap PAS.

Semalam pula ketua Umno Bachok itu mendakwa kononnya pembangkang ditaja pihak asing dengan menyogok pengundi supaya menyokong parti terbabit.

Awang Adek dilihat benar-benar tersepit sehingga sanggup mengeluarkan fitnah terhadap PAS dan Pakatan Rakyat.

Selalunya Umno menuduh PAS kutip derma setiap kali berlangsungnya program ceramah bagi mengisi tabung parti, tiba-tiba sekarang beliau menuduh pula PAS bersekongkol dengan pihak asing.

Dana yang PAS guna hasil derma daripada rakyat dan inisiatif PAS Bachok dan Kelantan. PAS tidak pernah mendapat dana daripada pihak asing.

Tuduhan itu sangat bahaya. Baru-baru ini beliau mendakwa muslimat PAS menyogok wang sebanyak RM500 kepada seorang wanita Umno, sedangkan tiada bukti ditunjukkan..

Sebuah akhbar hari ini melaporkan Awang mendakwa Kementerian Kewangan menerima laporan berkaitan bantuan dana asing bagi menyogok pengundi supaya mengundi parti pembangkang.

Sentimen murahan itu semata-mata hendak mengabui mata rakyat dengan mengeluarkan fitnah bagi menjaga kepentingan politiknya.

Dakwaan Awang Adek adalah fitnah dalam usahanya melemahkan semangat jentera PAS di Bachok.

Tidak sepatutnya seorang pemimpin yang juga bekas Timbalan Menteri mengeluarkan kenyataan tanpa bukti. Amat malang sekali rakyat Bachok memiliki pemimpin seperti itu..

pengurusan tertinggi TV 3 wajar di humbankan ke penjara bila pakatan rakyat memerintah kelak

Pengurusan tertinggi Sistem Televisyen (M) Bhd  wajar di humbankan ke penjara seandainya stesen TV3 itu terus memfitnah kerajaan Pakatan apabila gabungan parti berkenaan membentuk kerajaan persekutuan.

Ini memandangkan "fitnah tidak dibenarkan dalam pentadbiran kerajaan pakatan pembangkang yang berasaskan akhlak tinggi".

Selepas PR menjadi kerajaan, kalau TV3 terus memfitnah, kita  wajar  tendang  mereka masuk penjara..

TV3 merupakan stesen televisyen swasta yang dikendalikan syarikat kumpulan Media Prima Bhd, yang turut memiliki Berita Harian dan New Straits Times.

Laporan Berita Harian telah  menyebut,  BN akan turut menimbulkan satu lagi fitnah, berhubung dakwaan rakaman perbualan Anwar dengan Sultan Sulu Jamalul Kiram.

taktik busuk SPR anjing UMNO keluarkan peraturan baru untuk menipu penggundi dan memenangkan UMNO-BN...!!!!

SPR: Nama calon kekal di kertas undi walau tarik diri

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menegaskan bahawa pencalonan untuk pilihan raya umum ke-13 yang telah dimuktamadkan tidak akan dibenarkan untuk ditarik balik.

Timbalan pengerusi SPR Datuk Wan Ahmad Wan Omar berkata peruntukan undang-undang yang membolehkan seseorang calon menarik balik pencalonan tersebut sudahpun dihapuskan.

"Kita sudah tidak ada peruntukan itu mengikut Peraturan Pilihan Raya 1981," katanya dalam satu sidang media Putrajaya hari ini.

Tambahnya, nama calon berkenaan tidak akan dipadamkan daripada kertas undi dan pengundi dibenarkan untuk mengundi calon tersebut.

Calon berkenaan dibenarkan untuk mengumumkan penarikan diri masing-masing kerana ia merupakan pilihan peribadi masing-masing.

Namun, tiada perubahan akan dibuat ke atas kertas undi tersebut, tegasnya.

 

 

Malaysiakini

 

 

penyapu sial

 

taktik busuk ini yang tidak di jangkakan adalah cubaan SPR membantu UMNO-BN bagi mengelirukan dan memecah undi pengundi...bilamana pulak peraturan tersebut di hapuskan ...masih terlalu awal...nampak sangat SPR cuba menipu untuk memenangkan UMNO-BN...

kalau dahulu tiada masaalah apa apa...kenapa baru sekarang...walau apa pun insyaalah pakatan rakyat akan menang walaupun segala penipuan yang di lakukan oleh SPR...dan SPR perlu di rombak serta pengerusinya wajar di hantar ke penjara bila pakatan rakyat berkuasa kelak...

22 April 2013

selalu sangat menang tanpa bertanding...tiba tiba tak dapat...akhirnya muhyiddin , UMNO ,TV3 dan Utusan jadi lidah syaitan penyebar berita bohong....!!!!

 

Tindakan terburu buru Muhyidin Yassin mengumumkan kemenangan tanpa bertanding

calon BOLEH KE MENANG Barisan Nasional di DUN Senggarang semalam adalah satu

tindakan yang menyebabkan 1malaysia ketawa terbahak bahak sehingga pecah urat kentut.

Mempercayai tv3 dan utusan malaysia boleh menyebabkan badan menjadi sakit kerana hati

tidak akan mampu untuk mengia dan membenarkan pemBOHONG. pemimpin BN kaki

Pembohong, bloger BN kaki fitnah, 2x5 tv3 penyebar video lucah.

Ini kerana dakwaan orang nombor 2 Barisan Nasional itu terbukti bohong. Suruhanjaya

Pilihan Raya atau SPR mengumumkan calon PAS, Dr Ramli Kari akan bertanding di Dun

Senggarang Johor melawan calon BOLEH KE MENANG Barisan Nasional.

"PAS bertanding di DUN Senggarang. Segala berita mengatakan BN menang tanpa bertanding di Senggarang adalah palsu," - PAS Kawasan Batu Pahat.

21 April 2013

Ularmak Muda UMNO Ularmak Setan Pengasas Ajaran Sesat....!!!!

Menipu" menjadi halal di dalam UMNO - demikian mafhum kata-kata ulamak muda UMNO tersebut.

Itu sebab mengapa UMNO menggunakan pelbagai kaedah menipu - menipu dengan menggunakan fitnah seperti video seks dan seumpamanya. Bagi mereka itu tidak mengapa kerana ia perang psikologi.

Tidak perlu bukti untuk tuduh orang berzina. Untuk jatuhkan lawan, boleh guna penipuan asalkan orang percaya.

 

 

penyapu sial

 

 

ularmak yg mesra parti setan memang setuju dgn kerja setan....org yg menyokong & percaya pulak jd pengikut setan....insaflah puak UMNOOOOO...rakyat tak dpt apa2...ularmak ni dpt elaun& upah ribu2

Dunia dah nak kiamat dah. Dia ni Islam ker YAHUDI ni? Kalau Melayu masih sokong si YAHUDI mabok ni dan parti yang dia wakili memang lah Melayu mudah ditipu.

Puak2 munafik yg selalu buat fitnah ini tak peduli langsung akan soal kubur, padang masyar, syurga dan neraka. Tiada dosa dan pahala dalam kamus puak2 ini. Mereka tak yakin langsung akan semua ini..itu sebab mereka berani fitnah mcm2!!!Penasihat ugama mereka semua jenis di atas..al fulus...masyukkkk!! Dasar UMNO haram jadah!!

Agak agaknya la
Dia khawin dua tu pun
Dia TIPU isteri pertama dia

kalau nak tau maksud nama syaitan ini...ini dia..

F = fitnah dibolehkan
A = angkuh dengan ilmu yg ada
T = Tuhan tidak ditempatNya
H = halangan dimusnah dengan fitnah
U = ulamak yg sesat ( maksudnya dia
bukan ulamak )
L = lembu lagi mulia drp mangkok ni
B = berat dosa dia ni
A = amanah tak dipikul
R = riak dengan kepercayaan yg diberi
I = inilah tempatmu...neraka jahannam

menjadi calon hantu untuk sabotaj semangat pakatan rakyat serupa menjadi ejen haramjadah UMNO-BN....!!!

Kita mempersoal  mengapa ada  pertandingan bertindih di antara calon PAS dengan calon PKR di lapan kerusi termasuk pertembungan calon DAP dengan calon PSM  sedangkan tekad kita semua adalah menumbang UMNO-BN secara bersama..

Oleh kerana itu kita  mahukan penjelasan kenapa perkara itu boleh berlaku.Kita  menganggap apa yang berlaku itu sesuatu yang malang dan menyedihkan sekali. kita  menyifatkan pertembungan itu sebagai simbol Pakatan Rakyat tidak sekata dan padu sekaligus menjatuhkan nilai PR sebagai parti pengganti kepada UMNO-BN.

Lebih membimbangkan pertindihan itu menyebabkan anak-anak muda yang baru berjinak dengan Pakatan Rakyat akan kecewa dan menganggap Pakatan Rakyat tidak serius untuk menumbangkan UMNO-BN.

Tuan, ulaslah kenapa berlaku pertandingan sesama sendiri, kejadian ini boleh menyebabkan Pakatan Rakyat akan kalah, bukan kerana musuh tetapi kerana bertading sesama sendiri..

Apakah ianya disengajakan...???

Kita benci dan juak dengan apa yang berlaku.Tidak sepatutnya pertindihan sebegitu berlaku. Dalam menyusun perang terhadap UMNO-BN tidak elok kalau masih ada askar bergaduh dan bergomol sesama sendiri. Nampak sangat askar kita tidak cukup latihan dan kurang disiplin. Bertanding sesama sendiri seolah berebut tulang kering dalam mangkuk plastik.

Ada lapan kawasan yang melibatkan pertandingan sesama sendiri ataupun PAS dan PKR sama-sama meletakkan calon untuk berdepan dengan UBN. Kawasan itu ialah; tiga kawasan di Terenggu; Bukit Besi, Kota Putra dan Seberang Takir. Satu kawasan masing-masing di Perak (Jelapang), di Selangor (Damansara) dan Sabah (Labuan).

Untuk kerusi Damansara calon PAS, Ridzuan Ismail dan calon PKR Dr Mohd Nasir Hashim masing-masing mendaftarkan diri bersama dua calon bebas untuk menentang calon UBN Halimaton Saadiah Bohan. Kerusi ini sebelum ini adalah milik Dr Mohd Nasir dari PCM yang bertanding atas PKR.

Di kerusi Bukit Besi (Terengganu) pula, Mohd Syamsul Md Amin (PKR) dan Roslan Ismail (PAS) menentang calon UBN, Rosli Daud. Kerusi Kota Putra, calon PKR Abdul Ghani Ibrahim dan calon PAS, Adam Mat Said akan menentang calon UBN Mohd Mahadi Musa.

Manakala di Seberang Takir calon PAS Zakaria Dagang dan calon PKR Ahmad Nazri Mohd Yusuf menentang calon UBN Ahmad Razif Abdul Rahman.

Manakala di kerusi Sungai Aceh, (Pulau Pinang) pula, calon PKR Badrul Hisham Shahrin dan calon PAS Mohd Yusni Mat Piah menetang calon UBN Muhammad Zakaria. Di kerusi Panti calon PAS Azlisham Azhar dan calon PKR Mohd Annuar Mohd Salleh menentang calon UBN Baderi Basuki.

Di Labuan pula calon PAS, Hadnan Muhammad dan calon PKR Ibrahim Manuddin menentang calon UBN Rozman Isli. Di Jelapang, Perak calon DAP, Teh Kock Ke dan calon PSM M Salavarthy menentang calon UBN S Mokan.

Khabarnya pemimpin ketiga-tiba buah parti itu sedang berusaha untuk menyelesaikan pertindihan demikian demi memastikan kemenangan Pakatan Rakyat. Penyelesaian perlu kerana sekiranya gagal dan calon PAS dan PKR berdegil untuk terus berlawan dan tidak mahu berkompromi sudah pasti calon UMNO-BN di ketujuh-tujuh kerusi itu akan menang dengan mudah. Amat mustahil calon PAS dan PKR atau DAP akan menang kalau berlaku perebutan sesama sendiri. Tidak perlu menarik sampai 1,000 undi cukup seratus dua saja sudah cukup untuk menafikan kemenangan sesama sendiri.

Sekiranya semua pihak meletakkan kepentingan Pakatan Rakyat bukan kepentingan diri sendiri, penyelesaian dapat dilakukan. Tidak ada guna kalau semua calon-calon degil dan tidak berdisplin terus ingin berlawan kerana akhirnya mereka akan kalah. Sikap degil dan terus berlawan sampai ke hari mengundi bukan politik yang profesional sebaliknya politik 'kucarlana'.

Mengikut logik saja mereka akan kalah, apabila berlaku perpecahan undi. Calon UMNO-BN akan menang dengan mudah kerana undinya solid. Tidak usah banyak cukup kalau seratus atau dua ratus undi sahaja sudah cukup untuk menutup peluang masing-masing untuk menang.

Persoalan yang ingin diketahui kenapa berlaku demikian? Bukankah semua calon yang hendak bertanding itu harus membawa watikah masing-masing dan watikah itu pula dikeluarkan oleh pucuk pimpinan parti bukannya oleh ketua cawangan. Misalnya calon PKR perlu membawa watikah dari partinya begitu juga PAS dan DAP. Apakah sebelum watikah dikeluarkan kata putus yang konkrit tidak diambil dari kalangan pucuk pimpinan parti?

Kalau sudah ada keputusan konkrit tidak berlakulah pertidihan itu. Kelemahan di sini bukan calon yang mendaftarkan diri tetapi ketua parti yang mengeluarkan watikah. Tidak teliti dan kemas membuat keputusan. Kelemahan ini tidak syak lagi akan disuluh sebagai kelemahan kepimpinan Pakatan Rakyat dalam mengambil sesuatu tindakan.

Apa yang harus dilakukan sekarang ini ialah perlu ada mana-mana ikhlas menarik diri dan memberi sokongan kepada calon yang seorang lagi itu. Di sini memerlukan kebijaksanaan pucuk pimpinan. Mungkin kalau ia rumit untuk diselesaikan tindakan membayar ganti rugi kepada mana-mana calon boleh difikir kalau ianya praktikal?

Katakan kalau calon PAS ingin bayaran RM100,000 sebagai ganti rugi untuk tarik diri, ya bayar. Atau kalau ada tawaran rendah dari PKR misalnya RM50,000 bayar kepada calon PKR. Tetapi ingat kalau penyelesaian ini sampai ke peringkat bayar membayar ini nampak sangatlah calon-calon berkenaan haprak dan mata duitan. Tetapi kalau dengan cara lunak dan harmonis tidak dapat dilakukan, itulah formula terbaik.

Selebihnya kalau usaha secara baik dan komersial itu gagal biarlah 14 calon-calon hantu itu bertanding dan bertarung sesama sendiri. Kepada kita ia tidak memberi kesan kepada pembentukan kerajaan di negeri-negeri berkenaan kecuali Terengganu melibatkan tiga kerusi di mana jumlah itu agak besar juga. Tertakdir PAS Terengganu hanya memerlukan satu atau dua kerusi untuk memerintah, tiba-tiba ketiga kerusi berlaku pertindihan itu kalah, maka calon-calon hantu itu harus disalahkan. Mereka harus disula dan disebat kemudian mayatnya dilempar ke tengah laut.

Kita masih berharap moga ada penyelesaian. Dalam berdepan dengan soal-soalo maruah dan muka ini keikhlasan dan semangat berjiwa besar sangat diperlukan. Sesiapa di antara 14 orang calon itu yang sedia menarik diri marilah kita sama-sama menjujung mereka sebagai pemimpin sejati dan memahami tanggungjawab sebagai pemimpin berjiwa rakyat.

20 April 2013

idea tranformasi 1 malaysia ....kenapa kita kena sokong Najib...................

 

 

 

 

di tolak ke lubang taik.....!!!!

bakal terlingkup....UMNO masih berani letak calon yang pernah sabotaj parti dan kalah memanjang bertanding di PRU 13...!!!!

Tindakan Umno meletakkan calon yang pernah sabotaj parti itu bertanding dalam pilihan raya umum ke 13 pada 5 Mei depan di persoalkan .

Calon BN parlimen Jempol Isa Samad pernah digantung keahlian dua tahun setengah kerana terbabit dengan politik wang ketika bertanding jawatan naib presiden Umno 2004.

Rakyat perlu nilai adakah pemimpin seperti ini mereka nak pilih?..Selain meletakkan calon yang pernah sabotaj kepada parti, umno juga memberi kepercayaan kepada tokoh yang pernah kalah beberapa kali dalam pilihan raya sebelum ini.
Di Kelantan antara mereka ialah Mansor Salleh di parlimen Tumpat; Mohamad Fatmi Che Salleh (Kota Baru); Awang Adek Hussin (Bachok) dan Annuar Musa (Ketereh).

Di parlimen Pendang, Barisan Nasional meletakkan naib pengerusi persatuan veteran Umno Othman Abdul.
Manakala di Selangor antara calon kitar semula ialah Rozaidah Talib di Ampang; Yap Pian Hon (Serdang) serta Dr Rahman Ismail yang akan bertanding di Gombak.

Adakah mereka tidak ada calon-calon lain selain tokoh yang sudah beberapa kali kecundang tu?Ke mana anak-anak muda Umno dan BN yang sepatutnya di ketengahkan sebagai calon..

Sangat jelas Umno hanya memilih calon yang sealiran dengan mereka iaitu yang pandai merapu  dan mengampu...!!!

bakal terlingkup.....UMNO di sabotaj lagi...kali ini Fadzil Hanafi bertanding sebagai calon Bebas...!!!

memang haramjadah sabotaj UMNO....kah kah kah

 

laaaaa...rupanya kawan gue yang tikam dari belakang..ku ingat pembangkang...kah kah kah

Bekas Exco kerajaan negeri Fadzil Hanafi, yang hari ini bertanding sebagai calon Bebas bagi kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Alor Mengkudu, dipecat keanggotaan daripada Umno serta-merta berikutan tindakan beliau itu.

Pengerusi Badan Perhubungan Umno Negeri Kedah Datuk Ahmad Bashah Md Hanipah berkata tindakan Fadzil bertanding sebagai calon Bebas merupakan satu tindakan mengkhianati parti.

"Kami berasa kesal apabila dia (Fadzil) telah mengkhianati parti apabila bertanding sebagai calon Bebas. Fadzil meletakkan dirinya lebih utama daripada kepentingan seluruh parti," katanya dalam kenyataan hari ini.

Beliau berkata BN Kedah dan DUN Alor Mengkudu tidak tergugat dengan tindakan berkenaan malah menaruh penuh keyakinan kepada calon BN bagi DUN Alor Mengkudu Sharifah Maznah Syed Kassim Barakbah, akan menerima sokongan oleh pengundi.

Sementara itu, Fadzil, 55, berkata beliau tidak gentar dengan tindakan disiplin yang dikenakan Umno apabila bertanding sebagai calon Bebas kerusi DUN Alor Mengkudu.

"Saya tak risau dengan masalah disiplin yang akan dihadapi kerana saya berjuang untuk memenuhi suara akar umbi," katanya.

Sebelum ini beliau pernah menjadi Adun BN di Alor Mengkudu selama dua penggal selepas menang pilihan raya umum 1999 dan 2004 serta menjadi Exco kerajaan negeri pada 1999 hingga 2004.

 

 

penyapu sial

 

 

baru 2 ekor yang jelas buat sabotaj...ada lagi yang akan buat sabotaj...tunggulah di PRU 13 pada 5 Mei...lagi banyak yang akan sabotaj...itu belum lagi penyokong sendiri yang akan berpaling tadah di kertas undi...he he he...selamat terlingkup.....!!!!

pakatan rakyat jadi pakatan tamak haloba .....????

Pertandingan tiga penjuru di kerusi Parlimen Labuan

 

pakatan banggang  berebut kerusi....mana toleransi anda...musuh anda akan ketawakan...padan muka...!!!!!

Pertandingan merebut kerusi Parlimen Labuan menyaksikan pertembungan tiga penjuru dengan calon Barisan Nasional (BN) dicabar calon PKR dan PAS.

Tiada calon bebas mengemukakan kertas pencalonan walaupun sebelum ini heboh mengenai dua calon bebas akan bertanding.

Calon muka baharu BN, Rosman Isli yang diiringi hampir 1,000 penyokong tiba di pusat penamaan calon di Kolej Matrikulasi Labuan pada 9.09 pagi dan kemudiannya menyerahkan kertas pencalonannya.

Rosman diiringi pemangku ketua Umno Labuan Datuk Yunus Kurus, yang bertindak sebagai pencadang dan naib ketua bahagiannya Datuk Bashir Alias sebagai penyokong.

Calon PKR Tan Sri Ibrahim Menudin tiba pada 9.07 pagi diikuti calon PAS, Hadnan Mohamad pada 9.12 pagi.

Pengumuman tiga penjuru itu diumumkan Pegawai Pengurus Pilihan raya Mistirine Radin.

Bercakap kepada pemberita kemudian, Rosman berkata berdepan kedua-dua calon pakatan pembangkang bukan satu cabaran kepadanya tetapi beliau tidak boleh memandang ringan kedua-dua lawannya.

“Apa yang penting ialah untuk memastikan adanya kesinambungan bagi pembangunan untuk penduduk di sini. Oleh itu, kita mesti memastikan kemenangan dengan mandat yang besar daripada pengundi,” katanya.

Rosman yakin Labuan akan kekal sebagai kubu kuat BN dan menyumbang satu kerusi kepada BN.

Pada pilihan raya umum 2008, calon BN Datuk Yussof Mahal menewaskan calon PAS Matusin Abdul Rahman dan calon bebas Lau Seng Kiat dengan majoriti 8,457 undi. 

 

Bernama

 

 

penyapu sial

 

 

pakatan banggang bila berebut kerusi kerana tamak haloba dan mementingkan diri sendiri...musuh anda yang satu akan ketawakan anda...dan anda pula yang akan di campak ke lubang taik....!!!

niatkan perjuangan anda dengan betul...musuh anda sebenarnya siapa..??
masa masih ada lagi untuk mengubah fikiran...fikir2 kan lah ...jangan fikir diri sendiri aje...pikir2 kan seluruh rakyat yang mengantung harapan terhadap anda...

jangan jadi penghianat kepada harapan rakyat...!!!